Beantwoord

slechte wifi ondanks aanschaf super wifi

  • 31 October 2020
  • 24 reacties
  • 416 keer bekeken

ondanks dat alles via glasvezel gaat van Kpn en we het duurste internet abonnement hebben is de wifi gewoon om te janken

na 4 afspraken voor een monteur ( de 1e 2 kwamen nooit opdagen en de 3e had t te druk ) adviseerde de Kpn monteur ons de “ super” wifi , kosten € 250,00 buiten de kosten van de monteur .

dit werkt nog steeds niet naar behoren, mijn internet op mijn mobiel werkt 10x beter dan onze internet in huis ondanks dat ik in een nieuwbouw woning zit , en als je erover belt dan word of de verbinding verbroken of er moet weer een monteur komen van € 50,00

 

ik vraag me af waarom ik wederom moet betalen voor een monteur om blijkbaar de onbekwaamheid van de 1e monteur op te lossen .

bestaat er niet zoals garantie en klant tevredenheid ??

ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

 

inmiddels is dit zon grote ergernis geworden aangezien ik ook internet voor me eigen bedrijf nodig heb dat ik zo langzamerhand in staat ben om 2 mobile abonnementen inmijn internet en tv onder te gaan brengen bij een andere provider 

 

in al die 15 jaar dat ik klant ben bij Kpn heb ik nog nooit zon slechte service ervaren , als iemand nog tips heeft wat ik kan doen dan verneem ik deze graag

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 November 2020, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tis corona tijd. Alles loopt wat minder soepel dan normaal. Welke Experiabox heeft u? Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? 

coronatijd ???? dat is geloof ik het meest gebruikte excuus voor van alles en nog wat op dit moment …

en soepel verloopt t allerminst , op het moment dat er tot 8x toe op een dag gewoon de hoorn er word opgegooid als je belt en dan niet t  fatsoen heb om terug te bellen , dan heeft dat niets maar dan ook niets met corona te maken maar goed in antwoord op je vragen :

 

alle wifipunten zijn rechtstreeks bekabeld , en de experiabox is de v10 , volgend de Kpn monteur t neusje van de zalm 

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld in de zin van echt bekabeld? Of word er een draadloze verbindingset gebruikt? Haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel de juiste snelheid? 

Badge

Hi Doc Olds, wat vervelend om te horen hoe deze situatie bij u verloopt, dit zou natuurlijk nooit zo mogen gebeuren.

Graag zou ik u wat vragen willen stellen om te kijken of ik u kan helpen. Ik zie dat u aangeeft de Experiabox V10 te hebben en de superwifi punten bekabeld aangesloten te hebben. Is dit direct met een ethernetkabel aangesloten of wordt er gebruik gemaakt van een Draadloze Verbindings Set?

Zou u uw modem willen voorzien van een harde reset door tegelijkertijd 10 seconden het reset gaatje (achterop het modem tussen WAN en Power) en de Herstel knop (voorop op het modem) in te drukken. hierna zo’n 10 minuten wachten om het modem volledig op te laten starten. Kunt u daarna Mobiele Gegevens op uw telefoon uitzetten en enkel met de WiFi te verbinden en een speedtest uitvoeren op www.kpn.com/speedtest, ik ben erg benieuwd welke snelheden u dan behaald.

Met deze informatie zou ik u verder kunnen helpen. Betreft de monteurskosten, als er aangetoont kan worden dat een voorgaande monteur het probleem niet heeft kunnen verhelpen is het inderdaad niet de bedoeling dat de monteurskosten voor de volgende monteur voor u zijn, excuses voor dit ongemak. Als u uw 06 wilt achterlaten kan ik u bereiken om te kijken wat wij hier aan kunnen doen.

 

Met vriendelijke groet,

Paskal.

 

@Nick83 : nee echt bekabeld , van experia naar super wifi , de kpn monteur heeft hier wel een switch tussen gezet ( ook weer extra kosten )

kosten boeien me niet maar als ik ergens voor betaal verwacht ik wel dat t werkt

@Paskal C :

 

aangezien we al maanden hiermee kampen ( ook de service ) is t inmiddels al normaal geworden voor ons , blijkbaar is dit de werkwijze van kpn tegenwoordig 

 

we hebben geen draadloos verbinding set, en de keren dat we een “ harde “ reset moesten doen kan ik inmiddels ook niet meer tellen . vandaag zou Renee die ik gesproken heb via 1200 ook op afstand de wifi punten resten en weer opstarten , maar aangezien de tv gewoon aanstond vandaag en niet is uitgegaan zal dat ook wel niet gebeurd zijn .

maar ik zal dadelijk wel even die reset weer uitvoeren .

 

ik blijf t raar vinden dat een bedrijf zoals kpn t maar een beetje van forum gangers laat af hangen , klantenservice maar gewoon de verbinding verbreekt omdat t blijkbaar te lastig word , en als er dan via een test uitkomt dat er een monteur nodig is dat dit dan weer  50 euro kost …..

