Vraag

Sinds kort wegvallende wifi en download snelheid

  • 28 December 2021
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Helaas sinds kort ook wegvallende download snelheid.

normaal alijd netjes richting 100mb maar nu enorm wisselend.

 

als ik op laptop, iets download voor een spel,

geeft speedtest.net aan dat er nog maar met 3 a 4 mb gedownload kan worden met als gevolg, dat uitzending gemist of videoland niet meer fatsoenlijk bekeken kan worden.
 

Ook overdag zonder gebruik apparatuur en zonder downloaden geeft speedtest nog maar gemiddeld 60 mb aan van de 100. Dit is enorm wisselend. Na paar keer resetten klimmen de resultaten richting wenselijk niveau en dan paar uur verder, is het weer drama.

resetten en andere wifi kanalen kiezen, niets helpt.

 

altijd tevreden geweest maar nu helaas niet meer.

kpn gebeld maar geven aan niets te kunnen doen omdat met meten men ziet dat tot aan de woning alles goed is.

gevraagd of het aan modem kan liggen en software maar hier helaas geen antwoord op gekregen en reactie gekregen dat er niets aan gedaan kan worden.

 

men adviseerde mij wifi versterkers te kopen tegen gereduceerd bedrag. Voelde meer als commercieel gesprek om mij wifi versterkers te verkopen dan mij te helpen met klacht. Als ik op het forum kijk, komt deze klacht vaak voor.

Altijd goed gewerkt en nu ineens niet meer en kpn wil me niet helpen. Probeer het ten einde raad hier.

 

en ga me svp geen vragen stellen over situatie thuis want het heeft 10 jaar, het altijd gedaan, software update problemen daar gelaten. Ik hoef ook geen wifi versterkers want het heeft het altijd prima zonder gedaan.

 

wil mijn oude vertrouwde situatie terug en zit niet te wachten op ngeen wifi versterker verkoop praatje.


moden experiabox v10


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Rob04, welkom. 

Wat vervelend om te horen dat jij momenteel wisselende snelheden ervaart. Ik begrijp dat je alle metingen op de Wifi hebt gedaan? 

Wat gebeurt er als je de snelheid meet op een rechtstreeks bekabelde PC zonder dat je op de achtergrond iets aan het downloaden bent? 

Dank voor de reactie. Kan ik op een ander moment op terug komen.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rob04

Tuurlijk, op het forum helpt onze community elkaar. Het voordeel van het forum is dat je geen één op één chat hebt met een medewerker en dus rustig de tijd mag nemen om te reageren.