Vraag

Slechte Wifi

  • 14 March 2021
  • 18 reacties
  • 99 keer bekeken

Overal supergoeie wifi.
Met KPN SuperWifi heb je in elke hoek van je huis de optimale wifisnelheid.

Dit is jullie slogan met een extra wifi versterker. Helaas , slechte Wifi, Wifi valt weg. Oplossing zoeken moet je zelf doen via de site, maar zelfs dat lukt niet ivm slechte verbinding. Overzicht in Mijn KPN opent zelfs niet. Hulp vinden? Superlastig op deze site; servicemonteur zou service-gerichte oplossing zijn. En nu? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

We gaan je helpen. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Heb je wifi versterkers? Zoja welke? En waar staan ze?

Ik heb 2 versterkers, door de monteur geplaatst! Ze staan beiden beneden, 1 in de woonkamer bij de router en 1 in onze tuinkamer. WiFi in de tuinkamer superslecht en elders in huis gooit ie je er uit. Superonhandig met thuiswerken en meetings online

Dan over WiFi boven nog maar gezwegen....

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers zijn dat? De SuperWiFi's? Of de zwarte vierkante Experia WiFi's? 

De witte Superwifi 's, net een aantal maanden oud

Badge +19

Nog een paar vragen dan. Welk modem heb je? Welke snelheid haal je bekabeld? Gebruik je dit soort dingen?

 

Ik gebruik deze dingen  niet. Die andere antwoorden zou ik niet weten.  

Badge +19

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Jouw probleem is heel simpel op de lossen. Blijkbaar heb je weinig zin om ons van informatie te voorzien. Dan zal er een monteur aan te pas moeten komen met de daar bij behorende kosten. 

Meen je dat nou? Dat ik er geen zin in heb ? Ik weet het gewoon niet. Ongelooflijk.  Waar zou ik die technische informatie over welk modem en welke snelheid vandaan moeten halen? Dan "dreigen" met een monteur die ik moet betalen? Dit zou nou service moeten zijn....

Reputatie 6
Badge +9

@Yfke1 

Wat voor modem heeft U ?

Zijn beide Superwifi's bekabeld ?

Brandt de Superwifi in de Tuinkamer wel groen ?

Heeft U glasvezel ?

Reputatie 7
Badge +24

WiFi in de tuinkamer superslecht en elders in huis gooit ie je er uit. Superonhandig met thuiswerken en meetings online

Is het wifi in de woonkamer wel goed? Heeft u ook tv van KPN? Werkt dat goed? Is de versterker in de tuinkamer bekabeld aangesloten? Of draadloos? 

Welke Experiabox heeft u?

 

Mijn modem is kpn box 12 ( zwart).  In woonkamer bekabelde repeater, in tuinkamer niet. Deze staat op oranje,  lukte niet beter volgende de installatiemonteur.Ja, ik heb glasvezel.

In de woonkamer en 1e verdieping vliegt WiFi er vaak uit, in de tuinkamer vaak geen verbinding maar dan zal dat bekabeld moeten worden. Voor iemand zonder technische achtergrond misschien te doen. 

Reputatie 7
Badge +24

En oranje lampje op de SuperWiFi is niet goed. Raar dat een monteur dan zomaar weg gaat. Waarschijnlijk staat die te ver weg. Kun je hem dichter bij de andere in de woonkamer zetten? Bij voorkeur zo dat ze elkaar zo ongeveer kunnen zien?

En ja, bekabeld aansluiten is veel beter ja.

kpn SuperWifi

Met KPN SuperWifi heb je altijd supergoeie wifi, zonder gedoe. Perfect als je in je hele huis wifisignaal wilt, in de kelder én op zolder.

Ik heb net gemeten 39 mbit/sec beneden en 22 mbit/sec op 1e kamer op 1e verdieping. Dan klopt de reclame voor de superwifi toch niet? Vaak valt de WiFi spontaan weg bij mobiel of computer. 

Reputatie 6
Badge +9

@Yfke1

Hebben de Superwifi's dezelfde netwerknaam als je modem ? (aanbevolen)

Wat @Nick83 zegt is belangrijk om de draadloze Superwifi groen te krijgen moet je hem dichter bij de ander zetten (bekabeld is beter en hij kan dan ook weer verder weg staan)

Staat de wifi in je modem uit ? (aanbevolen)

Maak anders je glasvezelkast eens spanningsloos voor 2 min.

Hierna maak je je modem spanningsloos.

Dan glasvezelkast aanzetten tot alle lampjes branden.

Hierna modem aanzetten en rustig laten opstarten tot dat alle lampjes branden.

Reputatie 7
Badge +24

kpn SuperWifi

Met KPN SuperWifi heb je altijd supergoeie wifi, zonder gedoe. Perfect als je in je hele huis wifisignaal wilt, in de kelder én op zolder.

Ik heb net gemeten 39 mbit/sec beneden en 22 mbit/sec op 1e kamer op 1e verdieping. Dan klopt de reclame voor de superwifi toch niet? Vaak valt de WiFi spontaan weg bij mobiel of computer. 

U heeft ze alleen op de begane grond staan toch? Dan moet u niet op de eerste verdieping gaan meten.

Je moet niet denken dat als je die dingen in huis haalt, dat je dan als door een wonder van je WiFi problemen verlost bent en dat het niet meer uit maakt waar ze staan ofzo.

U heeft een redelijk groot huis, aangezien u een "tuinkamer" heeft. Dus als u werkelijk overal in uw huis goed WiFi wilt hebben, dan vermoed ik dat dat u wel 3 of 4 SuperWiFi's nodig heeft. Bekabeld aangesloten, in ieder geval 1 per verdieping.

@tonymelony: bedankt voor de tips; ik ga ze vandaag uitproberen !

@ Nick83: met 1 repeater 10 meter van mijn verdiepingsvloer vandaan, zal ik daar toch ook wifi moeten hebben? Ik heb een normaal huid met een extra tuinkamer waar inderdaad de 2e repeater staat. En wat ik denk, is dat de reclame misleidt en zo worden klanten bij KPN binnen gehaald. Als expert weet jij waarschijnlijk dat deze opstelling niet voldoende zou zijn, maar als “leek” weet ik dat niet en heeft de monteur mij daar ook niet op geattendeerd. Jammer

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet wat u bedoelt met "10 meter van mijn verdiepingsvloer". Maar 10 meter is voor WiFi al een behoorlijke afstand. Als daar ook nog muren of vloeren tussen zitten, dan is het helemaal niet vreemd dat het weg valt.