Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen

  • 12 July 2021
  • 11 reacties
  • 2455 keer bekeken
Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen
Reputatie 7
Badge +30

Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail of sms van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail of sms gekregen over je 4G-modem? Dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?

We hebben ontdekt dat sommige klantenĀ een 4G-modem gebruiken, datĀ geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.

Ā 

Wat moet ik doen?

Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:

  1. Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
  2. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
  3. Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
  4. Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4GĀ blauw brandt.
  5. Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?

De lampjes op je modem branden nu blauw, zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres.Ā 

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website.Ā Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder.Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Zojuist de stappen uitgevoerd maar er veranderd niks. Het simkaartje steekt nog steeds uit, kan er ook niet verder in. Lampjes branden bij aanzetten blauw en meteen het 4G lampje weer rood.

1e lampje blauw, 2e kampje uit, 3e lampje rood, 4e lampje blauw

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @De Jo, welkom! Wat vervelend! Weet je zeker dat je 'm er op de goeie manier in hebt zitten? Als je in het modem kijkt, dan zie je de gouden ribbeltjes zitten. Aan die kant moet dan ook het goudkleurige chipje geplaatst worden. Je mag 'm er best stevig indrukken. Dan moet je twee klikjes horen.Ā 

Bericht gekregen dat 4g ondersteuning niet werkt. Met heel veel moeite de sim kaart er uit gehaald en weer opnieuw er ingestoken, alles gedaan zoals in de uitleg is vermeld. Echter geen enkel resultaat dus geen ondersteuning. Modem staat dicht bij het raam en is niet verplaatst.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @KKPN. Heb je de stappen precies zo uitgevoerd als hierboven beschreven? Na het doorlopen van deze stappen zouden de lampjes namelijk blauw moeten gaan branden. Mijn advies is dan ook om de stappen (nogmaals) zorgvuldig te doorlopen. Lukt het dan nog niet, dan lijkt het mij het beste als je telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een oplossing.

Ik heb het meerdere malen opnieuw geprobeerd maar het werkt echt niet

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het meerdere malen opnieuw geprobeerd maar het werkt echt niet

Je krijgt wel de twee klikjes te horen?

Nee hoor ook geen 2 klikjes

Reputatie 7
Badge +19

Als het nog altijd niet lukt @De Jo., dan lijkt het mij het beste als je telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. Kan er direct met jou aan de telefoon gekeken worden naar een oplossing.

Ja jammer maar zal ik dat morgen doen bellen

Kortom gezeik.Ā 

Ā 

Super tof dat KPN haar klanten proactief benadert dat iets niet goed werkt.Ā 

inderdaad, na het goed plaatsen, aanduwen van de SimĀ  kaart waarbij de klikjes hoorbaar zijn, werkt het veel sneller.Ā Ā 

en Ja, als dat niet helpt, zal je toch even moeten bellen met het 0800 0402 (ook een gratis nr)Ā 

zodat er naar een nog betere oplossing gekeken kan worden.Ā  Ā ;):blush: