Beantwoord

Switch om ook pc aan te sluiten op wandcontactdoos

  • 19 March 2020
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Goede dag KPN

Kan ik ook een gratis switch krijgen?

Ik heb door KPN monteur die ook draden getrokken heeft voor 4K tv een wandcontactdoos geïnstalleerd gekregen maar nu heb ik een xtra poort nodig voor pc. 

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 March 2020, 16:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ar63, welkom op het forum!

Zou je me iets meer kunnen vertellen over hoe het precies is aangesloten bij jou thuis? Is er vanaf de Experia Box een kabel getrokken naar een punt in de buurt van de tv en is daar vervolgens een wandcontactdoos geïnstalleerd waar je tv-ontvanger op aan is gesloten? Of zit dat anders?

En hoe was je pc aangesloten voordat de monteur bij je langskwam? Is het geen optie meer om het op dezelfde manier te doen?

Hoor het graag!

1e alinea;

idd en een wanddoos met 1 aansluiting. 
 

2e alinea;

nieuwbouw huis

Reputatie 7
Badge +20

Ah, duidelijk!

Waar staat je Experia Box precies? Je kunt de pc aansluiten op 1 van de overgebleven gele ingangen achterop de Experia Box. Je hebt bij het installatiepakket van de tv-ontvanger, een netwerkbalen van 10 meter gekregen. Daar kom je een heel eind mee dus ik hoop dat het lukt om de pc daar mee aan te sluiten!

Als je dit liever via de wandcontactdoos doet, kan je een switch aanschaffen in de KPN webshop. Die switch is geschikt om zowel een tv-signaal als een internet signaal door te geven :slight_smile:

De experia is in de meterkast gehangen(door de KPNmonteur )en daar van daan zijn de draden getrokken door de buisjes in de muren. Ik had begrepen hier op t forum dat er klanten een gratis switch kregen hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +20

Wij verstrekken een gratis switch, als je niet genoeg netwerkpoorten op je Experia Box hebt, omdat je meer apparaten aan wilt sluiten dan dat er netwerkpoorten zijn. Bij jou is deze situatie anders, je zult nog 2 of 3 netwerkpoorten op je Experia Box vrij hebben, waar je de pc prima op aan kunt sluiten. Dat het niet echt ideaal is om vervolgens alsnog een kabel door het huis te hebben liggen, wat je juist wilde voorkomen door het trekken van draden door de buisjes in de muur, dat snap ik heel goed. Dit neemt echter niet weg dat wij geen gratis switch verstrekken als dit niet noodzakelijk is voor het aansluiten van jouw apparaten.

Gelukkig kun je dit probleem oplossen door zelf een switch aan te schaffen, dit hoeft niet via KPN zelf, als je hem liever ergens anders koopt. Wat wel erg van belang is hierbij is dat wij geen ondersteuning kunnen bieden voor apparatuur die niet bij onszelf vandaan komt, omdat we daarvan niet precies weten hoe de apparatuur werkt :wink:

@Ar63, als je besluit zelf een switch te kopen, zorg er dan voor dat deze “IGMP snooping” ondersteunt. Anders krijg je problemen met het TV signaal.
 

De door KPN aangeboden netgear switch werkt uitstekend. Als je nog een tientje wilt besparen zou je elders de TP-Link TL-SG105 kunnen aanschaffen, deze is identiek aan de netgear. Maar zoals @Maja_ al aangeeft wordt het dan wat lastiger met ondersteuning vanuit KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Voor een switch heb je geen ondersteuning vanuit KPN nodig. Die werkt gewoon of hij is kapot. Zo simpel is dat.

Als je er 1 bij KPN besteld, dan heb je geen bezorgkosten als je hem op een PostNL pakketpunt laat bezorgen. Als je er 1 besteld bij een andere webshop heb je meestal wel bezorgkosten, waardoor een eventueel iets goedkopere switch toch weer net zo duur word.

@Ar63 ga vooral niet voor tp-link ik heb hier klachten over gezien ga altijd voor de netgear met de E op het eind

gewoon deze pakken op jou wcd (muur netwerk aansluiting) aansluiten en daar tv en pc op klaar

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het helemaal duidelijk is hoe het zit met een switch! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: