Vraag

Snelheid abo wordt niet gehaald

  • 20 March 2019
  • 10 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een abo van 200 Mbs upload en download (glasvezel).
Deze snelheid wordt bij lang na niet gehaald.
Speedtest.nl geeft (bij diverse testen) ong. 90 Mbs upload en ruim 50 Mbs download.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi Universe,

Welkom op het forum!

Hoe heb je gemeten? Via Wi-Fi (draadloos) of via een kabel?
Met een kabel haal je een hogere snelheid dan draadloos.
Hoor het graag!
Reputatie 1
Natuurlijk via de kabel
Reputatie 2
Badge
Natuurlijk via de kabel
Wat voor modem heb je daarnaast wil je een foto maken van het NT (Glasvezel aansluiting)

Probeer ook nog even een meting draadloos uit te voeren via de wifi het liefst de 5ghz verbinding.
Reputatie 2
Badge
---
Reputatie 5
Badge +3
Natuurlijk via de kabel

Zo natuurlijk is dat niet voor iedereen. Het was maar een vraag. Ik probeer wat meer info te krijgen om met je mee te denken.
Reputatie 1
Modem:
Experia Box V9
Snelheid WiFi via 5G:
Zowel upload als download ong. 51 Mbs
Glasvezelaansluiting:
Zie foto

:
Reputatie 2
Badge
Modem:
Experia Box V9
Snelheid WiFi via 5G:
Zowel upload als download ong. 51 Mbs
Glasvezelaansluiting:
Zie foto

:


Top daar is dus niets mis mee.
Ja als jij echt geen 200mbit krijgt via de kabel
Kan het een van de volgende problemen zijn.
Verkeerde UTP kabel
Modem defect,
NT aansluiting is vies
je zit op de verkeerde aansluiting in de POP.

Dit kan jij echter niet oplossen
Ik zou 0800-0402 bellen misschien is er iets administratief fout of het zit in het netwerk van KPN.
Reputatie 7
Hallo Universe, welkom op het KPN forum. Fijn dat @Muziekliefhebber1975 en @Maikel233 je hier al goed hebben opgevangen met bruikbare vragen en adviezen. Ik help je ook graag verder het probleem te achterhalen. Voor een duidelijk beeld van de situatie zien we graag zoveel mogelijk informatie terug in je topic en posts. Zo komen we sneller tot een oplossing 🙂

Heb je de snelheidsmeting vaker en op verschillende tijden uitgevoerd? Het meten van je internetsnelheid doe je correct vanaf je pc/laptop met een kabel verbonden aan de Experiabox. Gebruik het liefst de nieuwste laptop/pc die je thuis hebt liggen. Verouderde apparatuur of devices waarop de meest recente updates (nog) niet zijn geïnstalleerd kunnen te lage resultaten geven. Om de werkelijke snelheid tot aan je aansluiting nauwkeurig te meten moeten alle diensten die gebruik maken van data (interactieve tv, bellen, downloaden, gamen) niet worden gebruikt. Dit heeft invloed op de gemeten snelheid, zet dus alle apparaten verbonden met de ExperiaBox (tv-ontvanger, tablet, laptop, spelcontroller) uit. Wil je de Speedtest opnieuw uitvoeren? We zien graag de screenshot of link naar de meting.

Zou je ook jouw forumprofiel willen invullen (postcode+huisnummer en naam contractant) Ik kijk dan even in de administratie zoals Maikel al aangeeft :)
Modem:
Experia Box V9
Snelheid WiFi via 5G:

Opmerkelijk, bij mijn weten heeft de V9 toch écht alleen 2,4 GHz,

5 GHz alleen bij de V10(a) of via een Experia WiFi.
Reputatie 2
Badge

Modem:
Experia Box V9
Snelheid WiFi via 5G:
Opmerkelijk, bij mijn weten heeft de V9 toch écht alleen 2,4 GHz,

5 GHz alleen bij de V10(a) of via een Experia WiFi.


Ja dit klopt dus als hij daadwerkelijk op de 5ghz heeft gemeten zit er een versterker tussen.
Echter zoals ik al zei laat meteen je experia box vervangen aangezien de V9 maar tot 75MBIT gaat en je zal dan ook nooit de 200MBIT halen,.

Reageer