Vraag

Soms snelle, maar meestal zeer trage wifi bij uitstekende signaalsterkte en optimale bekabelde snelheid

  • 15 March 2021
  • 50 reacties
  • 594 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V 10 met twee Wifiversterkers. De bekabelde snelheid constant rond 98 Mbps (abonnement: 100). Wifi signaal constant en sterk, Wifisnelheid is heel wisselend, soms prima, meestal waardeloos (15-35), ook als ik naast de versterker ga staan. Hoe los ik dit op?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jck, een wisselende snelheid dus. :( Deze wil je graag wat hoger en stabieler hebben, heel logisch. Wat heb je al geprobeerd om deze te verbeteren? Heb je bijvoorbeeld de tips voor trage WiFi al eens doorlopen? 

Allemaal, op SuperWiFi na. Maar daar steek ik geen geld in voordat ik zeker weet, dat dat wel een stabiel signaal oplevert. Het probleem speelt ook als ik naast een van de versterkers, die ik nu heb, ga staan.

Net was de snelheid 92 Mbps, twee minuten later 32, nu weer 43. Zoomen lukt alleen bekabeld, anders zijn er regelmatig onderbrekingen.

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen?

 

Nee, versterkers, geleverd door KPN:

 

tv is ook bekabeld

Badge +19

En de wifi van de v10 is uit?

Ja, die is uit, heb ik gecontroleerd. Gaat m.i. automatisch als je deze versterkers aansluit.

Badge +19

Dat gaat dus goed.  Woon je in een druk bevolkt gebied? Appartement of flat?

Nee, woonwijk met vrijstaande huizen en veel grond rondom

Badge +19

Ik heb dezelfde combinatie vandaar mijn interesse :wink: . Waar heb je de versterkers staan? Heb je ergens een switch in netwerk?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de Experia WiFi's ook al eens gereset en als nieuw geïnstalleerd? 

Wel gereset, niet als nieuw geïnstalleerd.

Heb ik nu wel gedaan. Levert momenteel een snelheid op van 56 Mbps, maar de snelheid van de mijn abonnement is sinds vanmorgen wel verhoogd naar 200 Mbps. Het deugt dus nog steeds niet.

Badge +19

Nou die 200 ga je alleen maar halen als je de 5 GHz band gebruikt. Op de 2.4Ghz band is die 56 een prima snelheid. Veel meer kan de 2.4Ghz band niet aan. Dus je moet even kijken op welke band je zit. 

En de 27 Mbps die het momenteel is, is dat ook normaal?

Momenteel staat hij op 2,4. En hoe kan ik eventueel bewerkstelligen dat ik op 5 Ghz staat en blijft staan? 

Badge +19

Ik zou effe helemaal opnieuw beginnen.  Alle randapparatuur losmaken  van de experiabox en dan de experiabox resetten.  Dan het eerste Wi-Fi punt aansluiten, resetknopje indrukken tot ie opnieuw opstart.  10 minuten laten rammelen en met de tweede doe je  precies hetzelfde.  Dan meten. Ik had pas hier ook iemand waar de wifi snelheid omhoog vloog. 

Gedaan: eerst evende hemel op aarde, nu weer terug naar de oude meuk.

Badge +19

Hoe kan dat nou toch? Hier werkt het als een trein. Verwijder die experia wifi's en meet de snelheid eens van alleen het modem. Wel er naast gaan staan.

Allemaal al gedaan: maakt niks uit. Snelheden vandaag tussen 28 en 168 Mbps.

Badge +19

En bekabeld is het wel stabiel?

Badge +19

Log een keer in op de experia wifi  http://192.168.2.150/ het webpassword staat onderop de wifi versterker waarvan het blauwe ledje knippert. Kijk daar eens rond of je wat vreemds ziet. Sowieso kan je zien op welke band je op dat moment zit.

Het adres is trouwens192.168.2.254. Allemaal al bekeken, niets vreemds, behalve dat sinds herstel fabrieksinstellingen de wifi van de Experia Box na aansluiting van de Experia Wifi versterkers aan blijft staan en dus handmatig uitgezet moet worden.

Badge +19

Nee daarmee log je in op het modem. Daar heb je niks te zoeken wat Wi-Fi betreft. Inloggen op de experia wifi versterker doe je op het adres wat ik gaf.

Bij mij zijn dat 192.168.2.13 en 192.168.2.14. Jouw adres wordt niet herkend. Versterkers ook al allebei bekeken en gereset. Geen oplossing.