Vraag

Slechte wifi ondanks aanschaf SuperWifi en bezoek van monteurs

  • 18 October 2021
  • 30 reacties
  • 390 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

na ongeveer 15 monteurs verder nog steeds slechte of geen wifi, zelfs op aanraden KPN klantenservice superwifi aangeschaft maar nog steeds geen wifi, zelfs de monteurs spreken hier schande van… en dat ik eigenlijk mijn geld zou moeten terug krijgen…….maar ik geloof niet meer in sprookjes….

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Laten we eens kijken of we u kunnen helpen. Dat “we” zijn dus klanten van KPN. Die over het algemeen prima WiFi hebben.

Wat is er bij u aan de hand? Werkt bekabeld internet goed? Welke Experiabox van KPN heeft u? Wat is “slechte of geen WiFi”? Wat is er al geprobeerd?

Op mijn locatie moet ik 22 mb kunnen krijgen, dat krijg ik bij lange na niet, 15 monteurs 2e en 1e lijn hebben dat geprobeerd te verbeteren maar geen van allen is is hiermee geslaagd, super WiFi aangeschaft maar dat heeft ook helemaal niets geholpen. Wel 88 euro armer, maar geen verbetering.

 

Reputatie 7
Badge +7

Dat is inderdaad erg slecht. Maar als u nu antwoord geeft op mijn vragen komen we verder.

De kwaliteit van WiFi is afhankelijk van veel factoren. Eerste belangrijke vraag is hoe hoog de snelheid is van VDSL of glasvezel bij u, m.a.w. wat er het huis binnenkomt.

Dat kunt u alleen bekabeld meten of aflezen in het Experiabox modem.

 

na ongeveer 15 monteurs verder nog steeds slechte of geen wifi, zelfs op aanraden KPN klantenservice superwifi aangeschaft maar nog steeds geen wifi, zelfs de monteurs spreken hier schande van… en dat ik eigenlijk mijn geld zou moeten terug krijgen…….maar ik geloof niet meer in sprookjes….

Wij zijn ook klant bij KPN en bij elk vernieuwing van een Experiabox wordt de Wifi in de woonkamer slechter. De sprookjes van de Superwifi geloof ik ook niet meer, anders zouden er niet elke dag zoveel berichten in dit forum staan over slechte wifi. Ik zit er persoonlijk te denken om onze Switch in de huiskamer te vervangen voor een Switch met als extra Wifi. Ik schrijf dit omdat ik graag het oordeel van @wjb hierover zou willen horen. 

Reputatie 7

Er bestaat ook geen superWiFi, dat is een marketing term. Ik schrijf dat consequent als "super"WiFi want het is en blijft gewoon een ordinair mesh systeem waarvan er beduidend betere op de markt te krijgen zijn.

Bij ons komt er nooit meer een wifi systeem van KPN in onze woning. Dat klinkt misschien behoorlijk negatief maar dat ben ik dan ook. KPN maakt keuzen die prima zijn voor een heel groot gedeelte van de abonnees maar helpt daardoor ook functionaliteit om zeep die essentieel is voor een gedeelte van de abonnees. 

Dat is inderdaad erg slecht. Maar als u nu antwoord geeft op mijn vragen komen we verder.

De kwaliteit van WiFi is afhankelijk van veel factoren. Eerste belangrijke vraag is hoe hoog de snelheid is van VDSL of glasvezel bij u, m.a.w. wat er het huis binnenkomt.

Dat kunt u alleen bekabeld meten of aflezen in het Experiabox modem.

 

Ik weet niet wie jij bent Ernst maar op deze toon wens ik niet aangesproken te worden, mijn verhaal is duidelijk …….

Reputatie 7
Badge +7

Dat is inderdaad erg slecht. Maar als u nu antwoord geeft op mijn vragen komen we verder.

De kwaliteit van WiFi is afhankelijk van veel factoren. Eerste belangrijke vraag is hoe hoog de snelheid is van VDSL of glasvezel bij u, m.a.w. wat er het huis binnenkomt.

