Beantwoord

Slechte verbinding met 2.4 GHz

  • 26 October 2019
  • 21 reacties
  • 632 keer bekeken

Badge

Hallo

ik heb op mijn experiabox V10 de 2,4 ghz en 5 ghz aanstaan.

Nu hebben behoorlijk wat apparaten last om te verbinden met 2.4 Ghz en als ze verbinden verbreekt deze weer snel

Is dit een instelling of moet ik 5 ghz uitzetten

icon

Beste antwoord door Joep1965 26 October 2019, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Heb je het modem al een harde reset gegeven? 

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb dit euvel ervaren bij familie met een V10a en wellicht komt dit door het feit dat 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID hebben. Bandsteering zou optimaal schakelen tussen beide banden moeten regelen maar dat werkt blijkbaar niet altijd goed.

Ik heb op mijn V10a de SSID’s voor beide frequenties andere namen gegeven, zo voorkom je omschakelen waarbij telefoons vaak tussendoor nog enkele tellen naar 4G gaan.

Badge +19

De v10 is totaal niet te vergelijken met de v10A hoor.  

Badge

Heb hem nog geen harde reset gegeven.

De ssid zijn niet hetzelfde, de ene eindigt met 2.4 GHz en de andere met 5 GHz 

Badge +19

Probeer maar die harde reset.  Eventueel instelling die je hebt veranderd zijn dan wel weg. 

Badge

Hoi Joep 1965

 

Heb hem een reset gegeven, nu lijkt alles weer te werken op 2.4, thnx

Badge +19

Mooi!!! Goed om te horen.

Reputatie 7

Hoi @Mikky1980, goed om te lezen dat het inmiddels is verholpen door de reset die Joep als tip gaf! Veel plezier weer met je verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:

Badge

Hallo, het was helaas van korte duur. Kunnen weer geen verbinding maken met de 2.4ghz

Badge

Iemand  nog een idee, 2.4 GHz werkt nog steeds niet 

Badge +19

Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Badge

Hoi joep1965

Heb deze net uitgevoerd en er zijn wat wijzigingen aangebracht.

Ik ga het weer even wat dagen testen , anders kom ik weer terug 

 

Thnx

Badge +19

Kan het niet zo zijn dat je een beetje ver van het modem afzit? 

of een defect aan de v10

ik heb hier ook een v10 “aangesloten gehad” en ik ondervond geen enkel probleem

juist de 2.4GHz niet werkte prima voor de woonkamer keuken zithoek prima de v10 hing in de meterkast

er kan een hardware probleem te kunnen zijn komt zelden voor maar het kan

Reputatie 7

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken te bedenken, doordat WiFi door de lucht gaat is het signaal sowieso gevoelig voor omgevingsfactoren. Door de WiFi tuner te doen kan dat zo optimaal mogelijk ingesteld worden, nu je die gedaan hebt is het even afwachten en aankijken hoe het gaat. Ik ben benieuwd of het nu een blijvende verbetering geeft @Mikky1980 :slight_smile:

Badge

Het modem staat in de meterkast, en maakt niet uit waar in huis. Dichtbij of ver weg. Geen 2.4G

Het modem heb ik al zolang als ik kpn heb en heeft altijd gewerkt zonder problemen.

Wacht het even af

Bedankt voor het meedenken 

Badge

Helaas is het weer hetzelfde, we komen weer thuis en geen verbinding meer met de 2.4 G

Nog andere suggesties 

Reputatie 7

De 2.4 GHz frequentie is gevoeliger dan de 5 GHz, waardoor dat soms wat lastig kan zijn. Je kunt het kanaal nog een paar keer aanpassen en kijken of het daarmee verbetert. Met WiFi zijn er verder weinig instellingen die nog gewijzigd kunnen worden. Als jouw apparaten de 5 GHz band ook ondersteunen, kan je daar verbinding mee maken en gebruiken?

Badge +19

Ik wil hier toch even op inhaken@Jasper . Ik heb expleciet aan@Mikky1980 gevraagd of hij niet te ver van het modem af was tijdens het testen.  Hij geeft aan dat het niet uitmaakt of hij dichtbij of verderaf van het modem is. Het kan toch niet zo zijn dat er naast het modem geen constante verbinding is. 

Badge

@Jasper Is inderdaad wel vreemd, heeft altijd gewerkt en ineens niet meer, moet ergens vandaan komen. De meeste apparaten werken bij mij thuis op 5G maar ook een paar die alleen 2.4G hebben. Je kan dus niet zeggen 2.4g is gevoeliger dus maar verbinden met 5G.

Er is iets veranderd of defect, want nogmaals werkte zonder problemen 

Badge

Weet iemand  nog een oplossing?