Vraag

Super Wifi werkt niet in appartement bij verhuizing zegt KPN?

  • 18 April 2021
  • 21 reacties
  • 203 keer bekeken

Reputatie 1

19 april 2021 verhuisd naar appartement (beton met tussenwanden van gips) vanuit eensgezinswoning,

Jarenlang al tevreden klant van KPN. Gebruik gemaakt (ruimschoots van tevoren) van “vooruit verhuizen”, waarbij geadverteerd wordt met Super Wifi. Ondanks deze belofte kreeg ik deze niet bij installatie/ verhuizing (“wij bedoelen goede wifi in uw huis”),  Wat blijkt werkt niet. 4 keer monteur geweest en als laatste ook nog een expert (ook avonden aan telefoon gezeten). Deze heeft het redelijk aan de praat gekregen. met de nadruk op redelijk. 3 experiapunten in huis, Volgens klantenservice werkt super wifi niet in een appartement? Wie heeft ervaring? commercieel kosten  3 experia punten 149 en 3 super wifi punten 199 euro. 50 euro verschil (volgens mij kosten 5 monteurs iets meer voor KPN).

Zijn een beetje radeloos en overwegen om dan maar over te stappen naar Ziggo.

Heeft iemand een advies?

Dank alvast.

Geert


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 6
Badge +8

'doen' ze het niet of heeft u niet voldoende dekking? Wat zegt een app als wifianalyzer?

Badge +19

Maar wat is uw definitie van goed of redelijk Wi-Fi? Alles boven de 20mb is goed namelijk. Ben benieuwd naar uw verwachtingen. 

Reputatie 7
Badge +11

Dat het per definitie niet werkt in een appartement klopt niet. Wel is het zo dat appartementen vaak meer betonnen muren en vloeren hebben, dat is killing voor je wifi-signaal, al helemaal als het gewapend beton is. Gewapend beton laat namelijk vrijwel geen wifi-signaal door.

 

Het is mij niet duidelijk wat je huidige set-up nu is, heb je het modem en daarbij twee Superwifi punten waarvan ééntje draadloos aangesloten? In dat geval zou ik eens proberen het tweede punt ook bekabeld aan te sluiten, het probleem zit hem denk ik in de draadloze ‘backhaul’-verbinding. Als deze verbinding slecht is dan komt er ook weinig snelheid uit het Superwifi-punt. Als je deze bekabeld aansluit dan is het probleem van die draadloze backhaul-verbinding opgelost en worden de twee antennes die voor die verbinding ingezet worden automatisch ingezet voor wifi, iets wat je dekking weer iets ten goede zou kunnen komen.

 

Is het nieuwbouw? In dat geval zou het kunnen zijn dat er al loze leidingen door het huis liggen om gemakkelijk een kabel te trekken. Naar mijn ervaring is dat met nieuwbouw wel vaak het geval.

 

Reputatie 1

Ze doen het wel, echter de ene kant van de woonkamer redelijk, de andere kant van de woonkamer slecht. Ik heb 3 punten 1 in de woonkamer, in de eerste slaapkamer (gipswand er tussen) en 1 in onze slaapkamer. Het meeste zit je in de woonkamer. De expert die het laatst erbij is geweest heeft dekking gecontroleerd. ik druk nu op speedtest maar het is alleen maar aan het “draaien" op de app.

 

Reputatie 1

Alleen in het Groen GA in beeld

Reputatie 7
Badge +11

Check, daar kan ik al iets meer mee. Welk modem heb je staan? Hierop zou de wifi uit moeten staan, dit kan nog wel eens storing geven namelijk.

 

Welk van de drie punten is gekoppeld met een kabel aan het modem? Ook die in de woonkamer?

Reputatie 1

Beste meneer Hendriks, Ik heb 1 modem en 3 exepria wifi punten. Geen super wifi punten (zoals beloofd op de site van KPN ) . Ik begrijp het verhaal van gewapend beton, maar ook met experia punten is dit toch hetzelfde probleem?

Reputatie 7
Badge +11

Ah duidelijk, dat maakt al wel een verschilletje. Nogmaals de vraag; staat de wifi op het modem uit?

Reputatie 1

De expert heeft inderdaad de wifi op het modem (in de meterkast) uitgezet en alle 3 de experiapunten zijn bekabeld aangesloten.

Reputatie 1

bekabeling is gecheckt door expert en aangepast evenals de connectoren.

Reputatie 1

mijn hele simpele vraag: als ik zelf super wifi aanschaf geeft dit dan verbetering of niet ten opzichte van de experia punten.?

 

Reputatie 1

Is overigens een KPN BOX 12 Fabrikant Sagemcom als modem

Reputatie 7
Badge +11

Duidelijk, dan zou daar het probleem niet in moeten zitten.

 

Staat het wifipunt misschien bij de verwarming of achter de tv? Dan zou hem daar vandaan halen al beter resultaat moeten geven. Werkt het aan de kabel wel gewoon?

 

Als je met Experiawifi deze problemen ondervind dan gaat Superwifi dat niet miraculeus oplossen. Het prijsverschil tussen Superwifi en Experiawifi zit hem vooral in die mogelijkheid om ze draadloos te kunnen verbinden.

 

Wat ik mij echter wel afvraag is of ik het probleem hier goed kan oplossen omdat ik de gehele opstelling niet ken en niets kan meten. 

Reputatie 1

Meting 1: vlakbij wifipunt in woonkamer als je er voor gaat staan 96 %

Meting 2:  5 meter verder eettafel 17%  download Mbps 1,46 en Upload Mbps 2,49

Meting 3: tweede meting zelfde punt als eerste meting: 93%  download 53,2 en Upload 29,3

 

Gemeten met app speetester

Reputatie 7
Badge +11

Dat beantwoord mijn vraag nog niet, nogmaals: staat het wifipunt in de buurt van een groot metaal object zoals een tv of verwarming?

Reputatie 1

Beste heer Hendriks, Ik ga ze verplaatsen. staat op de grond beetje achteraan.

 

Reputatie 1

niet achter een verwarming wel in buurt TV want is bekabeld met TV

Reputatie 1

met de thuisapp of via laptop om wifisnelheid te meten Ingelogd op mijn kpn) alleen maar draaien draaien, draaien met in het groen GA

Reputatie 1

dus wifimanager kpn krijgt ook niet voor elkaar. Je kunt niet eens je snelheid meten, zelfs als je er naast staat, 

Reputatie 1

dingen verplaatst nu wel (op dit) moment beter

Reputatie 1

doet het nu goed. Wilde ik even laten weten.