Slechte wifi na omzetting naar Hussel

  • 18 May 2022
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Wat gevreesd werd is gebeurd. Na bijna 10 jaar ons goedwerkende, vertrouwde Alles in 1 instap omgewisseld voor een Hussel. 

Alles zou hetzelfde blijven. Maar zoals gezegd wat gevreesd werd gebeurt ook.

Wifi valt weg, gsm's die spontaan uitgaan, tv gaat niet aan, computer start niet op. En dat alles was super snel in het vorige abonnement.  Nu moet ik straks ook nog meer gaan betalen na een tijdelijk zoethoudertje. 

KPN biedt vervangende tv ontvangers maar daar los je het wifi probleem niet mee op.

De website geeft na meting aan dat er een fout zit in het modem. Maar nee daar ligt het niet aan aldus de medewerker. 

Wifi versterkers kunnen ze zogenaamd niet aanbieden want die moet ik maar bij de Mediamarkt gaan halen zei de medewerker. En dat terwijl ze bij een nieuw abonnement gewoon aangeboden worden.

Ik wil een oplossing! 

Graag een reactie KPN

'


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Iomio wat balen dat je deze problemen ervaart. Dat is niet fijn. Maar dit kan niet door de omzetting komen naar de Hussel. Dat is slechts een administratieve wijziging. Technisch krijg je het internet via dezelfde weg. 

Wellicht heb je andere apparatuur gekregen. Hoe ziet jouw netwerk er nu uit? Welke apparatuur zit daar in?

Heb je het modem ook al gereset

Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorlopen? Zorgt dat voor verbetering? 

 

En wat bedoel je precies met gsm's die spontaan uitgaan? De tv die niet aan gaat? De computer die niet opstart?

Hi Bart,

Fijn, een reactie! 

We hebben nieuwe tv ontvangers gekregen, het bleek dat de oude al een jaar niet meer hadden ge-update. De tv doet 't tot nu toe weer naar behoren.

Het modem is al meerdere malen gereset maar het opstarten van de computer is sinds de omzetting echt drama. Voorheen zette ik 'm aan en 10 sec later zat ik op internet, nu duurt het zeker 10 minuten voor ie is opgestart en t wifi valt regelmatig uit.

De tips zijn ook al meerdere malen doorlopen. Wifi 31% maar tijdens het gesprek met de geaggiteerde medewerker stond het op 74%.  Nu weer tussen 27 en 32%

We zouden een nieuw modem krijgen maar we kunnen niet eerst ontkoppelen voordat we een nieuwe hebben ivm thuiswerk dus die is helaas weer retour gegaan.

Wel vreemd dat als je jaaaaren klant bent er totaal geen service vanuit KPN wordt verleend. Mensen die elk jaar verlengen ontvangen korting, cadeaus en/of andere extra's maar als een goede vaste klant als wij vragen om een oplossing (zoals versterkers) wordt er gezegd ga maar naar de MediaMarkt.

Ik hoop van harte dat je hier iets mee kunt want een steeds uitvallende Teams omgeving wordt mijn baas niet blij van. 

Gr. Ingrid

 

 

Badge +19

Geen service?? Je zegt net dat je nieuwe ontvangers hebt gehad en dat er een ander modem is gestuurd.  Wat had je nog meer gewild? Je netwerk zit gewoon niet goed in elkaar. En versterkers kan je als bestaande klant bijna tegen inkoopprijs kopen!!! Als je ergens een lamp wil hebben krijg je die ook niet van je energieleverancier. 

@Joep1965 nee ik heb geen nieuw modem ontvangen!

En over wifi ontvangers tegen gereduceerd tarief is mij niks verteld.

Heb ik toch nog iets aan je reactie 🤭

Wat bedoel je met je netwerk zit niet goed in elkaar. Geef mij eens service dan! Niet iederen is zo'n wizzkid als jij. 

 

 

 

 

Hallo @Iomio 

Het modem is al meerdere malen gereset maar het opstarten van de computer is sinds de omzetting echt drama.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Wifi 31% maar tijdens het gesprek met de geagiteerde medewerker stond het op 74%.  Nu weer tussen 27 en 32%

Bedoel je niet toevallig dB(A) in plaats van %? Want als het inderdaad dB(A) is, is 74 slecht en 27 en 32 bijzonder goed.

We zouden een nieuw modem krijgen maar we kunnen niet eerst ontkoppelen voordat we een nieuwe hebben ivm thuiswerk dus die is helaas weer retour gegaan.

Het omwisselen is een kwestie van Plug&Play, de enigste tijd dat je uit de lucht bent is tijdens de wisseling van het modem, daar is altijd wel een moment voor, toch?

Mensen die elk jaar verlengen ontvangen korting, cadeaus en/of andere extra's 

Mensen die verlengen of het abo gewoon door laten lopen krijgen niets extra’s. Alléén nieuwe klanten krijgen een vorm van korting of een cadeau i.p.v. korting.

als wij vragen om een oplossing (zoals versterkers) 

Als je de wifi-manager doorloopt, heb je kans dat je in aanmerking komt voor een set wifi-versterkers tegens de zeer gereduceerde prijs van ongeveer €39 per stuk.

 want een steeds uitvallende Teams omgeving wordt mijn baas niet blij van.

Ik hoop van harte, dat als je zakelijk aan het werk bent, je wèl bekabeld werkt i.v.m. de stabiliteit en de veiligheid van het netwerk.

------

Bestaande klanten krijgen ook regelmatig aanbiedingen, schrijf je daarvoor in op de  nieuwsbrief van KPN en je wordt regelmatig op de hoogte gehouden van aanbiedingen, updates, nieuwe (gratis) diensten enz.