Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied werkt niet

  • 11 February 2020
  • 5 reacties
  • 1406 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik woon in het buitengebied en heb al een tijd gratis Sneller Internet Buitengebied 4G. Nu zijn wij een tijdje geleden overgestapt naar een Hussel abonnement en kreeg hierbij een nieuwe 4G modem die gelijk op de Experiabox aangesloten dient te worden. Ik heb dit op de afgesproken datum gedaan, maar had hierna geen druppel extra snelheid via de experiabox en denk dus dat er iets niet werkt. De oude, losse 4G modem bleef echter gewoon werken dus daarom heb ik het maar lekker laten zitten zoals het zat.

Sinds gisteren is echter de oude 4G modem afgesloten (dat is een aanname, maar als ik inlog op de admin pagina is er geen verbinding meer) en nu zou ik dus wel graag de nieuwe 4G modem werkend krijgen.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Voor zover ik weet heeft het nieuwe 4G modem geen web interface, dus veel meer dan opnieuw opstarten en verbinden kan ik niet doen. Alle lampjes branden gewoon zoals het hoort (allemaal blauw).

Alvast bedankt,

Arjen

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door jrxs4all 11 February 2020, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Heb je een Experiabox V10? Het werkt alleen met een V10, als je geen V10 hebt moet je contact opnemen met de klantenservice en vragen of ze een V10 opsturen.

 

Als je wel een V10 hebt dan helpt het vaak om het 4G modem te resetten met het kleine resetknopje aan de achterkant.

Reputatie 1

Heb inderdaad een v10. Resetten heb ik al een paar keer geprobeerd. Geen resultaat helaas.

Reputatie 4
Badge +2

Is het 4G modem te bereiken op de webinterface via 192.168.2.252 ?

 

Zo nee, dan is er iets mis met de verbinding tussen 4G modem en Experiabox (bekabeling oid).

 

Zo ja, dan gaat er softwarematig iets fout.  Je kunt nog proberen om eerst de Experiabox te resetten en dan het 4G modem.

 

Reputatie 1

Opgelost. Toen je dat ip adress noemde begon me eindelijk wat te dagen. Ik heb altijd de 192.168.0.x range gebruikt voor apparaten hier er niet vanuit gaande dat het 4G modem een vast ip zou hebben. Daarom heb ik dit na een reset ook altijd gelijk teruggezet. Nu met de experiabox op 192.168.2.254 werkt het wel. Van 29Mbps naar 90-100Mbps. 

Dankjewel voor de hulp.

Reputatie 6
Badge +10

​Hi @Arjen421. Goed om te lezen dat je het probleem op hebt kunnen lossen met de tip van @jrxs4all. Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag!

Reageer