Vraag

Specificaties 4g buitengebied modem, versterking antennes.

  • 20 May 2021
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Hallo, ik heb een buitengebied-modem van KPN met 2 antennes erop.

Weet iemand hoe ik aan de technische specificaties kan komen?

Me name naar de versterking van de antennes ben ik op zoek.

 

mvg,

Aat

   


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De antennes die bijgeleverd worden zijn simpele rondstralers, t.o.v. een draad als antenne mag je daar hoogstens 2dBi hoger rendement (ten onrechte “versterking” genoemd) van verwachten. Om echt betere resultaten te krijgen moet je werken met een richtantenne, dan wordt het in de orde van 12-17 dBi, dus zeg 4-5 keer beter signaal.

Ik heb een Konig paneelantenne (dus richtingsgevoelig breed naar voren) van 7dBi, geeft bij mij twee blauwe LEDs i.p.v 1.

antennes voor 4g modem niet meegeleverd

Reputatie 7
Badge +7

antennes voor 4g modem niet meegeleverd

Ik begrijp uit andere berichten op het forum dat KPN de versie met aansluiting voor externe antennes niet meer levert. Dat is dus pech.

Bij de versie zonder externe antennes zitten de antennes binnenin maar dat geeft dus weinig mogelijkheden als de ontvangst slecht is.

Badge +19

@Ernst-Jan van de week zag ik nog een geval voorbij komen waar het 4g modem omgeruild werd voor een exemplaar met losse antennes. Ik heb pas ook een nieuwe gehad met losse antennes.