Beantwoord

Slecht internet ondanks snelheidspakket

  • 7 January 2021
  • 10 reacties
  • 70 keer bekeken

Dag, 

Ik heb al geruime tijd slecht internet. Heb Mbps verhoogd naar 200 maar geen gewenst resultaat. Alles geprobeerd. (Eerder contact gehad en toen modem gereset dmv paperclip). Hoe lossen we dit op? En nee ik koop geen WiFi versterker en ja ik weet dat het internetgebeuren te vergelijken is met een snelweg bla bla. Ik wil gewoon een directe oplossing. Ik kan nu niet werken. Bellen is problematisch, daarom probeer ik het via deze weg. Een geaggiteerde klant. 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door 13ramon13 7 January 2021, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Mole , wat bedoel je met slecht internet, een onstabiele verbinding, je haalt de snelheid niet, ondervind je dat bij een bekabelde of een draadloze verbinding?

Als je thuis moet werken van de baas is alléén een bekabelde verbinding de beste oplossing qua stabiliteit en veiligheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? 

Dag, 

Ik ervaar wegvallende internet, traag internet. Mijn dochter heeft haar MBs (2000 en 1000 van mij) al bijna weer verbruikt en we zijn nog maar 7 januari. Niet alleen tijdens werk maar ook gewoon op mobiel zijn er problemen. 

Heeft u glasvezel? 

Ja, heb ik. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben erg nieuwsgierig na de snelheid dat u behaald op de Wi-Fi. Gratis versterkers
zijn bij KPN ook een mogelijkheid. Als uw Wi-Fi snelheid onder de 20mbit/s valt, 
krijgt u het advies om gratis KPN Experia Wi-Fi's te bestellen in de Wi-Fi manager.

Het advies van @JanD zou ik verder ook aanraden. Ik werk zelf ook thuis en heb een
stabiele bekabelde verbinding. Bij twijfel of de bekabelde verbinding goed is zou u
deze altijd nog kunnen meten door een directe kabel op de Experiabox aan te sluiten
en de test op speedtest.net uit te voeren. Als deze onder de 180mbit/s valt is er zeker
een probleem en kan KPN u een monteur sturen.

Dank voor de informatie. Ik heb idd via de wifi manager een sneltest gedaan en kwam uit op 19 mbits. 

Ik ben erg nieuwsgierig na de snelheid dat u behaald op de Wi-Fi. Gratis versterkers
zijn bij KPN ook een mogelijkheid. Als uw Wi-Fi snelheid onder de 20mbit/s valt, 
krijgt u het advies om gratis KPN Experia Wi-Fi's te bestellen in de Wi-Fi manager.

Het advies van @JanD zou ik verder ook aanraden. Ik werk zelf ook thuis en heb een
stabiele bekabelde verbinding. Bij twijfel of de bekabelde verbinding goed is zou u
deze altijd nog kunnen meten door een directe kabel op de Experiabox aan te sluiten
en de test op speedtest.net uit te voeren. Als deze onder de 180mbit/s valt is er zeker
een probleem en kan KPN u een monteur sturen.

Ik zie dat ze 98 euro kosten....... Maar kan ze dus gratis bestellen als ik onder de 20 mbits zit? Alvast bedankt, Mvg mo

Ik zie dat ze 98 euro kosten....... Maar kan ze dus gratis bestellen als ik onder de 20 mbits zit? Alvast bedankt, Mvg mo

Hallo @Mole , dat hangt geheel van de uitslag van de wifi-test af.

Het kan ook zijn dat KPN eerst een (gratis) monteur stuurt of dat KPN zelfs niets doet, alle opties zijn open.

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Het advies voor de monteur komt vaak bij een lagere snelheid op een 4e verdieping of
bij problemen gemeten in de zelf diagnose die wordt uitgevoerd op het modem/router.
Wat ook een monteur kan uitlokken of de melding om contact op te nemen met de 
klantenservice is dat de snelheid op de begaande grond onder de 10mbit/s ligt.

Het is belangrijk om de Wi-Fi manager volledig door te lopen en het liefst op plekken
waar de Wi-Fi het meest gebruikt wordt per verdieping. Het heeft natuurlijk geen nut
om op de begaande grond, naast uw modem/router te gaan staan. Dan krijgt u  hogere
snelheden op een plek waar niemand realistisch gebruik zou maken.

Als alles juist gaat en de verbeterstappen zijn doorlopen, moet nog één keer worden gemeten
om te zien of de verbeterstappen hebben geholpen. Als dit niet het geval is en uw snelheid 
ligt onder de 20mbit/s op één of meerdere verdiepingen, krijgt u iets in de richting te zien als:
“We hebben het probleem nog niet opgelost, wij hebben nog een paar vragen voor u”. Hier
wordt gevraagd of u al versterkers heeft etc. en hierna komt het advies voor gratis Experia
Wi-Fi's of betaalde super Wi-Fi.

Het advies voor de monteur komt vaak bij een lagere snelheid op een 4e verdieping of
bij problemen gemeten in de zelf diagnose die wordt uitgevoerd op het modem/router.
Wat ook een monteur kan uitlokken of de melding om contact op te nemen met de 
klantenservice is dat de snelheid op de begaande grond onder de 10mbit/s ligt.

Het is belangrijk om de Wi-Fi manager volledig door te lopen en het liefst op plekken
waar de Wi-Fi het meest gebruikt wordt per verdieping. Het heeft natuurlijk geen nut
om op de begaande grond, naast uw modem/router te gaan staan. Dan krijgt u  hogere
snelheden op een plek waar niemand realistisch gebruik zou maken.

Als alles juist gaat en de verbeterstappen zijn doorlopen, moet nog één keer worden gemeten
om te zien of de verbeterstappen hebben geholpen. Als dit niet het geval is en uw snelheid 
ligt onder de 20mbit/s op één of meerdere verdiepingen, krijgt u iets in de richting te zien als:
“We hebben het probleem nog niet opgelost, wij hebben nog een paar vragen voor u”. Hier
wordt gevraagd of u al versterkers heeft etc. en hierna komt het advies voor gratis Experia
Wi-Fi's of betaalde super Wi-Fi.

Dank voor de info. Ik ga nogmaals meten