[Opgelost] internet en vaste telefonie

  • 6 July 2022
  • 15 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Er is momenteel een verstoring met internet en vaste telefonie. Er is sprake van een landelijke storing, waar gelukkig niet elke klant hinder van ondervindt. Zodra er meer informatie is, zullen we het topic updaten. 

Update 6-7 23:00 uur

De storing is opgelost, de technische collega's hebben de oorzaak weg kunnen nemen

Update 6-7 21:52 uur
Op dit moment zijn de technische collega's nog druk bezig met onderzoek. Het probleem is nog steeds gaande. 

Vermoedelijke eindtijd: momenteel nog onbekend


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo,

Onze tv krijgt geen internetsignaal van de Experiabox.

Met het tv netwerk op AUTO wordt geen ip adres toegewezen.

Met handmatige netwerk instellingen op de tv  komt geen internet signaal door. Uiteraard dit ip adres ook in de experiabox vastgelegd op basis van mac adres tv.

Handmatige instellingen netwerk tv:

IP adres 192.168.2.3

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.2.254

DNS server 192.168.2.254

Wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet Olaf 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Op de modem Experia box V10, branden 3 groene lampjes, maar het ‘Services’ lampje is rood.

De vaste lijn telefoons (3stuks) geven allen een heel snel piep signaal, maar tegelijkertijd wordt ook het gekozen nummer ‘gedraaid’

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

telefoon doet het niet internet is ook traag

wat te doen heb al 10sec de v10 stroomloos gemaakt 

deze heeft een oranje lampje.

 

Admin: bericht verplaatst naar lopend topic

Reputatie 5
Badge +5

Heeft u al gekeken of er misschien een storing gemeld is in uw regio?

Ik heb momenteel ook het oranje service lampje branden op mijn V10, maar er is ook een storing in mijn regio. 

Intern bericht net. Een deel van de klanten ondervindt momenteel problemen met vast bellen en/of internet. 

Lampje op experiabox v10 zxhn h369a bij Service brandt sinds vandaag afwisselend oranje/rood, soms permanent, soms wisselend. Reset heeft niet geholpen. Computeren gaat probleemloos. Wel af en toe mededeling 'breedband niet beschikbaar'. Hulp graag. Dank.

Reputatie 1

Sinds vanavond gaat mijn modem niet meer aan. Heb van alles geprobeerd maar niks werkt dus denk ik dat óf de modem zelf óf de adapter kapot is. Ik heb een Experia v10a. Kan iemand mij hierbij helpen?

Badge +19

Heeft u al op de storingspagina gekeken? Er is een storing momenteel. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste allemaal, ik heb een aantal reacties verplaatst naar het topic dat ik net aangemaakt heb. Er is momenteel een storing gaande. We houden jullie middels dit topic op de hoogte. Excuses voor het ongemak!

@Marcia_ 

Kijk net ook op http://kpn.com/storing. Maar daar is het ietsje te haastig ingevoerd want bij omschrijving staat niks. ( na het invoeren van postcode en plaats)

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, ik heb net een update binnen. Het probleem is nog niet opgelost en de technische collega's zijn hard aan het werk om de oorzaak te achterhalen. Vanwege de openingstijden van het forum zal de volgende update morgenochtend plaatsvinden. Hopelijk hebben we dan beter nieuws!

@JanIvor

Hier brandt services wel groen. Maar ook hier telefonie verstoord.

Gelukkig staat mijn nummer doorgeschakeld naar de mobiel na 4 x overgaan. Nu gaat het direct naar de mobiel. Ben dus gelukkig wel bereikbaar op het vaste nummer.
Want ook '’doorschakelen bij onbereikbaar'’ is ingeschakeld. Met *67*mobielnummer#. Tip 😉.

Zit net eerste dag op glas. Begint 'goed’.

Reputatie 7
Badge +12

Als het goed is zouden alle voip klachten opgelost moeten zijn, een eventuele herstart van het modem kan de truc doen mochten er toch nog problemen zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Als het goed is zouden alle voip klachten opgelost moeten zijn, een eventuele herstart van het modem kan de truc doen mochten er toch nog problemen zijn.

Zie bericht hierboven van @Ik_Hussel.

Weet jij wat er gaande was omdat jij het meldt dat het is opgelost? 😉👍🏼

Reputatie 7

@all De storing is gisteravond inderdaad verholpen. De VoIP telefoonnummers registreren zich weer in het modem, mogelijk is er (zoals Ik_Hussel al zei) een herstart van het modem nodig. Daarmee zal het modem en het nummer zich opnieuw aanmelden en weer werken.