Beantwoord

Slecht internet met Sneller Internet Buitengebied

  • 6 March 2020
  • 17 reacties
  • 1041 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een lange tijd Snel internet in buitengebied 4g(4g huawei modem) gehad van kpn. Dit abonnement eindigt en is vervangen door Sneller Internet Buitengebied(xperia v10). Dit is nu aangesloten, maar het werkt veel slechter en het internet zakt naar 7mbit down / 0.3 mbit up. Hiernaast heb ik mijn oude abonnement nog lopen en als ik deze aansluit(receivers staan beide op dezelfde plek) heb ik 30 mbit down en 15 mbit up.

 

Graag zie ik dit opgelost of behoud van mijn oude abonnement(aangezien deze het werk veel beter doet). In januari 2021 word op deze postcode glasvezel aangelegd en wordt er ook geen gebruik meer gemaakt van deze diensten. In de tussentijd zou het prettig zijn een werkend internet te hebben. Aangezien ik het afgelopen half jaar ook bezig ben geweest(met kpn medewerkers) om het internet fatsoenlijk te krijgen. Nu was het eindelijk zoals het hoorde, komt dit abonnement er en ben ik weer terug bij af.

 

Ik begin gelijk op dit forum, want ik heb het afgelopen jaar geleerd dat email/bellen weinig zin heeft bij KPN.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 March 2020, 16:11

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Mike! Logisch dat je er niet vrolijk van wordt als de snelheid zo inzakt, dus ik help je hier graag bij. Als het goed is heb je naast de Experia Box nog een zwart 4G modem (Sagecom) gekregen, klopt dit? Zo ja, is deze direct bekabeld aangesloten op de Experia Box? Wat bedoel je daarnaast precies met dat je je oude abonnement nog hebt lopen, dit is het Sneller Internet Buitengebied 4G via het Huawei modem? 

Reputatie 1

Ja, de Sagecom is via een cat6 kabel verbonden aan de Experia box. En vanuit de Sagekom is een cat6-kabel naar een Experia WIFI vanwaar de wifi komt en bekabeling naar de computer.

Daarnaast heb ik nog het oude abonnement lopen (tot 15 maart dacht ik)wat hiervoor had, sneller internet buitengebied 4g. Met een wifi 4g receiver/ wifi modem van Huawei. (Huawei B525).

Deze gebruik ik nu op de momenten dat het nieuwe abonnement niet naar behoren werkt(lees 80% van de tijd). Op momenten doet de bekabelde verbinding het wel, maar is op geen enkele manier gebruik te maken van de wifi(meerdere apparaten gecheck, ge-reset, ander wifi-punt aangesloten). Dit is allemaal op ongeveer een meter afstand van het wifi-punt. Op andere momenten is op geen enkele manier gebruik te maken van het internet. En op andere tijden werkt alles perfect en doet het wat het moet doen. Dit allemaal zonder iets aan te passen of te veranderen.

 

Dit probleem hebben we het afgelopen half jaar gehad. Wat naar veel testen en proberen is opgelost door een Experia wifi aan te sluiten en deze als hoofd wifi te gebruiken. Op dit moment is dit nogsteeds het geval, maar zijn de problemen weer opgedoken.

 

De telefoons geven momenteel aan: “IP-configuratie mislukt”

Reputatie 1

De afgelopen dagen hebben we 0% wifi gehad. Het werkt helemaal niet op het moment.

Reputatie 7
Badge +9

Misschien is je nieuwe abonnement nog niet actief en dan werkt je Sagecom modem nog niet en dan kan het zo zijn dat je amper Internet hebt. Ik hoop dat @Sanne_M dit voor je kan nakijken.

Reputatie 7
Badge +9

@Mike Meuwissen branden op het Sagecom modem blauwe lampjes?  En op je Experiabox branden daar groene lampjes? 

Misschien ook je Experia WiFi loskoppelen van je Experiabox en de WiFi op de Experiabox aanzetten. Als het kan je computer rechtstreeks aansluiten op je Experiabox. Dan eens kijken hoe dit werkt. Als dit werkt kijken hoe je mobiel zich gedraagt op de WIFI.

Reputatie 1

@Hoopvol Bedankt voor de reactie!

Het abonnement is actief. 

Lampjes gecheck op de box: services, internet en power. Op de Sagekom het bereik, 4g, Lan en power. Ik heb de Experia wifi losgekoppeld. De experiabox staat in de kelder(aan monteur gevraagd op betere locatie te plaatsen, maar evengoed in kelder geinstaleerd). Het bereik van de box tot aan de woonkamer is te groot + het moet door een bewapend betondek heen. Wat dus resulteert in geen wifi waar het nodig is.

