Vraag

stotterend beeld judder

  • 20 March 2021
  • 4 reacties
  • 189 keer bekeken

beste forum leden

mij is opgevallen dat stotterend beeld veel voorkomt

judder genaamd het komt bij mij voor bij itv van kpn maar ook netflix enz.

ook youtube op pc laptop enz.

telefoon zie ik het ook (t-mobile) 4g netwerk

heeft dit te maken met bandbreedte te beperken omdat veel mensen thuis werken 

persoonlijk ervaar ik het als veel foto's achter elkaar en stotterend beeld

frames per sec. die missen

valt mij erg op de laatste tijd

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Balen dat je de laatste tijd vaak een stotterend beeld ervaart, @peter-keetfm. Voor het stotterend beeld op jouw televisie kan ik je aanraden het stappenplan voor slecht of haperend beeld te doorlopen. Je geeft daarnaast ook aan de haperingen te ervaren bij het kijken van YouTube op jouw pc en laptop. Dit staat natuurlijk los van televisie kijken. We beperken de bandbreedte niet, maar je kan natuurlijk wel ‘last’ hebben van het wifi netwerk van jouw buren als deze net als jij veel thuis zijn en gebruik maken van hun wifi. Als laatste geef je ook aan hetzelfde probleem te ervaren als je gebruik maakt van jouw T-Mobile 4G netwerk. Dit staat los van KPN, dus ik kan niet zeggen waar dit door veroorzaakt wordt, je zou dat bij T-Mobile na kunnen vragen.

 

@Denise_

Bedankt voor het mee denken

Bandbreedte lijkt mij niet het probleem

Glasvezel 500/500

Het gaat de laatste tijd wat beter

Sommige mensen zijn gevoelig voor judder

Google maar eens judder

Als je er een maal op let blijf je het zien

Oplossing zal een 100hz tv zijn

Heb wat aanpassingen gedaan in mijn Philips tv met motion instelling het werkt beter nu

Nogmaals als je er op let blijf je het zien

Ook op de 4g verbinding van t-mobile

Als ik filmpjes af speelt

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het zojuist even opgezocht. Stutter (stotteren van de tv) is een lage framerate die consistent is. Judder is een inconsistente framerate. Dit komt vaak voor bij 24p content dat op 60 Hz wordt uitgezonden, omdat 24 niet netjes in 60 past. Weet wat geleerd. :smile:  Lijkt er alleen wel op dat wij hier niets aan kunnen doen. :disappointed_relieved:  Het aanpassen van de instellingen van jouw apparaten is inderdaad het beste wat je kunt doen.

@Denise_ 

het is het minst bij 100/120Hz tv,s omdat het verversen van het beeld sneller gaat

vooral komt judder "zichtbaar” voor bij snel bewegende beelden

mijn volgende tv wordt een tv met 100Hz of meer

bedankt voor het mee denken