Beantwoord

Sinds V10A update ineens wel wifi, geen internet

  • 3 August 2021
  • 4 reacties
  • 214 keer bekeken

Hi @Erik_  , ik heb dezelfde issue als Stephan. Sinds ik de software update van modem na sms van KPN heb gekregen (25/07/2021) heb ik dezelfde issues als Stephan. WiFi is verbonden maar op een willekeurig moment na reboot van het modem wordt er alleen verbonden zonder toegang tot het internet. Via kabel blijft alles netjes werken (gelukkig maar, ik werk vanuit huis). Er is verder niets veranderd aan mijn netwerk.

 

Kan ik iets doen om stabiel wifi in huis te hebben?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 August 2021, 19:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1

Hoi @Cevje mijn advies is eerst zelf even de stappen te doorlopen van de wifimanager en alles goed te doorlopen en uit te zoeken. Ook eventuele stoorzenders uit te schakelen op de overige data.

Heb je band-steering aan? Heb je enkel 5GHz wat zie je als je WifiMan gebruikt om te monitoren? Zeker wel van belang en dat was mijn conclusie dat er met het modem meer aan de hand is. 

En zorg trouwens dat je profiel in orde is, zo kan men van KPN je beter adviseren.

Hi Stephan, bedankt voor het meedenken. De kanalen staan op automatisch tussen 2.4 en 5. Heb al factory reset plus de nodige reboots gedaan.

 

Ik heb alle verbonden apparaten met het netwerk uitgezet, modem reboot en vervolgens zelfde probleem met enkel 2 smartphones verbonden om de wifimanager te proberen. Deze verloopt vlekkeloos, tot na een korte tijd weer apparaten hun toegang tot het internet verliezen. Televisie blijft het overigens ook prima doen over de kabel. Inloggen op de router geeft aan dat alles verbonden is en internet zou moeten hebben. 

 

Ik heb de wifimanager doorlopen vanaf een desktop verbonden via kabel, hier werkt hij prima. Vanaf smartphone(s) is de wifimanager onbereikbaar, omdat ik geen internet heb. Deze verliezen hun toegang tot het internet binnen enkele uren van modem reboot. Het modem staat middenin de woonkamer, ook daar krijgt smartphone geen toegang tot internet, maar wel verbonden met het netwerk.

 

Tot slot speelt dit probleem sinds de software update. Deze combinatie doet mij vermoeden dat ik hetzelfde probleem ervaar als jij met de firmware update. Heb jij ook deze versie     v5.00.49 build487-owl?

Reputatie 1

Hi @Cevje , ik verwacht een ander modem. Gezien de mijne op V1.01.00T03.8V4 zit.

Maar hier is het een v10.

Reputatie 7
Badge +30

Ho @Cevje, welkom op het forum! Ik heb even een apart topic voor je bericht (en de reacties daarop) aangemaakt omdat het bij jou om een andere Experia Box gaat dan bij Stephan.

Voor we naar jouw situatie kijken verwijs ik je graag ook nog even naar het algemene topic over de V10A update:

Hier vind je wat meer info over wat er veranderd is met de update en wat algemene tips. Als je er aan de hand daarvan niet uitkomt om de wifi problemen op te lossen, laat het hier weten. En geef dan ook even aan hoe de boel thuis in elkaar steekt qua wat apparaten je allemaal hebt en wat er met elkaar verbonden is.