Beantwoord

sneller internet 100/100??

  • 23 December 2020
  • 16 reacties
  • 271 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Goedenmiddag

 

Gister een extra pakket afgesloten voor wat sneller internet 100/100

Alles is hier bekabeld en modem al 2 keer uitgehad. Nu zie ik in de speedtest dat alleen mijn upload naar boven is gegaan. Mijn download blijft rond de 80mbps hangen? Dat zal toch rond de 180mbps moeten zijn toch? 

Gaat hier een lange tijd overheen?

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0bcf62b0-4521-11eb-8066-d31948f9bd7f

 

Groet Robbert

icon

Beste antwoord door Dennis-L 23 December 2020, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Je gaat met 100/100 natuurlijk niet 180 down gaan krijgen :wink:

Staat of staan er toevallig 1 of meerdere TV ontvangers aan tijdens het testen? Zo ja, zet deze eens uit.
Overigens lijkt het er op dat je in de PoP op een zogenaamde EoF poort bent gepatcht.
In dat geval zal de snelheid, zonder TV ontvanger(s) aan, ongeveer 95/95 zijn.

Reputatie 2
Badge

Je gaat met 100/100 natuurlijk niet 180 down gaan krijgen :wink:

Staat of staan er toevallig 1 of meerdere TV ontvangers aan tijdens het testen? Zo ja, zet deze eens uit.
Overigens lijkt het er op dat je in de PoP op een zogenaamde EoF poort bent gepatcht.
In dat geval zal de snelheid, zonder TV ontvanger(s) aan, ongeveer 95/95 zijn.

 

Ik had al rond de 80 down dus dacht met 100/100 extra dat ik rond de 180 zou kunnen komen. Maar je hebt gelijk met tv uit is het 94/94. Maar dit had ik altijd al. (m.u.v de upload snelheid,die is wel verdubbeld)

Oke,gepatcht op een EoF poort dit zegt mij niks,heeft dat er mee te maken dat de downsnelheid niet omhoog gaat? 

Reputatie 6
Badge +9

Je gaat met 100/100 natuurlijk niet 180 down gaan krijgen :wink:

Staat of staan er toevallig 1 of meerdere TV ontvangers aan tijdens het testen? Zo ja, zet deze eens uit.
Overigens lijkt het er op dat je in de PoP op een zogenaamde EoF poort bent gepatcht.
In dat geval zal de snelheid, zonder TV ontvanger(s) aan, ongeveer 95/95 zijn.

 

Ik had al rond de 80 down dus dacht met 100/100 extra dat ik rond de 180 zou kunnen komen. Maar je hebt gelijk met tv uit is het 94/94. Maar dit had ik altijd al. (m.u.v de upload snelheid,die is wel verdubbeld)

Oke,gepatcht op een EoF poort dit zegt mij niks,heeft dat er mee te maken dat de downsnelheid niet omhoog gaat? 

 

Een EoF poort is een 100 Mbit poort in de centrale (PoP).
Daar ben je nu op aangesloten dus fysiek is de snelheid tussen de PoP en jouw thuisaansluiting (NT kastje) 100 Mbit.
Dan is zo rond de 95/95 up en down het maximaal haalbare, zonder een TV ontvanger aan.
Wat je eventueel zou kunnen doen, maar dat is echt optioneel, is voor 1 maand 200/200 nemen.
Dan gaat er een monteur naar de PoP toe en wordt je aangesloten op een GoF (1000 Mbit) poort.
Als je je abonnement dan weer omzet naar 100/100 dan blijf je op de GoF poort aangesloten en zal je snelheid up en down iets boven de 100 uitkomen (maar geen 180 hoor).
En gaat TV kijken ook niet meer van je internetsnelheid af.
Omdat de fysieke linksnelheid tussen de PoP en jouw huisaansluiting dan 1000 Mbit is, gaat het TV signaal via de resterende 900 Mbit.

Reputatie 2
Badge

Je gaat met 100/100 natuurlijk niet 180 down gaan krijgen :wink:

Staat of staan er toevallig 1 of meerdere TV ontvangers aan tijdens het testen? Zo ja, zet deze eens uit.
Overigens lijkt het er op dat je in de PoP op een zogenaamde EoF poort bent gepatcht.
In dat geval zal de snelheid, zonder TV ontvanger(s) aan, ongeveer 95/95 zijn.

 

Ik had al rond de 80 down dus dacht met 100/100 extra dat ik rond de 180 zou kunnen komen. Maar je hebt gelijk met tv uit is het 94/94. Maar dit had ik altijd al. (m.u.v de upload snelheid,die is wel verdubbeld)

Oke,gepatcht op een EoF poort dit zegt mij niks,heeft dat er mee te maken dat de downsnelheid niet omhoog gaat? 

