Beantwoord

Splitsen SSID 2.4Ghz en 5Ghz in de V10a

  • 25 October 2018
  • 108 reacties
  • 20200 keer bekeken

Beste KPN
Ik kan de optie niet meer vinden om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven dan mijn 2.4 Ghz netwerk. Dit is echter niet handig want nu kan ik op de telefoon niet zien of ik de 2.4Ghz of de5 Ghz wifi verbinding heb.

Alvast Bedankt,
Max

Bestaat de

ze optie binnen de experiabox v10a?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 July 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Wat een vreselijk besluit…, Gelukkig heb ik dit een tijd terug gedaan toen het wel nog kon op mijn V10A en staat het (voorlopig) nog..

Ik snap niet waarom er geen aparte webtool wordt gemaakt (of in de modem interface een aparte pagina (geavanceerde modus bestaat voor een reden..)) waarin word uitgelegd welke gevolgen er zouden zijn MITS je toch aparte SSID’s pakt en het daar gewoon toe laat. Zo behoud je functionaliteit die er niet uit hoeft als waar het voor gemaakt is niet eens wordt gebruikt..

Kan bijna niet snel genoeg naar een Fritzbox..

Zojuist noodgedwongen over moeten stappen van de v10 die dus defect was naar de v12.

Kwam er ook achter dat 2.4 en 5ghz niet meer te spitsen is. 

Wat een waardeloos gepruts van de ontwikkelaars dit is toch niet uit te leggen. Indien geen fix einde KPN na contractduur. 

Jammer dat er niets mee gedaan wordt om te splitsen. Vele mensen ervaren de problemen op 2,4 ghz. Wil graag ook 5 ghz voor mijn laptop ed.

Precies CeerR69, 

Nu maar zelf weer een routertje aangeknoopt. Ding van 40 euro, veel betere zendcapaciteit dan die standaard troep van KPN, en over de trage tv decoders maar te zwijgen. Was altijd heel heel erg tevreden met KPN maar wil er inmiddels zsm weg met alles. Wifi (met name zendcapaciteit) van die standaard experia boxen is ronduit waardeloos. Als je 10 jaar klant bent kan je 2 access puntjes aanschaffen met zogenaamde korting voor €100,- terwijl iedere nieuwe klant dit gratis krijgt waarschijnlijk omdat ze anders binnen 14dgn de gehele meuk terug zouden sturen. 1ste lijn support ronduit tenenkrommend, je beland van de regen in de drup met ze tot je een persoonlijke "manager" krijgt toegewezen. Ook steevast verwijzing naar de zogenaamde wifi verbeteraar die niets meer doet dan een kanaaltje wijzigen. Leuk voor de dummies onder ons. Als de hardware troep is dan verbeter je dat niet softwarematig! Zou je een fritzboxje willen dan smeren ze je weer vrolijk een veel te duur abonnement aan met zgn "gratis" tech support die ik niet nodig heb! Contract uitzitten helaas. 

 

Een optie zelf een fritz box aanschaffen, kan je dan wel splitsen. 1 dag ben ik bij kpn maar dit valt mij tegen

Reputatie 7

Helaas hobbelt KPN regelmatig achter de feiten aan.

Vroeger, zonder mesh en betaalbare wifi accesspoints was het gewenst om bandsteering te implementeren. Ik heb me daar een aantal jaar terug zelfs nog hard voor gemaakt hier op het forum.

Vandaag de dag plaats je echter gewoon een wifi accesspoint of mesh node bij om het 5GHz overal in en om huis te optimaliseren. Wat dat betreft is bandsteering anno 2020 volstrekt overbodig geworden. Er komen echter nog steeds andere apparaten bij die alleen 2.4GHz ondersteunen zoals bewakingscamera's, "slimme" deurbellen, wifi adapters van de zonnepanelen en veel ander IoT spul. Die apparaten hebben nu dus last van die slecht geimplementeerde bandsteering op de V10a, V12, Experia WiFi's en "super"WiFi's.

