Beantwoord

Slechte WiFi-verbinding

  • 27 August 2020
  • 8 reacties
  • 97 keer bekeken

Op de eerste plaats vind ik het heel vervelend dat ik eerst een half uur zoeken moet naar een telefoonnummer of chat en ik er met geen mogelijkheid terecht kom. Ik wil via dit forum eigenlijk helemaal geen contact.. 

Ik heb problemen met het wachtwoord van mijn WiFi. Het ene moment klopt dit wachtwoord en kan ik inloggen en het volgende moment geeft hij aan dat het wachtwoord onjuist is. 

Eergister kon ik mijn nieuwe telefoon wel verbinden met de WiFi. Gisteren gaf hij om de zonnepanelen en een andere telefoon op de WiFi te zetten aan dat het wachtwoord verkeerd was. Vervolgens kon bezoek gisteravond dan wel weer inloggen.. En ik zelf had net ook weer geen toegang. 

Daarnaast is de WiFi de laatste tijd weer ontzettend slecht. In sommige ruimtes valt hij standaard uit, terwijl dit eerder niet het geval was. Als hij dan weggevallen is, lukt het meestal niet om zelf weer te verbinden en moet ik zelf de WiFi steeds uit en aanzetten.. 

icon

Beste antwoord door Natasja 1 September 2020, 12:43

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @MJ21 , welk merk en type modem heb je? Heb je nog andere (KPN) wifi-spullen aan het modem hangen?

Als je het wifideel binnen je modem reset gaat het dan weer goed?

Ik hoop wèl dat je voor je bezoek de gasttoegang aan hebt staan zodat men niet op je privé netwerk hoeft in te loggen.

 

Ik heb de experia box v10. Welke andere spullen kunnen er aan het modum hangen?

Ik heb het modum gereset en daarna is het wachtwoord probleem begonnen. De WiFi zelf was voorheen al slecht 

Hallo @MJ21 met een V10 kun je ook de gasttoegang binnen je modem aanzetten, wel zo veilig en kun je meteen binnen je modem zien wat de wachtwoorden zijn en of die kloppen met wat jij denkt dat het moet zijn.

Uit je reactie begrijp ik dat je dus geen aanvullende wifi-versterkers o.i.d. aan je modem hebt hangen.?!

 

Reputatie 7

Frappant is dat KPN vorige week een nieuwe versie van de firmware heeft uitgerold waarin de bandsteering functionaliteit verbeterd zou zijn. Zie dit bericht.

Ik vraag me af of er een correlatie is tussen die nieuwe firmware en het probleem dat jij ervaart.

Zojuist telefonisch contact gehad en wat een fiasco. Het wachtwoord probleem moet ik maar zelf oplossen, een monteur sturen heeft geen zin. Dat de WiFi slecht is, ja jammer dan, doe maar de versterker test.. 

Ik heb op dit moment inderdaad geen versterker, maar de monteurs van de zonnepanelen hebben gezegd dat ik deze moet aanvragen omdat ze de panelen onmogelijk verbinden krijgen met de WiFi. 

Ik heb geen idee of de nieuwe versie van de firmware hier iets mee te maken heeft, maar ik vind het erg vervelend, en nog vervelender is de reactie vanuit kpn!

Ik zou het alsnog prettig vinden als de problemen opgelost zouden worden. 

Reputatie 7

Heb je een Android telefoon of tablet?

Installeer daar dan eens de WiFi analyzer app op en meet de 2.4GHz en 5GHz veldsterkte op verschillende plekken in jouw woning.

Meet in ieder geval op anderhalve meter van de V10 met een directe zichtlijn en direct naast de omvormer van de zonnepanelen.

Hoeveel dBm meet je op die plekken?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @MJ21. Welkom hier op het Forum en bedankt voor je melding. Wat lastig dat je problemen ondervindt met je WiFi. Nu geef je aan dat het probleem met je wachtwoord optreedt sinds je de Experia Box een reset hebt gegeven. Heb je al geprobeerd opnieuw je Experia Box terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Verder zie ik dat @wjb je al een goed advies geeft. Op die manier wordt inzichtelijk hoe je omgeving eruitziet. Daarnaast wil ik je vragen om het topic met oplossingen voor wegvallende en trage WiFi goed door te lezen en de WiFi Manager te doorlopen. Wat komt daar uit? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @MJ21. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het probleem inmiddels, via een andere route, is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

Reageer