Beantwoord

Simkaart activeren / contractbuitengebied / e.a.z.

  • 27 August 2020
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

 

na 8 x +30min in verschillende calls te hebben gezeten maar een poging om via deze weg goed geholpen te worden:

 

Probleem 1 : 2x mobiel prepaid om laten zetten naar abo KPN → sim kaarten ontvangen ; activeren lukt niet via website ; aanvragen nieuwe activatie code komt niet aan.

> feedback van verschillende call center medewerkers : contract verstuurd naar verkeerd emailadres (nog steeds niet ontvangen op juiste emailadres) ; simkaart nog als order in systeem (ik heb hem echter al...) en tot slot zou de simkaart activeringswebsite niet werken : wacht nog even een dag…

 

Probleem 2: voor een 2e adres (recreatiewoning) een internet + TV aansluiting aangevraagd in buitengebied : KPN zou nog bellen om laatste gegevens te verieferen (o.a. exacte locatie en wijziging afleveradres van de apparatuur) → niets meer vernomen.

 

Probleem 3 : verkeerde factuur over de maand augustus. Met call center afgesproken dat ik bevestiging krijg dat ik 25,- euro teruggestort krijg : nog niet gebeurd en geen bevestiging ontvangen, Vraag me af of het wel goed verwerkt is.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 31 August 2020, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Hoi Venemans, welkom terug. Vervelend dat dingen niet helemaal lopen zoals zou moeten. Je hebt in je forumprofiel al wat info staan. Wil je daar nog het volgende aan toevoegen (mag in het veld persoonlijke opmerking), dan kan ik hier naar kijken.

  • de beide mobiele nummers waar het om gaat
  • het adres van de recreatiewoning

 

Verder, wat betreft die factuur. Waar is die €25 voor (mobiel of vast)? Over het algemeen, als het een creditering is, wordt dit op je factuur verwerkt. Maar als de creditering is ingevoerd op of net voor de datum van het aanmaken van de augustusfactuur, dan kan het zijn dat het pas op je septemberfactuur staat.

Ik heb de gegevens toegevoegd.

 

Inmiddels weer 2 pogingen van 30 minuten aan de lijn, in de wacht, er weer uit gegooid worden achter de rug.  Begin me inmiddels af te vragen waarom ik nog bij KPN zit. Nog steeds geen oplossing.

Ook netjes om goed nieuws te melden : belletje #10 deze week duurde dan wel 1,5 uur maar nu had ik toch echt een topper aan de lijn die het wel wist te fixen. Probleem 1 is opgelost en het hele gezin zit nu vrolijk te bellen en te husselen met de MB’s. Helaas verbrak de lijn toen we net klaar waren…. Beetje lullig want zo kon ik deze man niet bedanken.

 

Komende dagen nog maar een keer achter punt 2 aanbellen.

 

Punt 3 wacht ik wel even af.

Badge +19

Ik vraag me echt af waarom u gaat bellen als er hier iemand van kpn voor u bezig. 

Fair point maar met 2 kinderen die niet online kunnen en morgen voor een week op pad gaan werd de nood te hoog na 5 dagen in “the waiting mode”. Zonder mobiel actief weg gaan was geen optie. 

Reputatie 7

Ik snap het helemaal dat je, in ieder geval voor de simkaart activatie, bent gaan bellen. Op het forum zijn wij minder uitgebreid aanwezig qua tijd, en moeten we dat ook verdelen over aardig wat topics. Waardoor het hier iets langer kan duren voor we weer kunnen reageren. In dit geval kwam daar helaas ook nog het weekend overheen.

 

Wat betreft de 06-nummers, die lijken beide goed actief te zijn nu. Klopt dat ook?

 

Naar de recreatiewoning heb ik ook gekeken. Er zijn vanuit de netwerkadministratie vragen over het adres. Dat betekent dat de order nog niet verder doorloopt tot de back office hierover met jou contact heeft gehad. De bestelling is op de 25e ingevoerd. De back office neemt dan over het algemeen binnen enkele werkdagen contact op. Als ik het goed zie heeft een collega op de 26e hiervoor ook nog een extra notitie richting de back office gestuurd. Ik verwacht dat er deze sowieso contact wordt opgenomen. Voor de zekerheid heb ik ook nog even notitie hun kant op gestuurd. Zodra zij hun deel gedaan hebben en de order klaar is om verder door te lopen kunnen we ook het afleveradres van de apparatuur aanpassen. Laat hier dan ook even weten wanneer er contact is geweest met de back office. Let er trouwens op dat de back office met een afgeschermd nummer belt.

 

En dan tenslotte de creditering, die is op de 25e ingevoerd. Jij krijgt je facturen op de 24e. Dat wil dus zeggen dat deze op je komende factuur van 24 september wordt verwerkt :)

Dank voor je reactie. Mobiele nrs werken nu! Creditering : top ik wacht het af.

Aansluiting recreatiewoning : ik wacht nog even, vrijdag 1 oproep gemist van anoniem.

groet!

Reputatie 7

Hoi @Venemans, ik zie dat de order voor de recreatiewoning nu loopt en dat er een monteur gepland is voor 9 september tussen 12:00 en 14:00. Ik heb zojuist gekeken om het afleveradres te wijzigen. Alleen is het pakket ook al verstuurd. Dat betekent dat ik die dus niet meer kan wijzigen. Hij zal gaan naar de recreatiewoning. Het track en trace nummer heb je als het goed is per e-mail gekregen. Voor de zekerheid heb ik hem ook in je  forumprofiel gezet. Als je daar niet aanwezig bent wordt het bezorgd bij buren, of naar een PostNL afhaalpunt gebracht. Daar blijft het dan een week liggen. Je kunt, met het track en trace nummer volgen waar het pakket bezorgd wordt, hopelijk kun je het daar dan afhalen voor de monteur komt.

Dank Erik : top service! Idd contact gehad met call center maar konden het adres niet wijzigen. Ik volg even waar die terecht komt en haal ‘m dan snel op.