Beantwoord

Slechte resultaten wifi manager

  • 24 June 2021
  • 9 reacties
  • 87 keer bekeken

Badge

Goedemiddag,

 

Ik vond de wifi nogal traag. Het thuisabo geeft aan 80Mbit. Meting met wifi manager geeft 35Mbit dus ik ga op het antwoord van die ****manager af en hij verbeterd het…. Daarna is het ineens maar 30Mbit!! Nog een keer… Toen waren de waardes van beginmeting 30Mbit en na "verbetering” nog maar 27Mbit. Sla mij maar stuk, dat ding is nog slechter als destijds de SelfcareTool die volgens klantenservice onbetrouwbare info gaf (????)… Wat is het verlossende antwoord: Kan je nog ff betalen voor een wifi versterker!!! Jaja, destijds mezelf ook al een draadloze verbindingsset a 80euro laten aansmeren waar bij nader inzien niks geen vooruitgang is geboekt. Hetzelfde trouwens als mijn vraag over accounts, over telefoonhack a 315,66 en vraag over waarom ik geen sms kan versturen en ontvangen na die bewuste hack maar dan wel akkoord gaan als ik mobiel wat BUITEN mijn telefoonbundel wat bij google bestel a 7,95euro…. Opgeteld bij elkaar is nu het onderzoek voor jullie…. 

Met vriendelijke groet,

Daniel

 

PS: ik heb snel de SelfcareTool weer van een oude laptop gehaald. Leve nostalgie, ouderwets word weer nieuwerwets!!!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 July 2021, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @DanielLips75, ik zie dat je inderdaad zo'n 80 Mbit/s kunt halen. Dat is echter als je bekabeld verbonden bent. 30/35 via wifi is dan niet superveel inderdaad. Heb je de wifi manager ook helemaal afgerond? En toen kwam er een lagere snelheid uit? Wellicht kan je nog tips halen uit het topic dat we hebben over het oplossen van trage en haperende wifi. Merk je ook verbetering of verslechtering na het doorlopen van de wifi manager? Of merk je alleen verschil in het cijfertje?
 

Hetzelfde trouwens als mijn vraag over accounts, over telefoonhack a 315,66 en vraag over waarom ik geen sms kan versturen en ontvangen na die bewuste hack maar dan wel akkoord gaan als ik mobiel wat BUITEN mijn telefoonbundel wat bij google bestel a 7,95euro…. Opgeteld bij elkaar is nu het onderzoek voor jullie…. 

 

Kan je dit toelichten? Ik begrijp niet helemaal wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik zie dat we één keer een tegemoetkoming in de kosten hebben gegeven en dat je daarna weer hoge kosten gemaakt hebt. Je hebt bij mijn collega van de klachtenafdeling aangegeven dat je op een linkje hebt geklikt, waardoor deze kosten ook een tweede keer zijn gemaakt. We hebben toen aangegeven deze kosten niet te vergoeden. Wat is je vraag hierover nu nog?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt: kan ik nog iets voor je betekenen? Laat het gerust weten.

Badge

Hallo, 

Ik heb geen 2e keer hoge kosten gemaakt en ik heb ook niet op een linkje gedrukt. Zelfs alle Samsung-apps zijn gewoon origineel zoals ze op die Galaxy S10+ thuishoren. Verder lag ik op het moment van die kosten in het ziekenhuis met een zeer zware levensbedreigende 9-voudige beenbreuk. Met een verbod van de chirurg die mij behandelde op bewegen. Scherpe botdelen die alle zenuwen en andere "bedrading" had afgekneld en bijna afgesneden, maar sowieso niet op vakantie naar de Filippijnen of naar Samoa. Waar de zo ongeveer 100 nrs namelijk wel vandaan kwamen. Ik kan onmogelijk nog SMS-en zowel sturen als ontvangen, met geen enkele berichten-app uit de Google Play store overigens. Zelfs geen "superveilige" apps zoals Signal en Wickr.me... Samsung hoef ik sowieso niet te proberen want toen mijn automatische update een keer mijn toestel blokkeerde moest ik t  knaapje van de klantenservice helpen met zijn eigen uitleg en verwees me naar een adres waar ze nog meer van die Chinees gelijkende informatie gaven en spraken dan 3 nasi-opdienende instanties bij elkaar... Dat ging heel erg op mijn zenuwen werken en nog kreeg ik in gebrekkig Engels te horen dat ze het niet wisten, dus daar ben ik mee gestopt om mijn hart wat te ontlasten…

