Vraag

Standaard gateway niet beschikbaar

  • 5 December 2020
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben kortgeleden overgestapt naar kpn. Kreeg er 2 superwifipunten bij en heb er 1 bijgekocht. Op zolder heb ik een pc staan waarvan ik gebruik maak om te zwiften(fietssimulator)

Nu krijg ik steeds bovenstaande melding en heb ik geen internet. Nadat een ge-update windows 10 de probleemoplosser heeft doorlopen werkt alles weer even. Wat zou het probleem kunnen zijn? Heb het forum al doorgespit maar vind daar geen oplossing.

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Kijken of onderling de draadloze connectie tussen  SuperWifi punten wel goed gehandhaafd blijft. Het blijft ten slotte een draadloze verbinding, met obstakels in je huis waar de connectie doorheen moet.

Ik weet niet precies wat je bedoelt, ben dus een nieuwe klant van kpn😉 Alle lampjes branden groen op de wifipunten en op mijn mobiele telefoon haal ik op dezelfde plek als waar mijn pc staat 150 down en 120 up

Reputatie 7
Badge +10

Dan is die verbinding onderling kennelijk geen probleem.
Mogelijk heeft je PC / laptop een probleem in de keuze tussen 2.4 GHz en 5 GHz WiFi, met wat een SuperWifi punt uitzendt als gecombineerd signaal.

Met welke WiFi band zou je PC eigenlijk verbinding moeten maken?
(Er zijn ook PC's / laptops die geen WiFi 5 GHz ondersteunen).

Ik vermoed ook dat het eerder een computer dan wifi probleem is. Misschien moet ik de Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter vervangen voor een andere. De pc haalt nu ongeveer 10 down en up en dat is op zich voldoende om te zwiften. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +10

Inderdaad zal de   802.11n  daarin tekort schieten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n

Weet niet of het om een desktop PC gaat (waar je intern op een slot mogelijk een andere WiFi adapter zou kunnen plaatsen), of een laptop met tevens USB 3.0.  Zou je ook van een USB ac WiFi dongeltje gebruik kunnen maken. Wel even opletten welke keus.

https://www.wifiwijs.nl/wifi-dongle/

Het gaat om een medion desktop pc. Ik zal me eens oriënteren wat voor mij de beste oplossing is. 

Mijn keus is gevallen op de tp link dongle, qua prijs/kwaliteit leek me dit de juiste keuze. Vanavond geïnstalleerd en de wifi snelheid nu 85 up 60 down!! Wat een verschil! Bedankt voor de tip !!

Reputatie 7
Badge +10

Het is dan wel niet de download snelheid die je behaalt met je mobiele telefoon,
maar mogelijk dat die Medion PC ook niet meer heeft dan  USB 2.0  poortjes??
In ieder geval wel een flinke verbetering met de 10 Mbps die je eerst had.

Succes.

Ik zal de info van de pc er es op na slaan wat betreft de usb poorten maar zowiezo een enorme verbetering👍