Dat kunt u alleen bekabeld meten of aflezen in het Experiabox modem.

 

Ik weet niet wie jij bent Ernst maar op deze toon wens ik niet aangesproken te worden, mijn verhaal is duidelijk …….

Ik ben gewoon een KPN klant. Mijn vraag is toch duidelijk? Wat komt er aan snelheid binnen. Dat is dan de basis. Als dat bijvoorbeeld maar 10 Mbps is dan zal WiFi er nooit meer van kunnen maken.

Dus nogmaals; wat komt er binnen? Zonder een duidelijke omschrijving van uw situatie zal niemand hier u kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +7

@CorL en @wjb … is het in een thread als dit niet zinvoller gewoon in te gaan op de vraag die gesteld is? Jullie opmerkingen “kapen” de thread en zijn daardoor niet erg nuttig. Bovendien sterk subjectief. Ik heb bijvoorbeeld een Experiabox 10 en die geeft het hele huis prima WiFi.

 

Beste Ernst denk je nu echt na 15 bezoeken van monteurs dat dit niet allang is uitgezocht, ik denk niet dat jij en dat beoordeel ik aan de vragen die je stelt, niet de juiste persoon bent om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +10

Een bepaalde snelheid binnen moeten kunnen halen, en wifi, zijn 2 verschillende dingen. Met superwifi’s vergroot je alleen maar je bereik in huis.

Dus wat we willen weten is hoeveel je daadwerkelijk binnen krijgt. Is dat die 22mb? Of minder? 

Wat vonden die monteurs er precies van? Wat gaat er volgens hun niet goed?

 

Minder net 15 mb

Reputatie 7
Badge +7

Beste Ernst denk je nu echt na 15 bezoeken van monteurs dat dit niet allang is uitgezocht, ik denk niet dat jij en dat beoordeel ik aan de vragen die je stelt, niet de juiste persoon bent om dit op te lossen.

Prima. Dan help ik je niet. 40 jaar ervaring in de ICT is niet genoeg voor u. Veel succes verder.

Minder net 15 mb

Hebben de monteurs dat ook met hun eigen smartphone of laptop gemeten?

Of alleen met jou iPhone12  (zo te zien heb je die)?

Heb je nog een ander apparaat, laptop b.v.? Wat haalt die via WiFi?

jazeker alleen met eigen apparatuur, nee aan de monteurs ligt het ze worden gewoon naar een klant gestuurd terwijl de leiding allang weet dat er niks aan te doen is, maar wel spullen aansmeren die geen verbetering geven.

 

Tja, en wie bent U dan om er niet in te trappen om.die zooi aan te schaffen😉😉

Maar nog even een snelheidtestje bekabelt plaatsen aub, dan weten we wat er bekabelt binnen komt, dan weten we ook wat er aan WiFi uit kan komen.

Reputatie 7
Badge +11

Er is niet zoiets als ‘de leiding’ waar je over spreekt die zich hiermee bezig houdt. KPN gaat overigens ook geen monteurs sturen als ze zelf ook wel weten dat het hopeloos is en er niets aan te doen is, dat is namelijk pure geldverspilling en monteursbezoeken zijn ook niet goedkoop (kijkend naar de hele keten en bijbehorende kosten die eraan vooraf gaan).

 

Ik ben wel benieuwd naar de conclusies die de monteurs steeds getrokken hebben en of het op hun apparatuur tijdens hun bezoeken wel goed gewerkt heeft. Aan de snelheid te zien die je op kabel haalt krijg ik het idee dat je wat verder weg van de centrale woont, dat kan in het buitengebied zijn maar ook een buitenwijk aan de rand van de stad. Zou je hier misschien wat meer over kunnen vertellen? Zijn er veel wifinetwerken in de omgeving? Andere mogelijke storingsbronnen? Zijn er buren die vergelijkbare problemen ervaren? Ik kan het onmogelijk beter weten dan mijn collega's die op locatie geweest zijn maar ik probeer graag mee te denken!

