Beantwoord

Te lage download snelheid internet

  • 3 April 2020
  • 6 reacties
  • 195 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Sinds een paar weken overgestapt van 50 Mb telfort naar 200 mb KPN glasvezel. Niet tevreden. Over een paar dagen gemeten (bekabeld) kom ik gemiddels uit op 40 Mb download en ca. 170 Mb upload. Zou 200 Mb moeten zijn. 

Ook de TV hapert af en toe of geen aan dat er geen verbinding is. 

De eerste dag werkte het prima en de monteur had ook goede snelheden gemeten. De dag erna was het drama en dat is zo gebleven. 

Hoe kan dit opgelost worden? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 April 2020, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @RJO , haal eerst de glasvezelmodem eens van de stroom, dan de Experia van de stroom, wacht minimaal 30 seconden, start dan de glasvezelmodem weer op totdat deze volledig in bedrijf is, d.w.z. alle lampjes branden goed, start dan de modem weer op en wacht ook dan totdat deze weer volledig in bedrijf is en meet het dan nog eens bekabeld met 1 computer aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Gaat het nu beter?

 

Reputatie 7
Badge +15

@RJO Welkom op het forum. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je op glasvezel je snelheid niet haalt. Ik zie dat @JanD al een eerste optie tot een oplossing heeft geboden. Heb je een mogelijkheid om dit te proberen en ons te laten weten of dit het probleem opgelost heeft? 

Helaas heeft alles herstarten het probleem niet opgelost. Wat me opvalt is dat het signaal in de ochtend redelijk ok is (nu 9:15 een download van 150 mb gemeten) maar dat het naarmate de dag vordert het steeds slechte wordt. In de avond mag ik al blij zijn met 30 mb. Lijkt alsof er ergens op de dag wat veranderd in de routering van jullie netwerk

Hallo @RJO , als je de snelheid meet, meet je dan op de eerder door mij beschreven wijze?

 

Reputatie 7
Badge +15

@RJO Jammer om te horen dat het probleem hiermee niet opgelost is. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Reputatie 7
Badge +15

@RJO Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!