Vraag

slecht beeld en traag internet

  • 8 December 2020
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Beste mensen , wij hebben een. 4k abonnement van kpn en een internetsnelheid van 200/200 .

allereerst het beeld is de ene keer heel mooi en even later is het echt zeer slecht . (Cat 7) bekabeld)
natuurlijk ook alles geprobeerd ( resetten van alles en opnieuw installeren van de software en in het menu de op automatisch of 720  anders is er zowiezo niet naar te kijken  .

Het blijft maar steeds veranderen van goed naar slecht.

ook is de internetsnelheid download  66 en upload 72.2 in plaats van 200 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dit klopt natuurlijk niet .

bij voorbaat dank 

Bert van Eldik 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

We beginnen maar bij het begin. Wil je alles van de experiabox halen, het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen en dan meten direct op de experiabox met een bekabelde pc of laptop.  Ik wil graag die snelheid weten om daarna te kijken  naar de volgende stap.

Ik heb het gedaan en de downloadsnelheid is 69.3 en upload  73.8

niet best dus 

mvg. Bert

Badge +19

Nee dat is niet best. Welke experiabox heb je? Heb je de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem al vervangen?

Beste Joep , wij hebben de experiabox V9 , ik heb net 4 nieuwe utp kabels besteld de beste die ze hebben van koper ..

ik heb net gemeten in de kamer en de snelheid was daar nu 203 bij 503 .

De kabel gaat van de router naar een apple time capsule in de kamer .

Meet ik net in de gang was het 78 bij 73 ., hoe kan dat nou ? 
Beeld in de kamer is heel goed nu .

Toch denk ik zelf dat deze router niet goed meer is .

mvg Bert van Eldik

 

 

 

Waar je ook staat, die snelheid waar @Joep1965 om vraagt zal overal even snel moeten zijn, hij vraagt om de bekabelde snelheid direct op het modem.

WiFi snelheid zal zelfs met 10 cm hoger of lager houde kunnen veranderen, en boven de 70 is nog steeds prima.

Badge +19

Het zou kunnen hoor maar het lijkt toch erg op een connector/stekkertje wat ergens sluiting maakt of wat oxidatie heeft. Heb je de v9 ook gerest?

Ja zeker heb meerdere malen de V9 gereset .

Alles inmiddels al geprobeerd , ik ga even wachten tot ik de kabels binnen krijg .

Dan kan ik die vervangen , en hopen tot het dan goed is .

zo niet dan meld ik mijzelf wel weer .

Voor nu in elk geval bedankt en een fijne avond .

Groetjes BertÂ