 

maar goed ik zal je ook mijn nummer geven want ik ben inmiddels wel behoorlijk klaar met die slechte  wifi

Reputatie 7

maar goed ik zal je ook mijn nummer geven want ik ben inmiddels wel behoorlijk klaar met die slechte  wifi

Het lijkt me geen goed plan om 06 nummers uit te wisselen!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @doc olds, welkom op het forum! Het is duidelijk uit je bericht dat je al even bezig bent hiermee. En als de contactmomenten dan ook niet helemaal vloeiend verlopen kan ik me voorstellen dat dit voor enige frustratie zorgt. Paskal geeft de tip voor een reset, nu zul je dat inderdaad al wel vaker hebben gedaan. Maar ik ben toch ook wel even benieuwd naar het resultaat als je zijn stappen volgt. 

Daarnaast wil ik je vragen om je forumprofiel in te vullen. Alle velden met ‘privé’ erachter zijn alleen zichtbaar voor jou en voor ons moderators. Laat even weten als je dit hebt ingevuld. Dan kan ik hier namelijk de rest erbij pakken en zien wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is. Het is namelijk inderdaad niet de bedoeling dat je kosten in rekening gebracht krijgt voor dingen die niet verholpen zijn.

 

Hoi, @Paskal C, ook welkom hier! Ik heb even intern gespiekt en ik zie dat je, zoals je in je profiel benoemt, inderdaad voor de KPN klantenservice werkt. Heel leuk om te zien dat je zo enthousiast begonnen bent met het helpen van andere klanten op het forum. Ga vooral zo door zou ik zeggen 🙂 Echter, het is niet de bedoeling om op deze manier gegevens uit te wisselen en contact op te nemen. Ik heb je zojuist op je werkadres nog even een mail gestuurd met wat meer informatie.  

oké update :

 

gedaan wat Pascal zei , harde reset en nieuwe test 

na het testen zei kpn dat we recht hebben op een GRATIS monteur …. we willen dit inplannen en …..fout melding , probeer t later nog een keer staat er 

dus zowel telefonisch als per internet worden we wederom afgewimpeld 

 

 

we komen niet hoger dan 15 mb met de testen , en dan staat er een super wifi punt op nog geen 30cm afstand omdat dat t midden van de zolder is 

 

 

@Erik_ 

bij deze ingevuld 

 

Reputatie 7
Badge +24

Branden alle SuperWiFi's groen? Heeft u al eens ingelogd op de SuperWiFi's? http://192.168.2.151? Krijgt u dan een mooi kloppend overzicht?

Staan alle punten daar op? Apparaten verbonden met de juiste punten? Zoals hier mn mobiele foon?

Te dicht bij kan averechts werken. Overigens is meer accesspoints niet per definitie beter. Het mag inmiddels bekend zijn dat er maar een beperkt aantal kanalen is en als iedereen maar zijn accesspoints doorelkaar laat tetteren gaat het er niet beter op worden.

Reputatie 7
Badge +24

Te dicht bij kan averechts werken. Overigens is meer accesspoints niet per definitie beter. Het mag inmiddels bekend zijn dat er maar een beperkt aantal kanalen is en als iedereen maar zijn accesspoints doorelkaar laat tetteren gaat het er niet beter op worden.

Als je meerdere WiFi versterkers van KPN hebt, dan zitten die allemaal op hetzelfde kanaal. Dus meer versterkers maakt wat dat betreft dan niet uit.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @doc olds. Ik zie hier inderdaad dat er al veelvuldig contact is geweest. Je noemt een aantal dingen in je berichten waar ik even op wil aanhaken. Je woont in een nieuwbouwhuis geef je aan, en je hebt het ook over zolder. Ik neem dan aan dat het een vrij standaard nieuwbouwhuis is, met veel beton? En de zolder is je 2e verdieping? Waar in huis heb je de Superwifipunten staan, en waar in huis ervaar je problemen? Heb je delen waar het wel goed gaat, of is het door het hele huis heen slecht?

 

De monteur die op 26 augustus bij je is geweest en de Superwifi heeft geplaatst, heeft genoteerd dat hij de volle 500 Mbit mat op zolder en beneden en ruim 330 op de verdieping. Ook geeft hij aan dat er andere apparatuur in de meterkast zit die wifi uitzend en dat dit kan storen en dat jij deze apparatuur in het netwerk wilde behouden.

Om wat voor apparaten gaat het hier, en heb je deze er nog steeds zitten? En is er na zijn bezoek nog iets veranderd in huis? Want dat is een heel groot verschil met de waardes die jij nu aangeeft te meten. 

