Beantwoord

Sommige apps starten niet via wifi

  • 16 March 2024
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Bepaalde apps starten niet op van wifi, wel via mobieldata netwerk. Dit geld zowel voor mobiele telefoon als voor een tablet.
Ik maak gebruik van experia 12 modem. Modem is ge-update. Schakelen van ipv6 naar 4 helpt niet.

Wie herkent dit probleem en heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door TDN 9 May 2024, 21:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MartinLaonepaat, welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad wel een heel specifiek probleem, is dat recent ontstaan? Zijn er geen andere zaken actief op de achtergrond zoals bijvoorbeeld een VPN of adblocker die roet in het eten gooit?

@Remco van KPN Goedemorgen Remco, dit ervaar ik sinds deze week ook. Bepaalde apps kan ik niet via wifi inloggen maar wel via mijn mobiele netwerk. Bijvoorbeeld de Rabobank app. Modem heb ik ook al gereset.

Wij hebben het exact zelfde probleem in huis (Toestel Samsung s24 ultra) (modem KPN Box 14). sommige apps laden niet en zodra ik switch naar 5g werkt het wel. ik ben op het forum meer mensen tegen gekomen met dit probleem en niemand heeft hier echt een oplossing voor 

Wij hebben het exact zelfde probleem in huis (Toestel Samsung s24 ultra) (modem KPN Box 14). sommige apps laden niet en zodra ik switch naar 5g werkt het wel. ik ben op het forum meer mensen tegen gekomen met dit probleem en niemand heeft hier echt een oplossing voor 

Ik heb ook een samsung galaxy s24 ultra. Inderdaad, ik zag dat meer mensen hetzelfde probleem hebben/hadden, maar geen concrete oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

@Kaming Android heeft probleem met bepaalde IPv6 configuratie. Ik ken jouw instelling in v14 niet. maar je kan proberen IPv6 te deactiveren of "Statefull Address Autoconfiguration" voor IPv6 te gebruiken.

@Kaming Android heeft probleem met bepaalde IPv6 configuratie. Ik ken jouw instelling in v14 niet. maar je kan proberen IPv6 te deactiveren of "Statefull Address Autoconfiguration" voor IPv6 te gebruiken.

Dank je wel! Nadat ik ipv6 heb uitgezet, werken de apps wel weer. Hopelijk komt samsung snel met een update om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Kaming Android heeft probleem met bepaalde IPv6 configuratie. Ik ken jouw instelling in v14 niet. maar je kan proberen IPv6 te deactiveren of "Statefull Address Autoconfiguration" voor IPv6 te gebruiken.

Dank je wel! Nadat ik ipv6 heb uitgezet, werken de apps wel weer. Hopelijk komt samsung snel met een update om dit op te lossen.

Helaas is het niet probleem van samsung maar google. Het was al gemeld 10 jaren geleden, maar nog geen oplossing.

https://issuetracker.google.com/issues/37010445

 

Reputatie 7
Badge +13

Fijn dat dan in ieder geval de oorzaak in beeld is en bedankt @TDN dat je dat hier dan even deelt. 

Tot nu toe heeft dit ook bij mij geholpen 

Reputatie 7
Badge +9

@Remco van KPN @Kaming @Giotje 

Bij Ziggo helpt de instelling IPv6 op Stateful in plaats van Stateless.

Ziggo Connect Box

Misschien werkt ook de instelling IPv6 prefix delegation op "Aan met DHCPv6” bij KPN. Iemand met IPv6 probleem kan proberen, ik kan niet testen.

KPN Box v12b

 

Reageer