Ik heb met mijzelf afgesproken nooit apparatuur in huis te nemen waarbij de twee banden niet voorzien kunnen worden van een eigen naam. Zo staat bandsteering op mijn wifi accesspoints uit, heet mij 5GHz netwerk "mijnWiFi" en mijn 2.4 GHz netwerk "mijnWiFi-2.4".

 

KPN, ik heb het vaker geroepen, maar wanneer wordt het weer mogelijk om de namen van 2.4GHz en 5Ghz verschillend te maken?

Heb nu super wifi die komen zeker vervallen als ik een accesspoint plaats?

heb de kpnbox 12 en welke accesspoint kan ik  nemen. Ben een beetje leek

Reputatie 7

Heb nu super wifi die komen zeker vervallen als ik een accesspoint plaats?

heb de kpnbox 12 en welke accesspoint kan ik  nemen. Ben een beetje leek

Je zou kunnen denken aan de TP-Link EAP245 die vanaf €88,31 te koop is

 

Heb nu super wifi die komen zeker vervallen als ik een accesspoint plaats?

heb de kpnbox 12 en welke accesspoint kan ik  nemen. Ben een beetje leek

Hallo @CeesR69 , die super wifi's zijn accesspoints.

Je hebt dus niets anders nodig.

 

Maar kan niet splitsen

Reputatie 7

Je hebt dus niets anders nodig.

Dan heb je de essentie van deze berichten gemist.

Je hebt dus niets anders nodig.

Dan heb je de essentie van deze berichten gemist.

Blijkbaar.:thinking:

Morgen ga ik bekijken hoe dat moet

wordt vervolgd

Ben in de super wifi via het IP adres geweest maar kan niets veranderen

Reputatie 7

Ben in de super wifi via het IP adres geweest maar kan niets veranderen

Je kunt op die "super"WiFi's ook geen verschillende SSID's instellen voor 2.4GHz en 5GHz.

Ik heb de kpn box 12 met 2 super wifi en kan niets veranderen alleen het kanaal

Op de laptop download 42,85 en upload 28,52 

Op de Iphone download 129 en upload 28,3

 

Wie wie weet raad, wat kan ik nog meer doen of aanschaffen/veranderen?

Reputatie 7

KPN, werk aan de winkel!!!

Heb nu super wifi die komen zeker vervallen als ik een accesspoint plaats?

heb de kpnbox 12 en welke accesspoint kan ik  nemen. Ben een beetje leek

Je zou kunnen denken aan de TP-Link EAP245 die vanaf €88,31 te koop is

 

Zoals ik al schreef ben ik een leek. Als ik deze TP-Link koop, hoe sluit ik het aan en gebruik ik de super wifi nog. En kan ik de 2,4 en 5 ghz dan wel splitsen 

Reputatie 7

Ik vind het schandalig dat KPN dit z'n beloop laat gaan, vandaar mijn vorige bericht.

Het is mijns inziens echt KPN die nu eindelijk eens een keer wat anders moet gaan doen dan abonnees op kosten jagen omdat ze alsnog andere wifi apparatuur moeten aanschaffen om de boel aan de praat te krijgen.

Maar weet je het antwoordt op mijn vragen

Reputatie 7

Maar weet je het antwoordt op mijn vragen

Met zo'n EAP245 kan je de SSID'S splitsen en je moet dan geen "super"WiFi's gebruiken en ook de wifi van de V12 uit moeten zetten.

Zo'n EAP245 moet met een netwerkkabel (mag via een switch) op de V12 aangesloten worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb 2 × EAP 225. Bevalt goed. Daar kun je dus inderdaad wel aparte 2,4 en 5 GHz netwerken mee aanmaken.

Ze hebben ook mesh volgens mij, maar dat staat standaard uit, ik heb me daar nog nooit in verdiept. 

En ik heb 4 WiFi netwerken ingesteld:

1tje dus 2,4 GHz only, 1 5 GHz en 2 × 2,4 en 5 GHz.

De schermen die je hier ziet zijn van de Omada Controller. Dit is software die je gratis kan downloaden bij TP-Link van de site. Die installeer je dan op je pc, hiermee kun je vervolgens als je AEP WiFi punten centraal beheren.

Dus de super wifi kan ik in de boom hangen niets meer aan zeker