Vraag

Snel internet buitengebied vaak instabiel

  • 9 December 2019
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Badge

Ik gebruik Snel Internet Buitengebied nu ca. 2 jaar met wisselende tevredenheid. Bij vlagen hebben geen internet terwijl er voldoende 4G-signaal is en voldoende WiFi. Het bijzondere vind ik dat mijn mobiele apparaten op die momenten rechtstreeks wel 4G van Kpn ontvangen. Ik heb het het profiel al gewijzigd van Kpn 4G/3G/2G naar Kpn AdvancedInternet, maar dat helpt ook niet.

In onze woning ligt geen vaste telefoonlijn dus een combinatie met een Experia-box is niet mogelijk. 

Is hier nog iets aan te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @EdwardK . Welkom op het forum.

Dat is erg jammer om te lezen.  Is er bij jou geen DSL lijn beschikbaar? Want dan kan ik je overzetten naar de hybride variant van buitengebied.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan bekijk ik jouw opties

 

 

Badge

Hoi @Erwin_ 

 

Dank voor je reactie. Helaas heb ik geen DSL-lijn, dus hybride is niet mogelijk. Ik heb m’n profiel aangevuld, dus je kunt kijken wat voor smaken er nog zijn.

NB: ik heb vandaag een brief van Kpn op de mat gehad met het bericht dat Sneller Internet Buitengebied 4G stopt per 10 maart 2020 en dat er per die datum een nieuwe oplossing komt.

groet,

Edward

Hoi @EdwardK . Leuk je even gesproken te hebben.

Het lijkt er op dat er op jouw adres DSL leverbaar is. Dit hebben we samen besproken. Er is een kans dat de invoerkabel beschadigd op verstopt is. In de meeste gevallen komt een monteur hier wel achter.   Bekijk nog even de mogelijkheden en de smaakjes. Internet only is wellicht interessant voor jou.

Ik heb morgenavond een dienst. Misschien toch nog even handig om te bellen om de bestelling samen in te voeren? Laat maar weten of het uitkomt.

Mocht ik het op eigen houtje gaan invoeren kun je dan aangeven wat je precies wilt bestellen? (dit mag ook via jouw profiel in het vrije invoerveld)

Badge

@Erwin_ 

 

Ik heb even gekeken op kpn.com en internet only volstaat (https://shop.kpn.com/internet-tv/internet/) maar morgenavond bellen vind ook prima.

 

Edward

Ik heb de order in het systeem gezet. Je krijgt hiervan op korte termijn een bevestiging per mail.

Die aansluitkosten ga ik trouwens vergoeden. Ik zal de order de komende week bewaken. Het is nog even afwachten of de order ‘uitvalt’  - waarom je door een speciaal infra team wordt teruggebeld, of dat we zelf handmatig een monteur moeten aansturen. 

We zullen het systeem even z'n werk moeten laten doen en zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik jou dat weten. 

Zodra het gelukt is om succesvol te leveren, zeg ik je andere abonnement op, zodat er geen dubbele kosten ontstaan. 

Uiteraard zullen we even moeten afwachten hoe het precies verloopt met jouw zogenaamde is/ra punt/toevoer kabel.  

Mocht er toch méér aan de hand zijn, en er komen kosten bij kijken, kun je er uiteraard altijd vanaf zien. Die garantie heb je.

Hoi @EdwardK . Heb je mijn privéberichtje ontvangen?

Badge

Ja, als het goed is wordt de apparatuur vandaag geleverd. Ik laat later vandaag van me horen.

Ik heb je een privébericht gestuurd, @EdwardK . 

Je laat weten dat de snelheid van de (nieuwe) buitengebied variant tegenvalt. In mijn optiek moet dat ook veel sneller kunnen.

Nu spelen er twee dingen waar we naar moeten kijken (DSL lijn en het 4g modem) en het kan goed zijn dat ik nog een storingsmonteur met je wil inplannen. 

Laat je weten of ik kan bellen, straks? (en anders spreken we volgende week iets af)