Ik heb alle experia wifi punten afgekoppeld en een ouderwetse tplink wifi-punt aangesloten. Nu kan ik wel weer gebruik maken van het wifi. Dus wellicht zijn de Experia-WIFI’s het probleem. Wel zit ik nog met een lage down/upload snelheid 15 up en 2-7 down. (bekabeld en via wifi). Heb de Sagekom op meerdere plekken geprobeerd.

 

Het Huawei modem stond altijd in de woonkamer waar ik grotendeels van de tijd een 25-35 mbit verbinding had. Met 15 up is het alleen nog mogelijk tot 1080p films te kijken. 4k lukt niet meer. Ook heb ik nu nog maar 1 wifi punt in het hele huis.

Reputatie 7
Badge +17

Het abonnement met de Sagecom (Sneller Internet Buitengebied/SIB) is inderdaad actief, dit zie ik ook terug. Gek dat de Experia Wifi nu juist roet in het eten lijken te gooien. :confused: Wat als je de Experia Wifi op de Experia Box aansluit? Als die in de kelder staat wordt dat wel kabels trekken, maar ik ben benieuwd of ze dan wel een wifi signaal afgeven. De voorkeur heeft namelijk om Wifi versterkers op de Experia Box aan te sluiten, dus ik hoop dat het bij jou ook voor verbetering zorgt! 

Reputatie 7
Badge +9

De huidige Sagecom modems hebben de mogelijkheid om een externe antenne op aan te sluiten waardoor de 4G ontvangst beter zou kunnen wor Is dit een mogelijke oplossing voor je.Overigens hoeveel streepjes heeft je Sagecom modem als ontvangst.

Reputatie 7
Badge +9

Meer informatie mbt externe antenne.

Bovenstaande link is een link naar een eerdere vraag op dit forum mbt Sagemcom modem.

Reputatie 1

@Hoopvol Ik heb deze antennes al op mijn huis.(ook gebruikt bij het vorige modem). De ene keer heb ik 1, de andere keer 2 streepjes. Als ik de buiten-antennes aansluit(gericht naar de kpn mast) krijg ik 2-3 streepjes, maar de verbinding blijft hetzelfde. 

 

  • Ik heb verder niks meer verandert en het lijkt nu stabieler(45 up/10 down). Misschien wat aan kpn’s kant verandert? Of kan het zijn dat dit zo  extreem schommelt?
Reputatie 7
Badge +9

Bij mijzelf is de snelheid vrij stabiel. Een heel enkele keer wat minder, maar zelf heel tevreden met de 4G Sagemcom modem. Hopelijk blijft de internetsnelheid bij je nu goed.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan! :smile: 

@Hoopvol Ik heb deze antennes al op mijn huis.(ook gebruikt bij het vorige modem). De ene keer heb ik 1, de andere keer 2 streepjes. Als ik de buiten-antennes aansluit(gericht naar de kpn mast) krijg ik 2-3 streepjes, maar de verbinding blijft hetzelfde. 

  • Ik heb verder niks meer verandert en het lijkt nu stabieler(45 up/10 down). Misschien wat aan kpn’s kant verandert? Of kan het zijn dat dit zo  extreem schommelt?

Als de buitenantennes voor meer streepjes bereik zorgen raad ik je aan om deze aangesloten te houden en daarnaast mijn eerdere tip te volgen:

Wat als je de Experia Wifi op de Experia Box aansluit? Als die in de kelder staat wordt dat wel kabels trekken, maar ik ben benieuwd of ze dan wel een wifi signaal afgeven. De voorkeur heeft namelijk om Wifi versterkers op de Experia Box aan te sluiten

Ik ben benieuwd of we dan een beetje stabiliteit in de verbinding kunnen krijgen en of de wifi beter wordt. Het signaal van SIB (Sneller Internet Buitengebied) kan variëren omdat het door de lucht en via het mobiele netwerk gaat. Desalniettemin hoop ik dat hiermee verbetering mogelijk is. Je kunt hier altijd weer berichten wanneer het signaal toch weer inzakt en de tips niet geholpen hebben! 

Reputatie 1

Oke. Aangezien de snelheid nu weer terug naar 15mbit is en veel sites moeilijk laden ga ik je adviezen uitproberen morgen en kijken of ik wat meer stabiliteit kan krijgen.

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat het weer ingezakt is, maar ik hoop dat de tips werken en hoor je bevindingen graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik hoop dat het met de tips is gelukt! Zo niet, laat het gerust weten.

Reputatie 1

Ik heb het aangesloten zoals je aangaf(buiten antennes, sagekom direct op de experiabox en de experia wifis, maar de Experia WIFI’s blijven een ip fout geven. Op mijn ouderwetse TP-link werkt de wifi wel.

 

Momenteel een 25 down / 8 up verbinding. Ik ga het de aankomende dagen even checken of het stabiel is.

Reputatie 1

Het is zo goed als stabiel. Er zijn nog dagen dat ik slecht internet heb, maar dat is vaak maar een uurtje, soms 2.

Reageer