@Erik_ 

 

ja t is een standaard nieuwbouw huis 

1 “ super” wifi staat in de meterkast bij t modem hoog tegen t plafond , ongeveer 4 meter van de woonkamer

het 2e “ super” wifi punt staat midden op zolder

eigenlijk is t overal een drama maar zeker de woonkamer valt gigantisch tegen.

 

het enigste wat er in de meterkast verder staat is mijn apple time capsule , dit in verband met mijn backups die mijn mac maakt, hier had ik in mijn vorige huis ook totaal geen problemen mee.

ik heb zelfs de time capsule afgekoppeld en uitgezet maar ook dit geeft geen verbetering 

 

er is verder niets veranderd in huis Sinds die monteur geweest is , maar al kort na zijn bezoek is het om te huilen met de wifi …..t is zo erg dat ik gewoon mijn mobile telefoon als hotspot gebruik om in ieder geval mijn werk te kunnen doen 

maar dat had je inmiddels al wel gezien denk ik met al t contact dat er geweest is inmiddels

 

wederom een test gedaan , hier kwam uit dat we wederom recht hadden op een gratis monteur maar wederom bij een afspraak proberen te maken weer dezelfde foutmelding

 

dus ik verneem graag de oplossing , want dit gaat echt nergens over 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de info, @doc olds. Het lijkt me inderdaad goed dat er opnieuw een monteur komt. Ik ga daar achteraan om te kijken of ik dat hier kan regelen. Zou je een aantal momenten willen aangeven waarop dit zou uitkomen? 

@Erik_ 

elke dag zou eigenlijk wel kunnen maar dan wel na 18 uur .

maar ik ga er van uit dat dit een gratis monteur is ?

Reputatie 7
Badge +30

Het monteursbezoek is gratis, en als er defecte apparatuur is die vervangen moet worden, dan is dat ook gratis. Als blijkt dat er aanvullende apparatuur nodig is om een goede wifidekking te krijgen dan kan het zijn dat hier kosten voor in rekening worden gebracht. Dat wordt echter eerst met je overlegd en kun je weigeren als je dat niet wilt. 

Wat betreft tijd, normaliter zou na 18u geen probleem zijn. Alleen nu vanwege corona doen we dit niet omdat er dan naar verhouding meer mensen in huis aanwezig zijn. Dus als je ergens in de komende week, anderhalf ergens overdag tijd hebt...

Als je super Wifi gebruikt dan is het m.i. zo dat de WIFI van de V10 uitgeschakeld is en je dus alleen wifi bereik hebt via de super wifi's

@Erik_ 

 

oké , ik ben zelf vaak weg voor werk overdag dus geef me maar een paar opties waneer een monteur kan komen zodat ik kan regelen dat er iemand aanwezig is 

 

maar je hebt het over aanvullende apparatuur voor een goede wifi dekking ….. is dat niet iets wat jullie monteur had moeten zeggen toen hij hier was ?

@Erik_ 

 

we zijn nu al weer 5 dagen verder en ik heb nog geen voorstel van je ontvangen waneer er een monteur kan komen 

kan je mij dit nog laten weten ?

Reputatie 7
Badge +30

Excuses, @doc olds! Ik was enige dagen vrij, en dit topic is door de collega's even uit het oog verloren. 

Wat betreft monteurs, dat kan in principe de hele dag vanaf 8:00 ‘s ochtends. De monteur wordt gepland in blokken van twee uur. Dat wil zeggen dat hij in dat blok aankomt. Als we hem voor volgende week plannen verwacht ik dat er elke dag wel ruimte is. Welke dag, en moment daarop, zijn dan voor jou dan het handigst om iemand aanwezig te kunnen krijgen?

Met aanvullende apparatuur bedoel ik access points. De monteur kan daarvoor Experia Wifi of Superwifi leveren. Je zou ook zelf bij een externe partij access points kunnen aanschaffen. Maar aangezien je al Superwifi hebt, is (als het nodig is!) EW of SW beter omdat het dan mesht. Als de eerdere monteur tijdens dat bezoek geen problemen ondervond, dan was er op dat moment ook geen reden om aanvullende punten aan te raden. En het kan ook net zo goed zijn dat het nu ook niet nodig is. Dat aanpassing van je huidige setup voldoende is. 

 

@Erik_ 

 

oke plan maar in dan voor maandag of dinsdag na 10 uur 

ik hoor graag welke dag t word

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb goed nieuws en iets minder goed nieuws, @doc olds. Het goede nieuws is dat het gelukt is om een monteur te plannen. Het minder goede nieuws is dat we komende week geen ruimte vrij meer hadden in de planning :frowning2:

De eerst mogelijke vrije datum is 30 november. Om te voorkomen dat het nog later wordt hebben we het dan ook gelijk maar op die datum gepland (tussen 10:00 en 12:00). Mocht dat nou niet uitkomen, laat het weten, dan kunnen we het nog weer herplannen. Maar dan wordt het wel nog weer later.