Vraag

slechte wifi; geen verbetering; geen afspraak kunnen maken met wifi monteur

  • 18 November 2020
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

Een goede avond,

Al enkele maanden werkt onze wifi erg slecht; de snelheid is vrijwel overal onder de 20 mb/s en het signaal is volledig instabiel. Dat is nogal vervelend als je hier voor je werk afhankelijk van bent!

Vervolgens heb ik ongeveer 10x de speedtest gedaan en de kanalen laten aanpassen. Ook dit bood op geen enkel wijze een duurzame oplossing. Alles bleef zo instabiel als wat en de snelheid bleef ook laag.

Vervolgens heb ik 2 bedrade wifi-versterkers bij KPN besteld en deze ook geïnstalleerd. Ik dacht dat dit hielp, maar ook dit bleek niet een goede oplossing. Tijdens werk viel weer steeds de snelheid helemaal weg waardoor mijn zakelijke overleggen weer allemaal de mist in gingen.

Hierna heb ik KPN gebeld en het probleem uitgelegd. De enige oplossing die de telefoniste had was om ook nog draadloze wifi-versterkers te bestellen en hier ook nog € 100,- extra voor te betalen. Dat zou “misschien” gaan helpen???

Na dit telefoontje voelde ik mij als vaste klant echt volledig in de kou gezet. Volgens mij heb ik er echt alles aan gedaan om het leveringsprobleem van mijn leverancier op te lossen. De enige “mogelijke” oplossing die ik vervolgens krijg is dat ik maar 100,- moet betalen en dan mogelijk een oplossing heb??? Wat moet ik daar nou weer mee?

Vanavond heb ik nogmaals de speedtest gedaan en wederom kreeg ik allemaal waarden van rond de 10 mb/s. Ik kwam daarna in het menu terecht waar ik een afspraak met een monteur moest maken. Dit scherm liep vervolgens vast. “probeer het later nog een keer” 

Vervolgens heb ik dat een uur later gedaan. Moest ik dus eerst weer 2 maal de “snelheid” meten op alle 3 de verdiepingen; de kanalen opnieuw instellen en door het menu gaan. Kwam ik weer uit op afspraak maken en… weer liep het afsprakensysteem vast.

Sorry, maar ik weet nu echt even niet meer wat ik als klant moet doen om gewoon het product en de service te krijgen waar ik al jaren voor betaal? 

Kortom, mijn vraag: Werkt er ook iemand bij KPN die mij kan helpen met mijn probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @jeroenvdM! Welkom op ons forum!

Wat ontzettend balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart, zeg. Ik begrijp dat je de Wifi Manager al meerde malen hebt doorlopen, maar dat een gewenste en permanente oplossing uitblijft. Nu kwam je via de Wifi Manager op een monteur uit, maar het is je niet gelukt om deze monteur in te plannen. Ik kijk daarom graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.