Superwifi niet zo super

  • 25 November 2020
  • 12 reacties
  • 269 keer bekeken

Vandaag overgegaan van vdsl naar glas. Van 100 naar 500mbps. Heb ook gelijk superwifi genomen maar dat werkt niet lekker.

Via kabel heb ik keurig 500mbps zoals verwacht. Via de wifi varieert deze tussen de 6 en 450mbps en ik heb geen idee waar dat aan ligt. KPN monteur die de boel geïnstalleerd heeft, had ook geen idee. 

één punt is aangesloten op de experia box v10 de andere op een switch op de eerste verdieping. Alles is bedraad. Punt waarop de superwifi zit geeft over de kabel 500mbps en over de wifi maar 200 of minder. Beide wifi punten zijn geupdate naar de laatste software versie.

Heb het zien werken met 450 over de wifi maar dat blijft niet stabiel.

Iemand enig idee of moet ik weer terug naar de experia wifi en de versterker die ik al had?

Haico

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

….of moet ik weer terug naar de experia wifi en de versterker die ik al had?

Trok die dan wel 450 Mbps over WiFi?

Badge +19

De wifi op de v10 is toch wel uit?

De wifi op de V10 is uit en volgens de specs zou de V10 max 450 moeten kunnen op 2,4 en 1,8 op 5Ghz. Was aangenaam verrast door de 450 op mijn telefoon en laptop maar het blijft niet stabiel.

 

Ik heb de oude wifi versterker er aan gehangen en als losse versterker geconfigureerd met een ander SSID om te test. 347 down en 273 up...

Reputatie 7
Badge +10

450 Mbps met 2,4 GHz ??

Dat mag dan wel in de krant. Dergelijke WiFi-snelheden heb ik op 2.4 GHz nog nooit gezien.
Bij geen enkele router, of WiFi Access Point.

Reputatie 7

De wifi op de V10 is uit en volgens de specs zou de V10 max 450 moeten kunnen op 2,4 en 1,8 op 5Ghz.

Dat is het totaal dat beschikbaar is voor alle cliënts tezamen, niet de maximaal haalbare snelheid op per cliënt.

Laat onverlet dat 500Mbps best haalbaar moet zijn mits het mobiele apparaat dat aan kan en de veldsterkte voldoende is.

Installeer een de app WiFi Analyzer op een Android tablet of telefoon en meet de veldsterkte van zowel de 2.4GHz als de 5GHZ band op de plek waar je wifi wilt gebruiken.

Hoeveel dBm meet je?

Dag wjb,

Ik zit er als enige client op dus ik zou een end moeten komen. Ik meet op de superwifi -62dbm en op mijn oude wifi -45. Wifi op de experiabox staat uit en oude versterker staat op een andere ssid en channel.

Op mijn oude wifi versterker kom ik tot ruim 300Mbps en op de superwifi niet boven de 100!? Is iets niet goed met die dingen. Heb ze gereset. beide op de experiabox aangesloten en dan lopen ze even goed. Verplaats ik dan één van de antennes naar de eerste verdieping en sluit ik deze daar weer aan op het bedrade netwerk is het weer beroerd.

Reputatie 7

-62dBm is natuurlijk absoluut niet goed. Mijn stelregel is dat er een extra wifi accesspoint geplaatst moet worden als de veldsterkte onder de -65dBm komt.

Meet de veldsterkte eens op 2 meter afstand en in het zicht van de "super"WiFi.

Hoeveel dBm meet je dan?

Dan meet ik -35 bij het punt beneden welke aan de experiabox is aangesloten en -45 boven. Ik vermoed echter dat die -45 niet het accesspoint boven is maar nog steeds die van beneden. Het accesspoint brand ook oranje.

Reputatie 7

In de accesspointlijst kan je eenvoudig de veldsterkte van de verschillende accesspoints bekijken.

 

Zelfs als ik handmatig zaken aanpas binnen de superwifi access points krijg ik ze niet op snelheid. Mijn oude kpn wifi versterker blijft een stuk sneller. Leek veel belovend maar dit vind ik wel knudde.

 

Oude versterker

 

superwifi

 

Ik denk dat ik die superwifi dingen maar ga terugsturen.