Beantwoord

snelheid gehalveerd

  • 17 March 2020
  • 7 reacties
  • 146 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

mijn vdsl lijn is opgeleverd door een provider die vua het kpn netwerk zijn/haar diensten aanbied.

Nu heeft de eerste dag de lijn op 43 mbps down gedraaid. Wel resette het modem soms en waren er blokjes te zien op de tv.

De volgende dag was de snelheid gehalveerd naar plus minus 20 mbps. 
 

Er is een monteur wezen kijken en die heeft een reset  van de poort /dslam gedaan. Hierna draaide de lijn weer op 43 mbps. 
 

Maar… de modem begon op de dag en avond weer te resetten en de blokjes waren weer op de tv te zien.

In de nacht is de snelheid weer gehalveerd en draait nu met deze lagere snelheid wel stabiel.

Alle kabels en modem zijn inmiddels ook vervangen.
 

Ze schijnen op dit moment geen  kpn monteur aan te kunnen sturen door Corona. 
 

Maar zou dit probleem niet ergens bij de kpn centrale of iets dergelijks kunnen zijn?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 March 2020, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Pimternet . Zo te zien ben jij geen klant bij KPN. Je voelt de bui vast al wel hangen: Dan kan ik niks meten.

Je zult voor ondersteuning bij je provider aan moeten kloppen. Als zij aangeven dat er een monteur voor moet komen dat dit nog best een tijd duren. Onze monteurs gaan minimaal op pad. Je zult begrijpen waarom.

Hoi Erwin,

Klopt ik zat eerst bij kpn, maar ben overgehaald door online.nl met “gouden bergen” en lagere prijs. 
Achteraf is alles minder. Geen pair bonding meer, tv minder wat betreft kwaliteit en service hebben ze al helemaal niet van genoten.

Even terug naar de uitdaging.

Online geeft aan dat ze op dit moment dus helemaal niets kunnen beteken, omdat ze kpn niet kunnen aansturen en dat kpn helemaal niets doet nu in een centrale of wijkkast. En ook op afstand kunnen ze niets betekenen. Ze kunnen dus geen contact opnemen met kpn en dat kpn op afstand iets meer of nakijkt. Klopt dit?

Ik heb gisteren en vandaag nog contact gehad met medewerkers van KPN Netwerk. Dat online.nl dat dan niet zou kunnen lijkt mij onwaarschijnlijk. Denk er om dat het Forum van KPN onderdeel is van KPN, de provider, en dat KPN Netwerk daar in principe los van staat. Daarom kunnen moderators hier ook niet zoveel over vertellen.

Hoi @Pimternet . Heel jammer dat het allemaal zo stroef gaat. 

Natuurlijk leven we in een bijzondere tijd maar dat neemt niet weg dat als jij een storing ervaart deze serieus opgepakt dient te worden door jouw provider. In dit geval online. Als het een storing op netwerk niveau is, zal online op zijn beurt KPN aansturen ( KPNnetwerk, zoals @Henk2304 terecht opmerkt. Dat zijn niet wij, voor de goede orde).. Ik weet dat onze monteurs momenteel alleen voor prio zaken op pad gaan. Je zult de reden begrijpen.

Kort samengevat: Jouw provider is hier de aanjager. Je zult het via hun moeten proberen. Succes!

 

Uiteraard gaat het nu even anders. Maar op gegeven moment valt de vdsl lijn ook steeds weg.

Alles aangegeven bij online, maar deze houden vol dat er geen kpn monteur aangestuurd kan worden.

Uit coulance geven ze aan dat ik het contract kan ontbinden. Maar goed. Ik vraag mij af als je nu terug zou gaan naar kpn of je abonnement / bvdsl lijn dan in deze tijd ook wel opgeleverd gaat worden en dat hier dan geen problemen ontstaan.

Ik weet het niet zeker, maar dat zij nu geen monteur (kunnen) aansturen, zal toch met de overmacht situatie te maken hebben? Daar zul je momenteel ook bij KPN tegenaan lopen.

Ik ga er bewust niet te veel over speculeren aangezien ik alleen de werkwijze van KPN  ken. Ik kan niet voor online spreken.

Als jij een dusdanige storing bij KPN hebt en we hebben klantdomein uitgesloten ( eigen bekabeling plus hardware) dan zouden we hier een storingsmonteur op afsturen die je lijnen gaat doormeten. Daar zou ik dan nu al een ticket voor kunnen aanmaken. Gezien de quarantaine is het dan wel de vraag wanneer de monteur ook daadwerkelijk langskomt. Dat weet niemand, momenteel. 

Ik was in de veronderstelling dat dit via online ook zo gaat. Maar nogmaals, dat is niet mijn domein. :-)

 

 

Wat een ellende bij online.nl

In overleg is het contract opgezegd. Was niet te doen. Internet wat uitvalt, dan weer haperende tv. 

Enige voordeel was dat de prijs laag is.

 

Nu weer terug naar kpn. Duurder, maar wel betere kwaliteit. 😁