SuperWifi doet het niet meer

  • 8 March 2021
  • 20 reacties
  • 3597 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik heb 

  • 2 superwfi punten,
  • 1 zit aan het modem Experiabox V10a en brand groen. 
  • 1 superwifipunt in het trapgat voor Wifi boven dat nu rood brand.

Opnieuw aangesloten aan mn experia box, factory reset gedaan. Maar in tegenstelling tot hierboven was de uitkomst dat als ik de draad eruit haal hij steeds op rood schiet. Zelfs na herstarten met de aan en uit knop. Fysiek staan de punten dan 30 cm van elkaar verwijderd. De KPN Thuis app herkent geen enkel superwifi punt. Nadat ik de QR code heb gesccand krijg ik een time out en zegt hij ‘niks gevonden’ Dus dat werkt ook niet. 

 

Iemand nog een idee ?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De eerste die aan de Experiabox zit doet het dus wel goed? En blijft het goed doen?

Ja, die blijft het goed doen. Hij blijft groen en volle kracht wifi

 

Er is nu wel 1 ding anders, mijn werklaptop (Lenovo T495s) heeft na de reset volle WiFi maar geen internet toegang. Die kan niet omgaan met het wifipunt dat rood staat 

Mijn Windows PC (Netgear Wireless N-DualBand) trekt zich er niets van aan. Die straalt vrolijk aan op mn punt beneden. (maar is te ver weg dus valt weg/is te langzaam)

 

Nog geen steek verder dus

 

Reputatie 7

Hoi @Marku, een van jouw SuperWifi punten lijkt het niet goed te doen dus. Heb je beide punten ook al eens van plek verwisseld om te kijken of het dan mee gaat met het apparaat zelf, of dat het op die locatie blijft?

Reputatie 7
Badge +24

Ja, die blijft het goed doen. Hij blijft groen en volle kracht wifi

Die andere dan ook naast de Experiabox zetten, stekker in het stopcontact, even met rust laten zodat die opgestart is, dan reset knopje met paperclip indrukken, ongeveer 15 seconden, totdat de lamp 3× knippert. Daarna weer even met rust laten. En de utp kabel op de Experiabox aansluiten.

Let op: de eerst gekoppelde SuperWiFi laat je ongemoeid. Niet loskoppelen ofzo. Als je geen vrije poort op de Experiabox hebt, dan koppel je een ander apparaat los, niet die SuperWiFi.

En als je geen vrij stopcontact hebt in de meterkast, dan gebruik je een verlengsnoer ofzo, niet de stekker van de eerst gekoppelde SuperWiFi er uit trekken.

@Nick83 : omruilen leek me al niet logisch. Dus dat heb ik niet gedaan. De eerste schotel is gewoon blijven zitten. Alle verlengsnoeren en utp kabels lagen er nog van de initiële installatie. Na de reset ongeveer 20 min gewacht. Het lampje branden constant  paars. 

Aangesloten op experiabox en weer ongeveer een kwartier gewacht. Lampje branden constant groen. schotel weer uitgezet en utp eruit. Schotel weer aan.

Nadat het lampje een aantal keer wat sneller ging knipperen gaf hij alsnog rood aan. 

Hielp niet... 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien dan de eerste ook nog maar een keer resetten...

@Nick83 : ik heb beide schotels herstart. Ben vervolgens met de app aan de gang gegaan om het opnieuw te installeren. Maar helaas...  

Toen heb ik verschillende combinaties geprobeerd van resetten en opstarten. Ik heb geprobeerd of ik ze beide kon resetten en dan omwisselen en opnieuw installeren.

Het resultaat was: of 1 schotel (aan het modem) doet het of geen schotel doet het

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 : ik heb beide schotels herstart. Ben vervolgens met de app aan de gang gegaan om het opnieuw te installeren. Maar helaas...  

Toen heb ik verschillende combinaties geprobeerd van resetten en opstarten. Ik heb geprobeerd of ik ze beide kon resetten en dan omwisselen en opnieuw installeren.

Het resultaat was: of 1 schotel (aan het modem) doet het of geen schotel doet het

Als u ze beide aan de Experiabox hangt branden ze wel groen? Lukt het u om op dat moment in te loggen op http://192.168.2.151?