 

Edit na het zien van de Speedtest: de uploadsnelheid verbaast mij een beetje, als ik die zo zie dan zou ik verwachten dat de download toch wel richting de 100Mbps zou moeten kunnen gaan (bekabeld) maar dat hangt volledig af van het abonnement en de snelheid die hierbij hoort. Ik ben oprecht een beetje in de war..

Sorry mensen maar ik laat het hierbij, de WiFi wordt hier niet beter van en de vragen die gesteld worden kan ik verder niets mee, het gaat jullie goed…….

Reputatie 7
Badge +10

Sorry mensen maar ik laat het hierbij, de WiFi wordt hier niet beter van en de vragen die gesteld worden kan ik verder niets mee, het gaat jullie goed…….

 

Als je niet de nodige info geeft om je te kunnen helpen, kies je er dus voor om niet geholpen te willen worden. We zijn niet helderziend. Hoe moeten we dan een oplossing geven?

Met 22Mbps als max download snelheid van je verbinding en dan gezien je laatste plaatje klopt er iets totaal niet. Je kan op zo’n verbinding geen 14 Mbps upload halen. Het lijkt alsof je op een verkeerd WiFi netwerk zit. Dat kan zorgelijk zijn, b.v. criminelen.

Log eens in op je Experiabox en controleer als eerste op de DSL status pagina wat daar aan snelheden staat en ook wat de waarde van CRC errors is.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@hgjm Als moderator breek ik hier nu even in. 

Als eerste. Op het KPN Forum kun je in gesprek gaan met onze community. Onze community bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Daarnaast zijn hier ook medewerkers van KPN actief, ook in dit topic. Zij plaatsen hun berichten onder persoonlijke titel, zoals in hun onderschrift vermeldt staat en verschillen wat dat betreft dus niet van andere forumgebruikers. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators, zoals ik. Wij werken voor KPN en zorgen dat alle informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren. 

Onze community heeft veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. Het is wel belangrijk dat je zaken zo duidelijk mogelijk omschrijft. Hoe meer informatie je geeft, des te makkelijker wordt het voor de andere mensen in het topic om je verder te helpen. Als iets niet duidelijk is, zullen mensen om toelichting vragen. Allemaal vanuit de intentie om de situatie in kaart te brengen en je verder te helpen. 

De vragen die hier gesteld worden zijn volgens mij heel goede vragen. Zo is het bijvoorbeeld is heel belangrijk om te weten welke snelheid je bekabeld kunt halen: pas als dat duidelijk is, kun je ook iets zinnigs zeggen over de snelheid die via wifi mogelijk is. Als je via dit topic geholpen wilt, raad ik je dus aan om zoveel mogelijk informatie te geven en uitgebreid in te gaan op de vragen die worden gesteld. Iedereen in dit topic wil je graag helpen. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Waarom meldt iemand zich op een forum met een probleemvraag maar is niet bereid om vragen te beantwoorden? Dan kun je goedwillende KPN klanten terzijde schuiven maar zelfs KPN monteurs die echt hun best doen in hun eigen tijd (hulde!) worden gewoon genegeerd.

Dat noemen we op internet een troll. Geen ander woord voor.

Wordt ik nu voor trol uitgescholden ? Kan KPN optreden, je kunt mij niet van ongeduld beschuldigen en geloof me alle vragen zijn beantwoord aan de 15 monteurs die geweest zijn, ik heb alleen mijn frustratie geuit, dat lijkt mij in dit geval terecht maar KPN heeft schijnbaar lange tenen en Ernst ik snap nu dat jij geen andere woorden hebt.

Badge +19

Het forum is denk ik voor u niet de beste plaats om een antwoord te krijgen op uw probleemvraag. Uw topic van vorig jaar was ook niet echt een succes.