Vraag

steeds trager Internet

  • 5 March 2021
  • 14 reacties
  • 74 keer bekeken

Al contact gehad met kpn(aantal weken geleden).Sinds telfort kpn werd steeds trager internet ( ook tv menu trouwens).Mevrouw zei: probeer onze wifi manager tool.Ik heb trouwens glasvezel.

​​​​​​Vannacht rond 02.00 uur en naast t modem staand n snelheid van 6 mb.

Steeds vaker is dit aan de hand en ik wordt er n beetje moedeloos van.

Wat kan er aan de hand zijn? Of wordt het tijd om over te stappen?

De kwaliteit is minder nu t kpn is en de kosten hoger.Ik ben er niet blij mee.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Derkmans en welkom op het forum! Als ik het goed begrijp gaat het hier dus om de wifi die steeds trager werkt? Je hebt de Wifi Manager dus volledig doorlopen, echter als je daar op zo'n lage snelheid uitkomt zou ik verwachten dat hij met een gratis oplossing komt. Wat was het eindresultaat van de Manager? Wil je hem nog eens helemaal doorlopen en dan met name op de plekken in huis waar je nog nét wifi signaal hebt? Dan kan hij zijn werk het beste doen. Daarnaast kun je in dit topic tips voor betere wifi vinden en wat meer uitleg wat de Wifi Manager betreft. Hopelijk is daarmee snel verbetering in zicht. 🙂

De kwaliteit is minder nu t kpn is en de kosten hoger.Ik ben er niet blij mee.

Je maandprijs zou exact hetzelfde moeten zijn als voor de overgang (extra aankopen of eigen wijzigingen daargelaten), kun je toelichten waarin deze duurder is geworden? 

Hoger abonnementskosten voor internet/tv én mobiel.Maar vooral de kwaliteit is veel minder.

Reputatie 7
Badge +17

Wat de kwaliteit betreft, heb je hiervoor de bovenstaande tips al doorgelopen? 🙂 Zo ja, wat zijn je bevindingen en waar kwam de Wifi Manager precies op uit? Wat de kosten betreft, met hoeveel zijn die gestegen sinds de overgang naar KPN? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens, naam en geboortedatum van de contractant en onder persoonlijke opmerking de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Dan kan ik de kosten doornemen. 

Ik heb de manager al n aantal keren gebruikt:waardeloos.

De keren dat ik"normaal" wifi heb, geeft de manager als uitkomst: balen dat het niet gelukt is.

Wat heb ik daar nu aan?Het net als met managers op t werk: ze bemoeien zich overal mee en kunnen niets.

 

Waar vul ik mijn gegevens in?

Badge +19

Vertel nou eens duidelijk wat er precies aan de hand is. Welk modem heb je en wat is er zoal aangesloten op het modem. Werkt het bekabeld wel goed?

Reputatie 7
Badge +20

@Derkmans  Je kunt je gegevens invullen in je profiel, kun je hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
Ook ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van de wifimanager bij jou. Deze zou namelijk een oplossing aan moeten dragen. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van die conclusie?

Hier ook net bijzonder onbehulpzame klantenservice.

Ik heb al tijden(sinds t officieel kpn is) last van langzame wifi.Vannacht rond 01.00 maar 3 mb.

Ik denk ik bel maar weer eens.Medewerker draait zn riedeltje af en zegt:ik kan n monteur sturen.Dan moest ik wel op voorhand accoord gaan met de kosten.Ik zeg: dat lijkt me niet want dat betekent dat ik nu al zeg dat ik ga betalen voor eventueel jullie fouten.

Als de fout bij mij ligt wil ik best betalen, maar anders toch niet.

Wat de monteur zegt is leidend.Maar de monteur is van kpn en wordt betaald door kpn.

Tsja als ik niet accoord ga met de kosten kunnen(willen) ze dus geen monteur sturen.

Het lijkt tijd te worden voor een andere provider.

Geen idee of die beter/ vriendelijker zijn, maar kpn heeft toch wel afgedaan bij mij.

Derk

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic. Het heeft geen zin om in andere (oude) topics te reageren.

Reputatie 7
Badge +20

@Derkmans, ik kijk nog steeds graag even met je mee als je wilt. 

@Derkmans  Je kunt je gegevens invullen in je profiel, kun je hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
Ook ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van de wifimanager bij jou. Deze zou namelijk een oplossing aan moeten dragen. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van die conclusie?

 

De wifimanager zegt altijd hetzelfde: ik ga t even bijstellen en dan komt t helemaal goed.

Soms krijg je daarna idd een iets hogere snelheid, maar ik heb ook al n paar keer meegemaakt dat ná t bijstellen de snelheid juist lager is.

En soms heb je als je pal naast t modem staat een lagere snelheid dan bijvoorbeeld op zolder.

Maar wat nu het meeste steekt is de bijzonder lage ( zeg maar geen) klantvriendelijkheid van kpn.

Niet vriendelijk jegens klanten is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering, maar zó onvriendelijk heb ik t nog niet meegemaakt.

Badge +19

Maar bent u vriendelijk geweest tegen de medewerker? Als uw manier van spreken gelijk is aan de manier van schrijven snap ik het wel. U geeft geen antwoord op vragen en alleen maar geklaag. U kunt hier prima geholpen worden maar dan moet u wel meewerken.

Dat is mooi dat U dat begrijpt zonder ergens getuige van geweest te zijn.Waarom U meent op een dergelijke manier te moeten reageren ontgaat mij echter.

KPN moet gewoon een goed werkend produkt leveren en de hand in eigen boezem steken.

Badge +19

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt een moderator bij als we er onderling niet uit komen. Als u van het forum andere verwachtingen had dan zit u hier dus verkeerd. Overigens heeft er al 3 keer een moderator gereageerd.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk en denk graag even met je mee @Derkmans maar daarvoor heb ik  zoals ik eerder noemde wel je gegevens nodig.
Kun je je gegevens hier invullen? https://forum.kpn.com/settings/profile en mij laten weten als dat gelukt is? Dan kijk ik even mee.