Toen hield het gebeuren op, zeer ontdaan van het feit dat zelfs de telefoon makers het eigenlijk niet scherp hebben, internet en netwerk-gebeuren per mobiel apparaat..

Dus, tot zover…

Daniël 

 

Admin: foto verwijderd

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @DanielLips75, ik heb je foto weggehaald. Het verhaal an sich is wel voldoende om het plaatje erbij te kunnen bedenken, denk ik! Voor wat betreft de kosten: wij zeggen ook niet dat je zelf ge-sms't hebt, maar wel dat je op die linkjes hebt geklikt. De kosten komen daar achter weg. De collega's die de klacht destijds behandeld heeft, geeft ook aan dat dit door jou bevestigd is. Ik kan daar ook weinig anders van maken, ben ik bang.  

Badge

Dus dan zou het dus betekenen dat de ontwerper en maker van mijn telefoon (Samsung) en betreffende berichten-app (ook Samsung) het niet weet én de eigenaar van mijn mobiele netwerk, abonnement en thuisinstallatie/wifi (Kpn) uiteindelijk ook niet. Ik vind dat een heel moeilijk te verteren antwoord gelet op het feit dat ik nog steeds niets met SMS kan, zowel ontvangen als versturen

Ik stuur de rest even in een nieuw bericht, dit forum is beperkt tot 1 afbeelding, denk ik

Badge

Ik vond namelijk een "app" tussen de normale apps met als plaatje een simkaart. Daarop gedrukt hebbende beland ik op alle code-gegevens van mijn simkaart. Dus theoretisch kan het dan wel, wat dit verhaal zegt. Weet alleen niet hoe ze dan via mijn verbinding mij gepeild of getapt zouden kunnen hebben…

Mvg,

Daniël 

Badge

Bij gebruik van deze kan ik in instellingen komen van de sim, verhaal erbij van Kaspersky.com over simjacking maakt voor een techneut een hoop duidelijk denk ik… Ik stuurde die ook maar verhaal is erg moeilijk te screenshotten dus mogelijk ook niet aangekomen (ik zie ze nl niet, deze wel)

Mvg,

Reputatie 7
Badge +30

Deze ‘app’ heb ik inderdaad ook op mijn telefoon. Ik kan daar KPN diensten inzien, ringtones, wallpapers, dat soort dingen. Is dat bij jou ook zo? Het enige wat ik aangeef is dat ik hier zie dat deze kosten op jouw simkaart gemaakt zijn. Ik zie dat je een klacht hebt ingediend destijds en dat je naar aanleiding daarvan een bedrag teruggekregen hebt. Daar is ook aangegeven dat we je adviseren om je toestel door middel van een fabrieksreset te resetten. Je zet 'm dan terug naar de fabrieksinstellingen. Normaliter adviseren we om back-up te maken en deze dan terug te zetten, maar daar zet je dan ook evt. malware terug. Ik zou je willen adviseren om belangrijke dingen, zoals contacten, foto's etc. op een ander device op te slaan en dan je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dan weet je zeker dat wat er eventueel op stond, weg is. Het versturen en ontvangen van sms is nu geblokkeerd. Ik wil die met alle liefde weer deblokkeren, maar dan kan je echt het beste eerst de reset doorvoeren. Wil je me laten weten wanneer ik dat dan kan doen?

Badge

Maar dan snap ik het, hèhè. Hij was dus afgesloten.... das mij niet verteld. Zet 'm maar weer aan, k zie het wel... mocht het nog eens gebeuren, het zijn toch allemaal vage landen. Ik ben alleen in NL  dus zou het moeten opvallen.…

Mvg