Beantwoord

Slechte en wegvallende Wifi

  • 25 January 2021
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Sinds vorige week heb ik een slechte ontvangst op mijn tv en een trage internet verbinding. Heb vaak een stilstaand beeld en heel blokkerig. Heb de modem meerdere keren gereset en de tv ontvangers vaak opgestart, maar het probleem blijft. Ook wordt het internet er heel vaak uitgegooid.

Ik wordt er gewoon een beetje moedeloos van. Ik kan wel tv kijken op mijn tablet of mijn mobiel.

Ik ervaar dezelfde probelemen . . Wifi signaal fluctueert en valt gewoon weg, ik zit op 4 meter van het modem in de woonkamer, dus geen muren e.d. die het signaal verstoren.

Met bekabeld internet haal 200Mbps up/down. Dit is uitermate vervelend ook omdat er nu door mij en de kinderen vaak op het 4G netwerk moeten zitten om draadloos(via hotspot) te kunnen werken.

admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt 

icon

Beste antwoord door Jose_ 1 February 2021, 18:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @EdwinHeeftWifiProblemen , thuiswerken/online school doe je bij voorkeur bekabeld, is veiliger en stabieler.

Welk merk en type modem heb je?

 

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @EdwinHeeftWifiProblemen,

Lastig dat de wifi niet altijd even goed werkt, dat is natuurlijk heel vervelend! Weet dat wij daar ook weinig tot geen invloed hebben; doordat wifi een draadloos signaal is, is het nu eenmaal erg gevoelig voor storingsbronnen. En die storingsbronnen zitten helaas overal om ons heen, denk bijvoorbeeld aan de isolatie van je woning. :disappointed_relieved:  We kunnen daardoor geen goed werkende wifi garanderen, maar willen wel altijd mee denken met het verbeteren van het signaal.

Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als dat niet het geval is, dan raad ik je aan om de online tool twee keer achter elkaar te doorlopen. Blijkt hieruit dat het niet lukt om jouw wifi-verbinding te verbeteren en blijft de snelheid onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden in de vorm van een gratis afspraak met de wifi-monteur of gratis Experia Wifi's.  Ook vindt je in dit topic nog tips om je wifi-verbinding te verbeteren: Oplossingen voor trage en wegvallende verbindingen.

Daarnaast zullen hier ook altijd andere forumleden zoals bijvoorbeeld @JanD voor je klaar staan met de nodige tips om het beste uit je verbinding te halen. :blush: