Beantwoord

Slechte internet verbinding sinds week 46/47 - 2020

  • 23 November 2020
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds week 46/47 2020 is onze internetverbinding heel slecht worden. De televisie heeft daar gelukkig geen last van, maar alle bedrade en draadloze apparaten wél.

Het lukte gisteren zelfs niet om een bestelling bij een webwinkel te doen, omdat het te lang duurde voordat de ‘server/client’ verbinding reageerde. Als ik dezelfde laptop aansluit op een hotspot op mijn telefoon, werkt het wél snel.

Ik denk dat er nieuwe firmware op mijn V10 gezet, waardoor het probleem ontstaat. Als ik de ‘online test tool’ start, zegt die dat er niets aan de hand is, maar wij merken duidelijk verschil met een aantal weken geleden. De respons op een website is gewoon belabberd.
V10 is (natuurlijk) al een keer herstart.
Aansluiten van laptop rechtstreeks aan V10 maakt geen verschil.


Iemand anders ook problemen?

KPN kan ik zelfs niet chatten? Kan alleen monteur laten komen, maar probleem ligt volgens misschien niet eens in het modem, maar de routeringen bij KPN.

icon

Beste antwoord door JanVr 27 November 2020, 13:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @JanVr,

 

Welkom op het Forum.

Goed dat je zelf al de modem opnieuw opgestart hebt. Is er verder nog iets veranderd in je netwerk?

 

- Is er een versterker/switch/splitter aangesloten?  (als deze niet goed functioneert kan dit je hele netwerk verstoren namelijk).

  • als dit zo is> koppel alles eens af en sluit alles een voor een weer aan. Dan kun je zien wanneer je netwerk weer vertraagd (wel testen tussendoor natuurlijk).

- Heb je de modem al gereset naar fabrieksinstellingen?

  • dit doe je door het reset gaatje aan de achterkant in te drukken
  • 10 seconden ingedrukt te houden ( met een naald, speld, oorbel:speak_no_evil:? ) 
  • na 10 seconden loslaten en wachten tot de modem opnieuw opstart. 

 

Laat je weten of dit de oplossing was voor je?

 

Als het niet gelukt is, zou je dan je profiel kunnen aanvullen zodat ik je kan vinden in ons systeem? Dan kan ik ook een meting doen voor je.

Nee, dit was niet de oplossing. Een dag of na mijn ‘klacht’ kreeg ik onverwachts een SMS-bericht met de mededeling dat het probleem was opgelost.

Het probleem lag dus niet aan mijn thuissituatie; daar was ook niets aan veranderd.

 

Overigens wel apart dat KPN er bij gemelde problemen standaard vanuit gaat dat het aan de klant ligt en niet aan KPN zelf.

 

Maar de vertragingen zijn nu verleden tijd. Wel jammer dat je dan geen terugkoppeling terug krijgt, van WAT er niet goed zat in het netwerk.

Reputatie 4
Badge +6

Oh top dat het opgelost is @JanVr ! 

 

 

Reageer