Vraag

SuperWifi zorgt ervoor dat bekabelde computer offline gaat

  • 27 March 2024
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Na 2 dagen proberen ben ik nu eindelijk achter de oorzaak van een instabiel netwerk. 

Op random momenten is er ineens een bekabeld apparaat offline (bijvoorbeeld, NAS, TV box, computer, inverter zonnepanelen, printer, raspberry pi, het is random welk apparaat er offline gaat). Ik heb een hub aangesloten op 1 van de modem poorten (experiabox v12), maar ik krijg het zelfde probleem als ik deze verwijder en een experia punt aan sluit direct op het modem.

Ik heb een aantal jaren zonder problemen superwifi2 punten gehad, maar nu blijkt dat ik die beiden moet verwijderen om stabiele bekabelde apparatuur over te houden. Dat terwijl er qua apparaten niets veranderd is.

Het offline halen van de wifi punten heeft echter wel als gevolg dat ik nog maar een fractie van de wifi signaalsterkte over houd in mn huis.

De vragen die ik nu heb.

Is er recent een update geweest in de router of wifi punten die een max voor de bekabelde verbindingen ingeeft?

Is er een manier om de experia wifi punten te testen met meer dan een reset of reboot, want dat heb ik in 2 dagen wel een paar keer te veel gedaan. Of kan ik die dingen updaten en waar vind ik een walkthrough?

Sowieso wordt ik gek van het modem. De info die ik er uit kan halen is naar mijn mening totaal niet betrouwbaar. Bijvoorbeeld mijn computer, die staat niet in de client list of in de lijst met dhcp leases, maar hij is wel benaderbaar.


2 reacties

Reputatie 7

Welkom op de community @Anonymuis, dat is een vreemde situatie inderdaad. De Wifi punten horen andere verbindingen niet te beïnvloeden. Er zijn regelmatig updates voor apparaten, in Product Updates kan je daar alles over lezen. 

De updates hebben hier geen invloed op gehad, dus er lijkt iets anders aan de hand te zijn. Je zegt dat je de apparatuur had gerest, was dat door het helemaal vers opnieuw te installeren, of op een andere manier? Het vers installeren beschrijven we hier: 

Als het daarna nog steeds zo is kan je ons het beste bellen, op 0800-0402. Een collega kan dan met je meekijken naar het netwerk en of er dingen vanaf die kant te zien zijn.

Dankjewel @Jasper van KPN, ik heb nu de 2 superwifi2 punten al 2 dagen beide niet aan staan en kabels direct op apparatuur aangesloten ipv via het wifi punt. Tot nu toe geen enkel ander probleem gehad, alles blijft online en stabiel, als ik een wifi punt aan sluit is het meteen weer instabiel. Ik zal eens kijken naar de reset pagina en de product updates eens doorlopen. Qua reset heb ik het alleen over de kpn apparatuur. De rest van mijn dingen werk allemaal via dhcp en eventueel een ip gelocked op Mac adres. Dat lijkt me simpel genoeg om niet aan herinstallatie van mijn hardware te beginnen, zeker omdat het zonder de superwifi2 punten stabiel is over de zelfde kabels, alleen het wifi punt is er tussenuit. Als ik het niet opgelost krijg dan zal ik het wel via de telefoon proberen.

Reageer