Beantwoord

Snelheid bekabeld internet en wifi

  • 23 March 2021
  • 13 reacties
  • 112 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn abonnement naar 200MBPs geupgrade, maar ik haal zowel bekabeld als op de wifi slechts 70mbps. Wordt de inkomende snelheid ergens geknepen?

EDIT: speedtest gedaan: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0d7707f0-8bdd-11eb-a2ee-e34f7e8cf52f

Met vriendelijke groet,

René

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 April 2021, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Goedemiddag,  wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Ik zit op glasvezel

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ReneAa, ik heb even meegekeken. Ik zie dat alles wel technisch op de 200 Mbit/s staat. Dus in theorie zou je deze dus ook gewoon moeten halen via de kabel. Mijn vraag is, wat heb je al gedaan? Heb je bijvoorbeeld het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten en het modem opnieuw opgestart? Helpt dat?

Hoi Bart, dat heb ik zojuist gedaan maar helaas geen verbetering. 

Mvg, René

Badge +19

Meet eens zonder aangesloten randapparatuur op www.speedtest.net dat is de meest betrouwbare. 

Hi Joep, wat bedoel je met randapparatuur? 

 

Zowel via de wifi als de kabel zit ik op max 70.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Joep, wat bedoel je met randapparatuur? 

 

Zowel via de wifi als de kabel zit ik op max 70.

Kabel rechtstreeks op de Experiabox? Verder er niets tussen? Geen switch of draadloze verbindingset ofzo? Al een andere kabel geprobeerd? 

Hi Joep, wat bedoel je met randapparatuur? 

 

Zowel via de wifi als de kabel zit ik op max 70.


Ben je voormalig Telfort klant ?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Joep, wat bedoel je met randapparatuur? 

 

Zowel via de wifi als de kabel zit ik op max 70.


Ben je voormalig Telfort klant ?

Goeie vraag 🙈

Er zit inderdaad geen randapparatuur tussen de vaste PC en de experia box. Het eerste wifipunt is wel via een switch bekabeld.

Net met een andere kabel getest, rechtstreeks op de experia box en mijn laptop, ook daar zit ik rond de 70mbps. Lijkt er toch echt op dat de snelheid ergens bij binnenkomst wordt geknepen.

 

Ben geen telfort klant geweest

Hoi @ReneAa . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben alles nog even doorgenomen: Je hebt bekabeld getest op meerdere pc's/laptops.  Helaas blijft de snelheid structureel bij 70Mbit steken. We hebben samen een monteur ingeboekt. Die komt morgen (31-03-2021) tussen 12:00 en 14:00. Laat je weten hoe het afloopt? 

Via de kabel is het nu gefixt, bleek een interne reset van het glasvezelkastje voor nodig te zijn. 

 

Mijn superwifi geeft alleen nog steeds 70 Max, moet ik die dan opnieuw instellen via de experia box?

 

thanks, René

Reputatie 7
Badge +20

Dat lijkt mij eens een goed idee. SuperWifi resetten inderdaad en dan eens als nieuw instellen. Ik ben benieuwd.