Beantwoord

Statische route maken voor OpenVPN

  • 9 December 2020
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken

OpenVPN heeft een static route nodig in mijn V9. Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Babylonia 10 December 2020, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

OpenVPN heeft een static route nodig in mijn V9. Hoe doe ik dat?

Ik heb inmiddels het hele forum doorgespit en heb veel geleerd.

Het schijnt dat dit een groot probleem is bij KPN. Een echt duidelijke handleiding ‘hoe te handelen’ zat er echter niet bij of heb ik over het hoofd gezien in de hoeveelheid informatie. Het lijkt erop dat ik een router moet aanschaffen. Met Apple en L2TP waren alle bronnen altijd toegankelijk tot Apple een instelling veranderde. Waarom gaat dit met Open VPN zo ingewikkeld. 

Reputatie 7
Badge +10

Vanuit je andere onderwerp:

Ik moet nu het thuisnetwerk en het netwerk van OpenVPN met elkaar verbinden en dat kan ik niet vinden in mijn Experia V9.


Als je middels port forwarding in de Experia Box naar je NAS (waarop de VPN server is geïnstalleerd),
een werkende VPN verbinding hebt kunnen opzetten. Ben je met de instellingen in de modem/router klaar.  Er zijn geen verdere aanpassingen of “static routes” benodigd om in te stellen.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je in de Synology NAS de correcte firewall regels nog mist,
om met een eenmaal actieve VPN-verbinding ook je thuisnetwerk te kunnen benaderen.
Ofwel instellingen van de Firewall in je NAS zelf.

Zoek beter naar antwoorden op het Synology forum, daar vindt je mogelijk al standaard oplossingen van eerdere onderwerpen met gelijke strekking.

https://www.synology-forum.nl/

Bedankt Babylonia

Na het doorlezen de eerste keer begreep ik dat een route maken helemaal niet nodig moet zijn.

Alles gewist en opnieuw geinstallerd en ingesteld. Synology zet het certificaat al in het openvpn bestand, maar dat moet wel worden aangegeven. En daarna lukte het.

Bedankt

 

PS.

Van mij mag dit item worden gewist door de moderator

Reputatie 7
Badge +10

Onderwerpen worden niet zomaar gewist. Andere gebruikers met vergelijkbare problematiek kunnen namelijk ook profijt hebben van het antwoord, en er op teruggrijpen. (Of ernaar verwezen worden).