Beantwoord

Sinds zaterdag valt mijn modem uit en herstart die zich weer

  • 12 June 2022
  • 18 reacties
  • 118 keer bekeken

Sinds zaterdag valt mijn modem uit en herstart die zich weer. 

Het gekke is dat het de heledag goed gaat maar vanaf 16:00 uur problemen geeft. Zowel zaterdag als vandaag.

 

Het modem valt uit lijkt het. Geen enkel lampje brand.

Start weer op met als eerste het rode lampje.

En na pak hem beet 3 min is alles weer normaal. Voor variërend een 10 min tot 45 min en dan begind het weer opnieuw.

 

Zaterdag alles al stroomloos gemaakt. Dus tv kastje, modem, en het glasvezel punt in mijn meterkast.

Dit gaf geen verschil. Daarna via de kpn site zovaak op probleem niet opgelost gedrukt dat het modem herstart en later ook nog gereset is. 

 

Helaas is het vandaag weer het zelfde liedje. 

Modem is een kpn box 12 gemaakt door Sagemcom.

Glasvezel kastje geen idee, moet ik er af halen.

TV kastje een Arris vip5202.

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 June 2022, 21:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Blijven de ledjes op het glasvezelkastje wel branden?

Geen idee. Had daar niet naar gekeken nog.

Maar aangezien het modem weer binnen 2 seconde herstart moet ik erg snel rennen naar de meterkast. 

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis toevallig?

 

Nee die heb ik niet. 

Badge +19

Dan raad ik je aan om de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Ze kunnen dan de verbinding checken voor je. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Witjesdtc, welkom hier. 

Gek dat het vanaf 16:00 gebeurt. Zou jij de modem eens een harde reset willen geven? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. 

 

@Joep1965 ja de lampjes bij het glasvezelkastje blijven aan.

@Alex_P  ik ga dit eens proberen.

Is dit een andere reset dan via de kpn site? 

Reputatie 7
Badge +24

 

@Alex_P  ik ga dit eens proberen.

Is dit een andere reset dan via de kpn site? 

Afhankelijk van welke site je voor je hebt kan het anders zijn inderdaad. 

@Alex_P .

Oke ik heb het gedaan. Nu even afwachten wat het doet. Deze avond nog maar 2 keer gebeurd. De laatste keer heb ik de reset gedaan.

 

Helaas valt nog steeds uit. 

@Alex_P  helaas werkt het niet.

Heb hem nu 2 keer gereset. Maar het modem valt nog steeds uit. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet ik toch wat hier aan de hand is. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@Alex_P  ik heb mijn profiel aangevuld. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel.

Ik zie ook gelijk dat de verbinding inderdaad vrij vaak verbreekt. Het goede nieuws is dat het niet aan de verbinding zelf lijkt te liggen maar vanaf de modem. Daarom zou ik je modem graag willen omruilen. Ik heb voor nu de vrijheid genomen om een omruilafspraak in te plannen bij een Post NL punt, zie hieronder. Neem je huidige modem in een doosje mee samen met een geldig ID-bewijs. 

Laat je me even weten of het met de nieuwe modem goed werkt? 

Servicepunt

Naam Servicepunt:

Plus

Straat en huisnr:

Willy Brandtplein 26

Postcode en plaats:

7007LB Doetinchem

 

@Alex_P top, bedankt voor de moeite alvast!

Ik laat het weten of de andere modem goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P top, bedankt voor de moeite alvast!

Ik laat het weten of de andere modem goed werkt. 

Top! @Witjesdtc, nog een kleine toevoeging. Vergeten te melden. De omruiling kan vanaf donderdag 16 juni om 16:30 uur plaatsvinden. We houden je op de hoogte via e-mail en sms. 

@Alex_P Heb de modem donderdag opgehaald. En het lijkt tot nu toe goed te gaan. Bedankt voor de snelle service! 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Heb de modem donderdag opgehaald. En het lijkt tot nu toe goed te gaan. Bedankt voor de snelle service! 

Blij om dit te lezen, hopelijk blijft dit ook zo. Voor andere meelezers met dit probleem: begin alvast met onze Servicetools om alvast een aantal dingen uit te sluiten.