Beantwoord

Snelheden wifi

  • 3 March 2020
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb recent de upgrade gehad naar de Experia V10 met dubbele aansluiting.

Bij mijn laptop is de download snelheid rond de 46 en de upload 52 Mbps

Mijn telefoon is het 120 om 38 Mbps

Bekabeld komt de laptop op 120 om 60.

Als ik verschillende topics lees is de snelheid niet zoals hij moet zijn.

Wie kan mij antwoord hierop geven / helpen? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 March 2020, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Submappen verdwenen , wat is je abo-snelheid?

Kijk eens via onderstaande link wat er (in de naaste toekomst) mogelijk is op jouw adres:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Snelheid alléén bekabeld meten met alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan krijg je de juiste weergave.

 

Inmiddels is de wifi naar de laptop net zo als naar de telefoon.

Maar ik zal de test eens uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Submappen verdwenen welkom op het forum! Deze snelheden zijn allereerst voor de meeste doeleinden prima snelheden, mocht je er toch het optimale uit willen halen kan ik je de KPN Wifimanager aanraden, hiermee garanderen we in ieder huis snel stabiel wifi.


Zoals @JanD noemt verlies je via wifi altijd wat snelheid, daar kunnen we dus ook niet de volledige snelheid van je abonnement garanderen. 
​​​​​De snelheden die je beschrijft doen vermoeden dat je op de laptop langzamer wifi hebt vanwege een hardware beperking in de laptop of waar je hem hebt staan.
 

Hier mijn pakket.

Wat Koper

Beschikbaar small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en) SDF

Max. Pakket Premium

 

Technologie Internet Snelheid

Koper/DSL 108 Mbit/s

Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

 

Ik zit op 120M bit/s bedraad en Wifi

Heb in de straat glasvezel en de laatst 50 meter is koper.

Reputatie 7
Badge +24

Als je telefoon 120 haalt en je laptop bij 46 blijft steken, dan zal het denk ik wel aan je laptop liggen. Dat ligt dan voor de hand.

Hier mijn pakket.

Wat Koper

Beschikbaar small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en) SDF

Max. Pakket Premium

 

Technologie Internet Snelheid

Koper/DSL 108 Mbit/s

Bonded Koper/DSL 200 Mbit/s

 

Ik zit op 120M bit/s bedraad en Wifi

Heb in de straat glasvezel en de laatst 50 meter is koper.

Hallo @Submappen verdwenen , dan heb je een zogenaamde FttC-verbinding. Dan ligt er glasvezel tot aan de straatkast. Bij een èchte glasvezelverbinding (FttH) ligt de glasvezel tot in je huis.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Submappen verdwenen We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reputatie 4
Badge +3

Betaal je ook voor 200mb internet. Kpn bied meerdere pakketten voor verschillende prijzen.

Als je 120 mb haal lijkt het erop dat je een 100mb pakket heb.

Ook mogelijk dat je pairbonding niet goed werkt omdat 1 van de twee lijnen niet goed is. Kijk achter de modem waar je dsl kabel zit naar de lampjes L1 en L2, deze horen beiden te branden.

Alle 2 de lijnen werken en 120 is goed voor me, maar hoor anderen over 200mb.

Dus daarom de aanvullende vragen.

 

Maar het werkt nu, tis sneller dan voorheen, dus het is goed zo voor mij.

 

Dank jullie voor je inbreng.

 

Fijn om te lezen!