Vraag

super wifi weer uitzetten.

  • 14 March 2021
  • 12 reacties
  • 1612 keer bekeken

Reputatie 1

Graag zou ik de superwifi alleen gebruiken in de zomer in de tuin en als er soms iemand logeert.

Verder liever uitlaten i.v.m. stroomverbruik van 72 eur per jaar.

Maar hoe gaat dat, gewoon stekker uit modem halen? pakt de modem dan weer gewone wifi?

 

Iemand een tip?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @willem1961 
Experiabox opnieuw opstarten en je hebt weer de wifi van de experiabox, wel eerst de superwifi uitzetten anders schakelt hij gelijk zijn  eigen wifi weer uit.
Ik vraag me overigens af waar jij het weghaalt dat de superwiifi €72,- p /jaar aan stroom kost?

Reputatie 7
Badge +24

72 euro per jaar? Dat is wel erg veel 😄

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord. klinkt makkelijk, ga ik doen.

Stroomverbruik staat op adapter, 18 wat per uur x 24 x 365= 157kw. x .026cent per kw= 40 euro.

En er staan 2 punten aan dus x 2 

Of zit ik hier helemaal krom te denken??

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb geen superwifi's dus kan het niet nazien, maar ik denk dat die 18 watt het maximale vermogen is wat de voeding kan afgeven
Op de superwifi zelf zal het opgenomen vermogen wel staan, dat is het 12 volt opgenomen vermogen, dat deel je door 230 en dan heb het opgenomen vermogen wat van het lichtnet wordt onttrokken plus nog de rest opname van de voeding, en dan kom je van z'n leven niet op 18 watt stroomverbruik.

Reputatie 1

Bedankt voor de info.

Stel dan 12 watt. dat is dan nog 27 euro per stuk. voor af en toe gebruik.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je weet pas wat het verbruik is als je er een energiemeter tussen plaatst.

Reputatie 7
Badge +24

@willem1961 hoe komt u eigenlijk aan die 18 watt? Want dit staat op de voeding van de SuperWiFi:

Er gaat 0.6 ampere in maximaal. Watt = volt × ampere. Dus 0.6 × 230 = 138 watt. Complete nachtmerrie natuurlijk...

Reputatie 7
Badge +10

Gegeven is 12 Volt  en  1,5 Ampère   (Ook als specificatie op de Super WiFi zelf).

Watt = Volt x Ampère   ofwel   12 x 1,5  =  18 Watt

Nu lijkt me dat wel erg overbemeten.  Zal naar ik vermoed eerder maximaal op de helft liggen?
(Als men dat vergelijkt met andere tegenwoordige routers / WiFi Access Points).

Basis formules school leerstof.  Er is daarbij op de website nog een online calculator  :sunglasses:   :wink:
https://www.popschoolmaastricht.nl/college_spanning_stroom.php

Reputatie 7
Badge +24

Gegeven is 12 Volt  en  1,5 Ampère 

Ja, dat is de output van dat ding, ik heb de input aangehouden 😉

Reputatie 1

Heb er een energiemeter tussen gezet. Geeft ongeveer 6 watt aan. Dat valt dus erg mee.

Bedankt voor alle info.

Reputatie 7
Badge +24

Maar euhm... hoe dan ook: je kunt wel gewoon de stekker uit het stopcontact halen. Dat moet geen probleem zijn volgens mij.

Reputatie 1

Yep, de tweede zet ik uit als hij geen meerwaarde heeft.

Stroom valt mee dus.

Bedankt voor meedenken.😁