Beantwoord

Superwifi login via thuis app lukt niet

  • 4 March 2021
  • 9 reacties
  • 1107 keer bekeken

Het lukt me niet om op mijn Superwifi in te loggen om een gastnetwerk in te stellen.

Ik probeer via de Thuis app de QR code te scannen van het punt dat blauw knippert, maar hij accepteert dat wachtwoord niet. De monteur die de boel heeft ingesteld heeft wel gevraagd wat het wifi wachtwoord moest zijn, maar ik heb niks gehoord over een admin wachtwoord.

Hoe kom ik hier achter en kan het misschien door een KPN medewerker van afstand gereset worden?
Of kan ik zelf iets resetten zodat ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken?

icon

Beste antwoord door Joep1965 4 March 2021, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Standaard zijn de versterkers te benaderen via http://192.168.2.151/ het webpassword staat op de versterker. Het makkelijkst is dat te doen met een bekabelde pc of laptop. 

Oh, dus ik begrijp dat Sanne M. dit het beste antwoord vindt?
Ik heb dat namelijk niet aangegeven. Maar ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg. Moet ik dan ook verbinden met het blauw knipperende super wifi punt of maakt dat niet uit?

Reputatie 7
Badge +24

Oh, dus ik begrijp dat Sanne M. dit het beste antwoord vindt?
Ik heb dat namelijk niet aangegeven. Maar ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg. Moet ik dan ook verbinden met het blauw knipperende super wifi punt of maakt dat niet uit?

Nee. Gewoon de SuperWiFi's zo aangesloten laten zitten zoals ze nu zitten en uw pc of laptop verbinden met de Experiabox. 

Dat werkt iig niet. Want inloggen op de experiabox kan wel, maar dan kan ik geen gastnetwerk instellen. Dat is uitgeschakeld omdat dat blijkbaar rechtstreeks op de wifi punten moet.

Reputatie 7
Badge +24

Dat werkt iig niet. Want inloggen op de experiabox kan wel, maar dan kan ik geen gastnetwerk instellen. Dat is uitgeschakeld omdat dat blijkbaar rechtstreeks op de wifi punten moet.

Je moet ook niet inloggen op de Experiabox, op maar op de SuperWiFi's. Dat doe je op http://192.168.2.151. Dan krijg je dit:

 

Maar welke is het dan? Ik heb 4 Superwifi punten. 1 zit vast aan de experiabox. Moet ik dan dus ook het wachtwoord wat op deze staat hebben?

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar welke is het dan? Ik heb 4 Superwifi punten. 1 zit vast aan de experiabox. Moet ik dan dus ook het wachtwoord wat op deze staat hebben?

U heeft wel 4 SuperWiFi's, maar u kunt er maar op 1 inloggen. De overige 3 sturen je automatisch door naar die ene. Ziet u het login formulier al?

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om het te proberen.

Na ingave van het IP-adres begint één van de Superwifi punten met een blauw lampje te knipperen en daar moet je dus ook op aanloggen met het daarop afgedrukte wachtwoord.

Dat is gelukt. Je moet wel meteen het wachtwoord veranderen en daarna kon ik het gastnetwerk aanzetten en de SSID-naam en het wachtwoord aanpassen.

Dus het gastnetwerk is eindelijk online.

Bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je nu de app nog een keer probeert, dan moet je op de app ook inloggen met het wachtwoord wat u zelf bedacht heeft.