@Nick83 nu hangen ze beide aan de experiabox. Ze branden allebei groen. Als ik wil inloggen op het ip adres hierboven krijg ik de melding site is niet bereikbaar

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Kunt u wel inloggen op de Experiabox zelf?

http://192.168.2.254

@Nick83 er wordt in ieder geval wel een pagina geladen. Maar als ik probeer in te loggen als admin het password van de experiabox zegt hij foutief wachtwoord (typefouten uitgesloten).

Ik ben wel iets verder, wat eerst de secundaire schotel was is nu door de KPN thuis app herkent als primaire schotel.. Het is de eerste keer dat er 1 herkent wordt.

 

@Nick83 : Toen er een superwifi punt in m'n KPN thuis app verscheen, heb ik de andere ook nog maar een keer gereset. Toen verscheen de tweede ook in de app. 

Vanaf toen was het makkelijk, nu werkt alles weer. 

Nog 1 vraag, de experiabox & wifi punten worden in de thuis app alleen op m'n 2,4 gHz netwerk weergegeven. Op m'n 5 gHz netwerk wordt geen experiabox of wifi punten herkent. Klopt dit ?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nog 1 vraag, de experiabox & wifi punten worden in de thuis app alleen op m'n 2,4 gHz netwerk weergegeven. Op m'n 5 gHz netwerk wordt geen experiabox of wifi punten herkent. Klopt dit ?

Ik snap niet wat je hier mee bedoelt. Je hebt toch 1 netwerk? Niet 2?

Reputatie 7

Het opnieuw aansluiten heeft het toch kunnen verbeteren begrijp ik, gelukkig maar! 

Net als Nick begrijp ik je laatste vraag ook niet helemaal, bedoel je daarmee de 2.4 GHz en 5 GHz netwerkband, of heb je er echt aparte netwerken voor? Op wat voor apparaat gebruik je de app, als dat op een apparaat is die geen 5 GHz heeft, kan het zijn dat die het 5 GHz netwerk ook niet ziet.

@Jasper @Nick83 : de app gebruik ik op m'n Nokia 6.2 die is iets ouder dan een jaar met Android one 

De experiabox is door KPN met 2 wifi netwerken uitgerust. ' Uitterhoeve 2.4 gHz'  en 'Uitterhoeve 5ghz' . M'n telefoon kiest welke op dat moment de beste is.

bij 2.4 gHz' ziet de thuis app wel alles. Op 5ghz herkent de thuis app helemaal niks. 

Reputatie 7
Badge +24

 De experiabox is door KPN met 2 wifi netwerken uitgerust. ' Uitterhoeve 2.4 gHz'  en 'Uitterhoeve 5ghz' .

Dit kan op een Experiabox v10a helemaal niet. Voor zover ik weet. @Jasper ???

Vroeger wel, maar dit heeft KPN onmogelijk gemaakt. Nu moet het 2,4 GHz netwerk dezelfde naam hebben als het 5 GHz netwerk. Verschillende namen instellen kan niet meer. Als u nog 2 verschillende namen heeft, dan heeft u waarschijnlijk nog (hele) oude firmware op uw Experiabox staan. Daardoor werken ook de SuperWiFi's mogelijk niet goed samen met de Experiabox.

Bij de SuperWiFi's is het in ieder geval onmogelijk om 2 namen te gebruiken. De SuperWiFi's zenden 2,4 en 5 GHz onder dezelfde naam uit. 2 namen instellen is onmogelijk. 

Ik denk dat u de Experiabox maar eens moet resetten, dan word er waarschijnlijk nieuwe software geïnstalleerd. 

@Nick83: Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zie hierboven: ik kan niet inloggen op mn modem.

Een reset is terug naar factory settings ? Hoe configureer ik een zo’n netwerk ? 

Is daar een handleiding voor ? Dan wordt er waarschijnlijk nieuwe firmware geinstalleerd ? wat als dat niet zo is ? 

Sinds vandaag doet mn gecombineerde netwerk  ' Uitterhoeve 2.4 gHz'  niets meer (IP configuratie mislukt) En ja: alle suggesties heb ik al geprobeerd (netwerk vergeten, modem 30 seconden zonder stroom)

' Uitterhoeve 5 gHz' doet het nog prima

@Nick83 : Laat maar, ik zie de handleiding voor het resetten op het forum staan. Ik ga het zo proberen

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 : Laat maar, ik zie de handleiding voor het resetten op het forum staan. Ik ga het zo proberen

En... gelukt?