Beantwoord

Technisch leveringadres wijkt af van mijn woningadres

  • 24 October 2020
  • 17 reacties
  • 179 keer bekeken

Beste KPN, 

Een tijd geleden had ik contact met KPN gehad om de mogelijkheid om DSL naar mijn adres te leveren, dit kwam omdat ik bij elke DSL leverancier mijn adres niet kon op website invullen om te kijken of de dienst op mijn adres leverbaar is. We wonen al 15 jaren op dit adres en hadden de eerste 5 jaren een Telfort koper  abonnement, het is een appartement complex van 2004. Na schakelen naar coaxkabel kwam ik achter in 2015 dat ons koper/DSL internet niet leverbaar op ons adres meer is. Dit is lastig want zonder een grondig onderzoek van KPN infrabeschkibaarheiddesk hadden wij niet kunnen weten dat ons "ABG" adres van de "technisch" leveringadres afwijkt (waarschijnlijk het oud adres voor dat ons gebouw gebouwd was) . Dat betekent ook dat andere providers automatisch weigerde DSL/koper dienst aan ons te leveren met ons actueel adres.

 

Wat wij willen nu weten, hoe kunnen wij ons "technisch" leveringadres wijzigen naar ons actueel adres en wie moeten wij contacteren?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 10 November 2020, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Niemand kan me helpen of advies geven? 

Ongelovelijk toch dat je zo wordt behandeld met een normale vraag. 

Normale bedrijven doen dit via email, maar KPN wil liever meer werk zodat ze telkens kunnen vertellen dat ze het druk hebben en kiest de moeilijke weg.

Ik zou even een mailtje sturen met dezelfde inhoud als je nu schrijft in dit topic aan info@abg.nl

Zou ook even vragen of er wel of er geen telefonie meer mogelijk is binnen de gemeentes. 

Met een beetje geluk neemt de gemeente contact op met KPN. KPN heeft ze nodig voor al hun aansluitingen en wil waarschijnlijk ook wel centrales aan de ABG gemeentes leveren. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ntsja, jullie zouden graag via ons internet willen. Alleen het gaat mis op het adres, vermoedelijk een toevoeging. Welk adres is het volgens ons? En welke volgens de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen)? Zou je beide willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan ga ik eens meekijken.

Hoi @Ntsja, jullie zouden graag via ons internet willen. Alleen het gaat mis op het adres, vermoedelijk een toevoeging. Welk adres is het volgens ons? En welke volgens de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen)? Zou je beide willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan ga ik eens meekijken.

Hoi Bart, heb ik net gedaan.

Maar wij moeten eigelijk weten wie verantwoordelijk is voor het wijzigen van onze oude technische adres naar onze BAG adres. Want volgens KPN klantenservice kunnen ze voor ons niets betekenen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ja, die begrijp ik. Ik weet niet zeker via welke weg dit loopt, maar ik heb intern navraag gedaan of wij hierin iets kunnen betekenen. Je hoor van mij als ik een antwoord heb mogen ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +10

Ja, die begrijp ik. Ik weet niet zeker via welke weg dit loopt, maar ik heb intern navraag gedaan of wij hierin iets kunnen betekenen. Je hoor van mij als ik een antwoord heb mogen ontvangen. 

@Bart_Z De infrabeschikbaarheidsdesk waar het in het eerste bericht over gesproken wordt is ook de afdeling die dit intern door kan geven. Je vindt ze gewoon in het KPN adresboek in je Outlook. Dit moet nl uiteindelijk naar Volker Wessels die voor KPN de netwerkadminstratie bij kan houden. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er mee bezig, ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik ga er van uit dat het niet lang meer duurt, ik ben je nog niet vergeten. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ntsja, daar ben ik weer. Ik heb goed nieuws. De adressen worden aangepast naar jouw huisnummer en toevoeging. Vanaf volgende week woensdag is dat volledig verwerkt en kun je een aanvraag bij ons doen voor internet Thuis.

Hoi @Ntsja, daar ben ik weer. Ik heb goed nieuws. De adressen worden aangepast naar jouw huisnummer en toevoeging. Vanaf volgende week woensdag is dat volledig verwerkt en kun je een aanvraag bij ons doen voor internet Thuis.

Bedankt, geldt dat ook voor internet bedrijven die KPN service ook gebruiken? Of alleen KPN? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan alleen voor ons spreken. Ik durf daar niet met zekerheid een antwoord op te geven. Je bent van harte welkom

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Ntsja, daar ben ik weer. Ik heb goed nieuws. De adressen worden aangepast naar jouw huisnummer en toevoeging. Vanaf volgende week woensdag is dat volledig verwerkt en kun je een aanvraag bij ons doen voor internet Thuis.

