Beantwoord

sneller internet buitengebied 4g werkt niet

  • 18 January 2021
  • 18 reacties
  • 192 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal weken een versterker voor 4G in het buitengebied. Maar het internet is niks sneller geworden. Ik heb laatst contact gehad via de chat, alles herstart, maar dat werkt allemaal niet. 
Er werd toen gezegd dat ik weer contact op moest nemen als het nog steeds niet werkte, maar de chat is weg en ik kan ook geen telefoonnummer vinden op deze site… 
Waarom moet dit allemaal via zo'n forum enz? kan ik niet gewoon een klantenservice aan de lijn krijgen.
 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 26 January 2021, 14:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Branden all lampjes op het 4G modem blauw? En als je in een browser naar 192.168.2.252 gaat dan zie de aanlogpagina van het 4G modem? Als je inlogt zie je dan dat er een 4G verbinding is?

Badge +19

Welke experiabox heb je?

De v9. En alle lampjes branden zoals het hoort. 
Vorige keer al tot de conclusie gekomen dat dit allemaal goed was.

Badge +19

Een 4g modem met v9 is onmogelijk. Je hebt een verkeerd modem. Een medewerker gaat dit voor je regelen. Je hebt een v10 of v10a nodig.

Ik heb de vorige keer ongeveer 5 keer gevraagd of het wel kon met de V9, en ik bleef het antwoord ‘ja’ krijgen. In de handleiding staat inderdaad ook dat dit niet kan. 

Badge +19

De telefonische klantenservice is slecht op de hoogte van sneller internet buitengebied. Komt niet zo vaak voor. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan gaat een medewerker hier je een modem opsturen. Hij/zij gaat hier reageren.

Badge +19

@marionzig Werkt het bij jou al?

@Joep1965 nee, maar ik heb ook nog niet mijn klantnummer doorgeven. Dus ik heb ook nog geen nieuwe modem.

Het nummer is: **********

Nu zou ik dus iets van een medewerker moeten horen? 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Badge +19

Ik hoop dat een medewerker het nu snel oppakt.

Badge +19

Bel de klantenservice maar. 0800-0402 tegen de computer zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. En benadruk dat je een v10 of v10a nodig hebt. Het duurt allemaal zo lang.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @marionzig! Bedankt voor je bericht. Door de drukte op ons forum, kom ik er nu pas aan toe om te reageren op jouw bericht. Is het al gelukt om telefonisch een omruilafspraak voor het modem te maken? Zo niet, wil jij jouw profiel aanvullen met de volgende gegevens: postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant, de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is en je mobiele nummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Graag hier een seintje geven zodra je de gegevens aangevuld hebt, dan kan er een omruilafspraak bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt gemaakt worden.

@Shyrin_  fijn!

Er is telefonisch nog niks geregeld. Dus ik heb mijn profiel aangevuld. Hopelijk komt de nieuwe modem snel mijn kant op. 

Reputatie 7
Badge +16

Dan heb ik het bij deze voor je geregeld :smiley:. Het nieuwe modem is naar jou onderweg! Details van de omruilafspraak heb ik in een privébericht naar je gestuurd. Laat je het weten als jij het modem in goede orde ontvangen hebt en hoe het dan gaat met de internetverbinding/ snelheid?

Reputatie 7
Badge +16

En, @marionzig: is het gelukt met ophalen en aansluiten?

Ja! Ik heb het ontvangen en aangesloten. Heb alleen nog niet het idee dat het sneller is. Maar heb nog niet uitgezocht waarom niet.

Reputatie 7
Badge +16

Wellicht kan de handleiding van het 4G modem erbij helpen en anders horen wij het graag als jij er hulp bij nodig hebt!

Die heb ik er toevallig net bij gehad. Opnieuw op gestart, gereset etc. Alle lampjes branden op de juiste manier. Maar sneller dan 6 mbps krijg ik het niet. (Nu is het nog trager, maar dat zal wel door de sneeuw komen).

Reputatie 7
Badge +16

Dat kan, weersomstandigheden kunnen het mobiele bereik van het 4G modem beïnvloeden, maar tot 6Mbit/s is de snelheid die je kunt halen met je vaste aansluiting/ Experiabox. Je hebt alles al opnieuw opgestart en gereset: heb je ook de Experiabox (modem) opnieuw herstart en/of gereset met de 4G modem aangesloten? Ervaring leert dat het dan wel werkt.