Beantwoord

Slechte WiFi-verbinding boven en beneden

  • 18 March 2020
  • 11 reacties
  • 132 keer bekeken

Hoi heb eindelijk alles binnen liggen sinds een week ben vanaf 20 december al bezig geweest dus al heel lang moeten wachten en nu ervaar ik zo’n slechte WiFi beneden en boven ik heb de test uitgevoerd en al een ander kanaal gekregen maar nog steeds niets echt heel slecht ik zou 

alles goed krijgen anders zou er een monteur langs komen nu snap ik dat er geen monteur lans komt met deze tijden maar er kan neem ik wel iets anders aan gedaan worden ik hoop snel op een oplossing naar ongeveer 50 telefoontjes en berichtjes is ons geduld echt bijna op 

HELP 😞

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja 20 March 2020, 13:58

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Hoogen. Van harte welkom hier. Als je al zo vaak contact hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je geduld op begint te raken. Het is alleen WiFi waar je problemen mee hebt? Wat bedoel je precies met slechte WiFi? Valt de verbinding weg, is die traag of is het bereik slecht? Heb je alle stappen in dit topic voor het oplossen van trage en wegvallende WiFi al eens doorlopen? Als die stappen niet tot verbetering leiden, kun je mij dan laten weten wat je precies hebt geprobeerd? Kun je verder laten weten hoeveel en wat voor apparaten er zijn verbonden met internet in huis?

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Hoogen. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels via een andere weg is opgelost. Als je mijn hulp nog wel ergens bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Het is nog niet opgelost door het Carona virus 

kan er geen monteur langs komen en kunnen ze die nog niet inplannen zeggen je collega’s dus we moeten gewoon afwachten denk ik 

nog langer 😒

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u bekabeld ook een trage verbinding? Heeft u glasvezel? 

Ja gewoon alles het is ook zo dat we gewoon geen berijk hebben heb nu wel al twee WiFi versterkers opgestuurd gekregen maar het is nog niet wat het moet zijn en we hebben geen glasvezel .

Reputatie 7
Badge +24

Wat staat er op Fourstack voor uw adres? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... 12 mbit is gewoon bedroevend slecht natuurlijk. Als u dan ook nog wifi gebruikt, dan word het nog minder. Want daarbij gaat ook een gedeelte aan snelheid verloren. Ik zou zeggen: doe zoveel mogenlijk bekabeld. 

Gelukkig krijgt u over een maand of 2 meer snelheid. Houd er wel rekening mee dat die datum nog wel een paar weken of maanden op kan schuiven.

@Natasja kan eventueel uw postcode nog wel ff wegpoetsen ivm de privacy. 

Ja zou fijn zijn die hoeft er niet bij de postcode 

maar hier kan ik dus verder niks aan doen ?

dus dan betaal ik voor iets wat niet werkt dat lijkt me toch niet de bedoeling dan ?

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet of Ziggo bij u beschikbaar is...?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Hoogen. Ik zie dat @Nick83 je al verder op weg heeft geholpen. Zoals hij aangeeft is 12 Mb/s downloadsnelheid niet om over naar huis te schrijven. Voor je beeldvorming: het kijken van televisie heeft ook invloed op de internetsnelheid, dit kan oplopen tot 4Mb/s (SD) 8Mb/s (HD) of 20Mb/s (4K) per tv-ontvanger die aan staat. Kijk je dus TV in HD, dan blijft er nog maar 4Mb/s over voor andere apparaten. Bij WiFi treedt er ook nog eens snelheidsverlies op, omdat WiFi sterk wordt beïnvloed door omgevingsfactoren. 

Het goede nieuws is dat er een upgrade gepland staat voor jouw adres voor eind mei. Na die upgrade is er 57 Mb/s downloadsnelheid haalbaar op je adres. Zoals @Nick83 aangeeft is het wel mogelijk dat die datum nog verschuift.

Je betaalt overigens niet voor WiFi, maar voor internet en TV op je adres. Internet en TV werken naar behoren en de snelheid die haalbaar is op je adres komt volgens de metingen ook binnen bij je modem. Als de WiFi-versterkers ook geen verbetering geven, vrees ik dat er niets anders op zit dan je apparaten zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten en niet op verschillende apparaten tegelijkertijd internet te gebruiken.

Reageer