Vraag

Telefonisch verlengaanbod te vertrouwen?

  • 16 September 2021
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Hallo. Gisteren werd ik gebeld door een mevrouw van een soort callcenter met een nummer uit Amersfoort met de vraag of ik gebruik wilde maken van een aanbod van KPN voor verlenging van mijn alles in 1 standaard pakket met ook nog een zakelijke korting omdat wij een een bv op ons adres hebben. Mjin vraag is of dit telefoontje daadwerkelijk van KPN afkomt, en waarom ik dit aanbod niet gewoon standaard in mijn mail krijg? Ik vind het lastig om in te schatten of dit vertrouwd is of niet


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Sis3 

 

Dit zijn callcenters die uit naam van en waarschijnlijk ook in opdracht van KPN werken.

Als ze niets willen opsturen zou ik er sowieso niet op ingaan.

Aan de telefoon wordt een hoop belooft maar de vraag is maar of je dat ook in het contract terugziet wat je dan uiteindelijk krijgt.

Zeker met zakelijke contracten moet je oppassen want daar heb je geen bedenktijd voor en je zit er vaak 5 jaar aan vast.

Dank je wel voor je reactie. Dat idee had ik ook al!

Hallo @Sis3 

 

Dit zijn callcenters die uit naam van en waarschijnlijk ook in opdracht van KPN werken.

Als ze niets willen opsturen zou ik er sowieso niet op ingaan.

Aan de telefoon wordt een hoop belooft maar de vraag is maar of je dat ook in het contract terugziet wat je dan uiteindelijk krijgt.

Zeker met zakelijke contracten moet je oppassen want daar heb je geen bedenktijd voor en je zit er vaak 5 jaar aan vast.

Hallo @GeSp , een particulier kan geen zakelijk contract afsluiten, dus daar kun je geen buil aan vallen.

Zo'n callcenter zal dan o.a. om het KvK-nummer vragen en de heb je als particulier niet en kan het contract niet afgesloten worden.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JanD 

Er staat in de OP dat ze een BV op hun adres geregistreerd hebben staan en daarom die zakelijk korting zouden krijgen.

Bij een particulier kan het i.d.d. niet zonder KVK nummer.