 

Een EoF poort is een 100 Mbit poort in de centrale (PoP).
Daar ben je nu op aangesloten dus fysiek is de snelheid tussen de PoP en jouw thuisaansluiting (NT kastje) 100 Mbit.
Dan is zo rond de 95/95 up en down het maximaal haalbare, zonder een TV ontvanger aan.
Wat je eventueel zou kunnen doen, maar dat is echt optioneel, is voor 1 maand 200/200 nemen.
Dan gaat er een monteur naar de PoP toe en wordt je aangesloten op een GoF (1000 Mbit) poort.
Als je je abonnement dan weer omzet naar 100/100 dan blijf je op de GoF poort aangesloten en zal je snelheid up en down iets boven de 100 uitkomen (maar geen 180 hoor).
En gaat TV kijken ook niet meer van je internetsnelheid af.
Omdat de fysieke linksnelheid tussen de PoP en jouw huisaansluiting dan 1000Mbit gaat het TV signaal via de resterende 900 Mbit.

 

Thanks voor je reactie Dennis!

 

Ik gaat gewoon ff voor de 200/200. Moet ook voorbereid zijn op de toekomst haha

 

m.v.g Robbert

 

Reputatie 6
Badge +9

Wat ik nog wel afvroeg, je test je snelheid bedraad rechtstreeks op de Experiabox?
Of zitten er nog switches tussen?
En welke Experiabox heb je?

Reputatie 2
Badge

Wat ik nog wel afvroeg, je test je snelheid bedraad rechtstreeks op de Experiabox?
Of zitten er nog switches tussen?
En welke Experiabox heb je?

Ben ik weer. Mijn kabel van pc gaat via mijn netgear router.

Heb zelf de Experiabox V8

Reputatie 2
Badge

Wat ik nog wel afvroeg, je test je snelheid bedraad rechtstreeks op de Experiabox?
Of zitten er nog switches tussen?
En welke Experiabox heb je?

Ben ik weer. Mijn kabel van pc gaat via mijn netgear router.

Heb zelf de Experiabox V8

 

rechtstreeks op de box:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c70f8b40-4535-11eb-b772-9bba53aab78f

Reputatie 6
Badge +9

Aha oké, was even om uit te sluiten of je niet per ongeluk ergens een 100 Mbit switch in huis zou hebben.
Ik verwacht dan dat je echt op een EoF poort bent aangesloten in de PoP en een switch naar 200 Mbit een poortwissel naar GoF gaat bevatten.
Als je dat aanvraagt dan krijg je geloof ik een mail met een datum dat je 200 Mbit in zal gaan (dat zal dan ergens in de komende weken zijn).
Als je het nog niet aanvraagd hebt dan zou je je forumprofiel nog aan kunnen vullen met al jouw gegevens dan kan een webcare medewerker eventueel meekijken.

Reputatie 2
Badge

Kan mijn internetsnelheid 21-01-2021 weer wijzigen. Zal het dan direct doen. 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @hoven78, welkom op ons Forum. Ik zie dat @Dennis-L je al mooi een eind op weg heeft geholpen. Goed om te zien :) 

 

Ik lees dat je 21-01-2021 de snelheid weer gaat aanpassen. Wat @Dennis-L ook al aangaf krijg je dan een mail met een aansluitdatum waarop de 200/200 snelheid in zal gaan. 

 

Mocht je verder nog vragen hebben laat het dan weten :)

Reputatie 2
Badge

Heb mijn internet verbinding enkele dagen omhoog gezet naar 500/500. Laat ik het dan maar gelijk goed doen😄 kan me herinneren dat vandaag geloof ik mijn extra 100/100 wordt verwijderd en omgezet naar 500/500. Het gekke is dat ik vanaf 06.00 vanmorgen geen internet meer heb. Van alles geprobeerd 😬 kan dit te maken hebben met omschakeling van mijn abbo? M.v.g robbert

Reputatie 2
Badge

Hoi @hoven78, welkom op ons Forum. Ik zie dat @Dennis-L je al mooi een eind op weg heeft geholpen. Goed om te zien :) 

 

Ik lees dat je 21-01-2021 de snelheid weer gaat aanpassen. Wat @Dennis-L ook al aangaf krijg je dan een mail met een aansluitdatum waarop de 200/200 snelheid in zal gaan. 

 

Mocht je verder nog vragen hebben laat het dan weten :)

Heb mijn internet verbinding enkele dagen omhoog gezet naar 500/500. Laat ik het dan maar gelijk goed doen😄 kan me herinneren dat vandaag geloof ik mijn extra 100/100 wordt verwijderd en omgezet naar 500/500. Het gekke is dat ik vanaf 06.00 vanmorgen geen internet meer heb. Van alles geprobeerd 😬 kan dit te maken hebben met omschakeling van mijn abbo? M.v.g robbert

Robbert van den Hoven

Hallo @hoven78 , het helpt vaak de glaskast even minimaal 2 minuten van de stroom te halen en na de herstart ook de router even een fabrieks-reset te geven.

 

Reputatie 2
Badge

Hallo @hoven78 , het helpt vaak de glaskast even minimaal 2 minuten van de stroom te halen en na de herstart ook de router even een fabrieks-reset te geven.

 

Bedankt voor je reactie 💪Allemaal geprobeerd Jan😔 internet lampje blijft maar in het rood😔😔

Hallo @hoven78 , dan kun je het beste even bellen met 0800 0402

 

Reputatie 2
Badge

Hallo @hoven78 , dan kun je het beste even bellen met 0800 0402

 

Zo,gebeld. Er knipperen geen lampjes op mijn glasvezel kast dus er gaat een monteur naar kijken. Gaat goed komen😬😄👍