Beantwoord

slecht internet / Wifi

  • 9 November 2020
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Sinds een week of 2/3 heb ik slecht ontvangst op de wifi op zolder. Nu hebben we in Steenwijk niet de beste netwerk maar nu kom ik onder de kwaliteit die werkbaar is om thuis te werken. Kan niet meer verbinding maken met de VPN verbindingen van mijn werkgever.

Nu kan ik zelfs de zelftest op KPN niet meer openen dus dit is wel erg slecht.

 

max op mijn adres is 25 Mbit/sec ik betaal voor 50 dus dat al kloten, maar ik kan op zolder maar max ongeveer 6 tot 9 krijgen dus dat niet echt lekker.   Als ik bij het modem sta is dit ongeveer 17Mbit en das ook ongeveer 25% te weinig als ik kijk waar voor ik betaal.

 

Nu dan de vraag, hoe kan ik dit verbeteren want ik ga geen kabel trekken voor de max 25 die ik kan krijgen.

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Danny 14 November 2020, 12:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hi @Meester45. Bedankt voor je bericht.

In sommige situaties is er helaas echt geen sneller internet mogelijk doordat er geen beter beschikbaar netwerk is. Op jouw adres is de maximum snelheid inderdaad 25 Mbps. Dat is de snelheid die we kunnen garanderen op jouw adres, maar dat is wel alleen met een bekabelde verbinding. De bekabelde verbinding is ook waar je voor betaalt. 

Voor de wifi ligt de garantie anders. We garanderen via wifi een snelheid van 20 Mbps, zolang het netwerk dit aankan. Omdat er bij wifi altijd een snelheidsverlies is, ligt jouw wifi snelheid rond die grens van 20 Mbps. Om dit te garanderen hebben we de Wifi Manager in het leven geroepen. Ik raad je aan om deze eens te doorlopen en te beginnen vlakbij het modem zelf. Deze meet dan op verschillende plekken in huis de verbinding en voert dan automatisch verbeteringen door. Voor het beste resultaat doorloop je hem daarna nog een keer, zodat je ook kunt testen of de verbeteringen effect hebben gehad. Als de snelheid dan nog steeds te laag is, krijg je van ons gratis bekabelde wifi versterkers, of wordt er een wifi monteur aangestuurd. 

De gratis versterkers zijn dus wel bekabeld. Er zal dan dus alsnog wel een kabel naar de zolder moeten als je daar gebruik wilt maken van de versterkers. Als je geen kabel wilt leggen, dan kun je er zelf ook voor kiezen om voor een draadloze optie te gaan. Bijvoorbeeld met behulp van de SuperWifi punten. Deze kun je aanschaffen via de Wifi Manager of via onze webshop. Verder wil ik je nog wijzen op ons topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Daarmee kun je de verbinding ook verbeteren. 

goedendag

momenteel krijg ik geen verbinding met de wifi manager maar ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt maar gaf geen verbetering. 

Ik begrijp dat een bekabelde versterker een oplossing kan zijn maar die moeite ga ik echt niet doen voor een max snelheid van 25 Mbit/sec. Dan zijn er momenteel betere providers die tot 500 Mbit kan leveren op dit adres en als we kijken naar het thuis werken is 25 Mbits niet de standaard.

Dus zoals wij er nu naar kijken gaan we toch naar een andere provider die wel de gewenste snelheid kan leveren. Das spijtig omdat we/ik nu bijna 25 jaar bij KPN zit, maar nu betaal ik voor 100 Mbit/sec maar krijg maar 25 Mbit en moeten we nu moeite doen omdat ook te krijgen op mijn werk plek.

Als ik dit geweten had bij de verhuizing hadden nooit naar KPN gegaan op het nieuwe adres. Bij een verhuizing van het platteland naar de stad hadden we geen vermindering van de snelheid verwacht.

Draadloze wifi versterkers moeten we voor betalen maar dat voelt als oplichting, ik krijg maar 25 Mbit per seconde en betaal voor 100 Mbit en dan moet ik ook nog betalen voor de oplossing die maar 20% van de snelheid waarvoor ik betaal kan leveren.

in het kort ik ben niet tevreden over de oplossingen die KPN biedt en zal dat ook niet worden denk ik dus ik hou er maar over op en we gaan op zoek naar iets anders.

 

Herman

 

Badge +19

De grote vraag in dit geval waar gaat het mis. Is dat voor de experiabox of er na. Voor de experiabox zijn op kosten van kpn. Is het er na dan zijn de kosten voor u. Maar wat hangt er aan de experiabox? Gebruikt u dit soort dingen?

 

ja inderdaad 

 

voor de televisie hebben we die dingen maar voor gewoon internet is het wifi

 

Badge +19

Ik was er al bang voor. Het lijkt leuk die draadloze verbindingssets maar ze veroorzaken de vreemdste problemen. Probeer een paar dagen zonder. Verwijder ze en reset de experiabox en kijk dan een paar dagen aan wat er gebeurt.

Hoe kijkt men dan televisie 

Badge +19

Trek eventueel tijdelijk een kabel van de experiabox naar het modem. Puur om te kijken of het probleem dan opgelost is.

Badge

Meester45 heeft gelijk.

Het voelt dubbel dat je nog eens extra150 euro moet betalen om wél écht goed draadloos internet te hebben mbv “superWifi”

 

 

 

Badge +19

Nou dat gevoel hoef je niet te hebben. De enige perfecte oplossing is gratis!!

Badge

hoe bedoelt u Joep1965?

kan ik de "superwifi” gratis krijgen?

:laughing:

Badge +19

De draadloze niet maar de bekabelde uitvoering wel. En die zijn veel beter.

Badge

 

Dank voor je snelle reactie...

je bedoelt die kleine vierkantige zwarte….. ook die zetten geen zoden aan de dijk. vandaar dat ik er echt van overtuigt ben dat er iets anders niet klopt. 

Ik ga echt aan KPN vragen of er een monteur langs kan komen. is alleen de vraag of en hoeveel ik moet betalen.

 

Badge +19

Dan gaat er iets verkeerd bij jou denk ik. Die zwarte werken bij mij perfect!! En als die het niet doen gaan de super wifi's het ook niet doen. Zullen we er eens naar kijken en proberen te ontrafelen waarom ze het bij jou niet doen? 

Reageer