Bedankt, geldt dat ook voor internet bedrijven die KPN service ook gebruiken? Of alleen KPN? 

 

De wjiziging  wordt gemaakt in de netwerkadministratie en daarmee voor elke provider die via KPN levert. Het kan echter wel zo zijn dat het bij andere providers langer duurt voordat het zichtbaar is. Elke provider heeft de mogelijkheid om een directe koppeling te bouwen met de orderstraat (zoals KPN heeft gedaan) , maar veel providers doen dat niet en kiezen voor een handmatige lijst elke week die ze dan in hun eigen systeem inladen. Dan duurt het wat langer.

Ongelovelijk toch dat je zo wordt behandeld met een normale vraag. 

Normale bedrijven doen dit via email, maar KPN wil liever meer werk zodat ze telkens kunnen vertellen dat ze het druk hebben en kiest de moeilijke weg.

Ik zou even een mailtje sturen met dezelfde inhoud als je nu schrijft in dit topic aan info@abg.nl

Zou ook even vragen of er wel of er geen telefonie meer mogelijk is binnen de gemeentes. 

Met een beetje geluk neemt de gemeente contact op met KPN. KPN heeft ze nodig voor al hun aansluitingen en wil waarschijnlijk ook wel centrales aan de ABG gemeentes leveren. 

Ik ga ABG.nl mailen want hier krijg ik sowieso geen antwoord op mijn vraag. Bedankt voor je suggestie. 

Reputatie 7
Badge +10

Ongelovelijk toch dat je zo wordt behandeld met een normale vraag. 

Normale bedrijven doen dit via email, maar KPN wil liever meer werk zodat ze telkens kunnen vertellen dat ze het druk hebben en kiest de moeilijke weg.

Ik zou even een mailtje sturen met dezelfde inhoud als je nu schrijft in dit topic aan info@abg.nl

Zou ook even vragen of er wel of er geen telefonie meer mogelijk is binnen de gemeentes. 

Met een beetje geluk neemt de gemeente contact op met KPN. KPN heeft ze nodig voor al hun aansluitingen en wil waarschijnlijk ook wel centrales aan de ABG gemeentes leveren. 

Ik ga ABG.nl mailen want hier krijg ik sowieso geen antwoord op mijn vraag. Bedankt voor je suggestie. 

 

Misschien mis ik iets maar een paar berichten hierboven heb je toch antwoord gekregen? Dat het wordt opgelost zodat jij met je echte BAG adres kan bestellen?

En daar heb ik nog antwoord gegeven op je tweede vraag over andere providers.

 

PS. Het is BAG, niet BGA.

Ons adres komt nog steeds niet overeens met het technisch leveringadres bij andere DSL providers. Gezien dat KPN het infrastructuur beheert, had ik gehoopt een antwoord te krijgen over wie de juiste autoriteit/kanaal is om in contact te nemen om ons technisch adres te corrigeren. Ik waardeer uw hulp maar ons probleem is nog steeds niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik zal het nog een keer uitleggen. Alle providers gebruiken dezelfde database van KPN Netwerk.

Vanaf volgende week woensdag kan KPN als provider jouw goede adres zien (zegt Bart hierboven).

Dan kan het bij andere DSL providers ook rond diezelfde woensdag zijn of eventueel wat later. Dat hangt ervan af of zij dagelijks of wekelijks hun eigen gegevens aanpassen aan de database van KPN Netwerk.

 

Heb nog een week geduld svp.

Ik zal het nog een keer uitleggen. Alle providers gebruiken dezelfde database van KPN Netwerk.

Vanaf volgende week woensdag kan KPN als provider jouw goede adres zien (zegt Bart hierboven).

Dan kan het bij andere DSL providers ook rond diezelfde woensdag zijn of eventueel wat later. Dat hangt ervan af of zij dagelijks of wekelijks hun eigen gegevens aanpassen aan de database van KPN Netwerk.

 

Heb nog een week geduld svp.

Sorry maar ik heb het van Bart verkeerd/anders begrepen. Ik heb het vandaag gecheckt en is het eindelijk opgelost. Dankjewel voor de moeite allebei. 

Vind het jammer dat ik jaren geen DSL kon bestellen, zelfs als ik met KPN klantenservice probeerde het te op te lossen konden ze me niet helpen. Ik had het van het begin hier moeten vragen. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zoals verwacht. Dit is hoe het over wilde brengen. In ieder geval is het nu opgelost. Mochten we nog weer iets voor je kunnen doen, horen we graag weer van je.