Vraag

Storingen wifi en tegemoetkoming in de kosten van hardware

  • 25 March 2021
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Hallo

 

Heb sinds maand dat de wifi/internet in huis wegvalt dus ook TV met diverse storingen

KPN gehele internet in huis geinstalleerd incl modem per verdieping en enlke kamer een wifi versterker uit 2015.  Nu storingsmonteur aanwezig. Verklaart dat installatie “niet helemaal ok” is gedaan door zijn collegas/voorgangers. Maar voor korte termijn nu 3 of 4 nieuwe wifi stopcontact connecters moet kopen (ca. euro 150,- p/stuk). Direct l;anterservice gebeld, deze geeft aan dat eventueel mijn verlichting (deze is afgelopen 10 jaar niet veranderd) storing kan geven. Helaas kan ze geen oplossing aanbieden voor vergoeding nieuwe wifi versterkers.  Best KPN, wij zijn al jaren trouw klant voor tv, internet en mobiel. Is dan enige oplossing zonder kosten om je klant naar andere provider te laten overstappen met als kado gratis wifi versterkers ? KPN dit is een uitdaging/leermoment. Dit kunnen jullie toch klantvriendelijk /kostenloos oplossen ?

 

Ik hoor graag 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @MSchook . Welkom op het forum.

Goede wifi is helaas geen vanzelfsprekendheid en nu Nederland als maar voller komt te staan met draadloze apparaten en de huizen steeds beter geïsoleerd worden, ben je met één router vaak niet klaar. Wij bieden ook kosteloze wifi versterkers aan mits je snelheid structureel onder de 20Mbit zit. Dit zijn andere modellen dan de superwifi's. Hier zit een prijskaartje aan. Een tegemoetkoming heb ik dus niet voor je maar mocht het internet nog steeds niet goed werken wil ik met alle plezier samen met je naar een oplossing kijken. 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het over WiFi versterkers, maar volgens mij heeft u het over deze dingen:

Klopt dat?

Want deze dingen zorgen voor een internetverbinding over het stroomnetwerk. Niet voor WiFi. Want WiFi gaat door de lucht. Deze dingen hebben niets te maken met WiFi.

Deze dingen zijn ook uw eigendom. Ze zijn niet van KPN. Als ze dus om 1 of andere reden niet meer goed werken, zult u dus ook zelf voor andere moeten zorgen. Althans, in de zin van dat u ze zelf moet bekostigen. Daar zorgt KPN niet voor.

Reputatie 6
Badge +7

Die zijn er ook gecombineerd met WiFi functie.

Reputatie 7
Badge +10

Devolo's of “powerlines” (TP-Link) zijn er inderdaad ook gecombineerd met WiFi functie.
 

Maar voor korte termijn nu 3 of 4 nieuwe wifi stopcontact connecters moet kopen (ca. euro 150,- p/stuk). Direct klantenservice gebeld, deze geeft aan dat eventueel mijn verlichting (deze is afgelopen 10 jaar niet veranderd) storing kan geven.

Net als bij iedereen in Nederland is verlichting neem ik aan ook bij U ( @MSchook ) veranderd?
In de zin dat “gloeilampen” niet meer verkocht (mogen) worden. En omdat gloeilampen slechts een beperkte levensduur hebben, verwacht ik niet dat U de uitzondering zal zijn, die dit type verlichting nu nog wel gebruikt?

Doorgaans gebruikt men nu overal “LED-verlichting”. (ook om energie uit te sparen).
En daar schuilt inderdaad een grote storingsbron in, als men tevens data-verbindingen over het stroomnet heen stuurt, zoals met die Devolo's en “powerlines”.

“LED-verlichting”, en dan nog eens sterker de dimbare versies, hebben een zodanige wijze van stroomverbruik, dat een zeer onregelmatig “grillig” patroon in de frequenties van het (wisselstroom) stroomnet wordt veroorzaakt. Waarbij de “hoogfrequente” data-golven als sub-frequenties over dat stroomnet heen ernstig worden verstoord.  Daarmee zakt de effectiviteit van dit soort "Devolo / powerline” hulpmiddelen in grote mate om data-signalen over het stroomnet heen te sturen.

Uitwisseling van het ene type LED-lamp of “merk” tegenover een ander merk / type, kan al een groot verschil uitmaken. Daarnaast allerlei “pulserende” accu-opladers van smartphones, tablets en laptops.

Reputatie 7
Badge +24

Die zijn er ook gecombineerd met WiFi functie.

Dan zijn ze niet geleverd door KPN. 

Klopt. Wij hebben die combo devolo's niet in ons aanbod.