Beantwoord

Tijdelijk twee aansluitingen tijden een verhuizing

  • 8 May 2020
  • 16 reacties
  • 5549 keer bekeken

Goedemiddag, 

Al even geleden dat er op dit draadje is gereageerd, maar ik zit met eenzelfde ‘uitdaging’. Wij krijgen per 1 juli de sleutel van onze nieuwe woning en gaan per 21 juli verhuizen. Ik heb een dus een overlap van 3 weken waarvoor we op beide adressen internet/tv zouden willen ontvangen. In ons nieuwe huis verblijven onder andere onze ouders die gaan klussen terwijl wij tot de verhuizing in ons huidige adres zitten met de kids. 

Nu heb ik al even contact gehad met de klantenservice, maar daar ben ik helaas niet verder geholpen. We kregen het ‘noodpakket’ aangeboden met een GSM modem en digitenne maar dat voor ons geen optie. Ons huidige abonnement loopt tot eind september. 

We zijn blij met KPN en hoeven niet perse weg. Wat ik graag zou willen, is een nieuw (jaar)abonnement afsluiten voor het nieuwe huis per 1 juli en die op het oude adres laten stoppen per eind juli. 

Kunnen jullie me daar bij helpen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 May 2020, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Nefkens ,

Als het goed is, is jou verteld dat het niet mogelijk is om tijdens een verhuizing op twee verschillende adressen jou een verbinding te leveren.

Als het huidige abonnement buiten de contractperiode zit, dan kun je wel een nieuw abonnement aanvragen op het nieuwe adres en het oude abonnement pas opzeggen wanneer je verhuist bent. Hou wel rekening met een maand opzegtermijn. Ook KPN E-mail adressen komen te vervallen.

Maar aangezien jouw contractperiode nog niet verlopen is, is dit geen optie. 

Wel kun je per 1 juli 2020 eventueel een extra nieuw abonnement afsluiten op jouw nieuwe adres. Maar ook dan geldt dat jouw e-mailadressen dan niet meer geldig zijn na het stopzetten van het oude abonnement. En dat stopzetten van dat oude abonnement kan dan niet eerder dan eind september. Die e-mailadressen kunnen dan naderhand wel weer toegevoegd worden, maar dat levert wel wat gedoe op. 

Het handigste is toch echt om drie weken lang gebruik te maken van een noodpakket. 

Hallo Noordzee,

 

Dank voor je reactie. Ik vind het prima om een nieuw extra abonnement af te sluiten per 1 juli. E-mailadressen gebruik ik niet van kpn, dus dat is geen probleem. Ik vind het ook prima om 1 maand dubbel te betalen, maar ik ga niet 3 maanden dubbel betalen. Dan ga ik tegen die tijd toch ook weer vergelijken met andere providers. 
 

Ik ga dus akkoord met 1 maand dubbel betalen en een nieuwe jaar abonnement, waarbij ik zo’n 700 euro aan kpn betaal. Of ik blijf bij mijn huidige abonnement en ga per eind september kijken voor een betere aanbieding waarbij jullie na juli nog 125 euro van me krijgen. 
 

Aan jullie de keus. Ik hoor graag van jullie.

 

Vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +28

Voor de duidelijkheid : Ik ben niet van KPN. Ik geef alleen maar de mogelijkheden. Die omschreven optie betekent dan wel drie maanden dubbel betalen. 

Ik kan de regels verder dus ook niet veranderen voor jou. 

Maar er komt hier vanzelf een KPN-moderator langs. Dat kan soms wel enkele dagen duren. Even geduld dus nog. 

Prima, niets persoonlijks hoor :-). Dank voor je reacties. Ik wacht het antwoord van de KPN moderator af.

 

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +28

Jij ook een fijne dag, het is hier nog net even een dagje genieten in de tuin. 
 

Voor een betere hulp van een moderator:

Zou je alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. 

Zojuist gedaan :-)

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nefkens, welkom op het forum! Bij onze nieuwe abonnementen kun je ook kiezen voor een maandcontract. (vroeger kon dat niet) Deze kun je dan dus stopzeztten op het moment dat je uit je oude huis vertrekt! Je betaalt dan wel drie euro meer voor deze maand maar je zit dan verder nergens aan vast.
Het is wel het handigst dit telefonisch te bestellen of via mijn collega's van de chat op www.kpn.com/service

Hoi Thomas,

 

Dank voor je antwoord. Dat is 3 euro plus de 25 euro aansluitkosten die bij een nieuw abonnement betaald moet worden. Of valt daar nog wat mee te regelen als het abonnement maar voor 1 maand loopt?

ik hoor graag van je.

 

Reputatie 7
Badge +20

Oh sorry, dat was ik helemaal vergeten mee te rekenen. Je hebt inderdaad nog wel de aansluitkosten.  Deze kan ik helaas niet kwijtschelden :frowning2:

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Snap niet waarom KPN dat niet kan. Die overlap dat je tijdelijk twee adressen hebt, moet toch technisch en boekhoudkundig op te lossen zijn?
Als het met gas, water en licht kan, zou internet helemaal moeten kunnen.

Reputatie 6
Badge +8

Eigenlijk is het inderdaad vreemd dat nog geen enkele provider hier op ingespeeld is. Nu “dwingt” men klanten om bij een verhuizing maar eens rond te gaan kijken bij de concurrentie. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Snap niet waarom KPN dat niet kan. Die overlap dat je tijdelijk twee adressen hebt, moet toch technisch en boekhoudkundig op te lossen zijn?
Als het met gas, water en licht kan, zou internet helemaal moeten kunnen.

Ik snap waarom je dit zou denken, maar op dit moment is het technisch en administratief niet mogelijk om 1 abonnement op 2 adressen actief te hebben. Dit zal hopelijk in de toekomst wel mogelijk zijn, maar vooralsnog niet. Dus dan kun je denken aan de oplossing die eerder wordt genoemd in het topic.

Tja… 80 euro voor 3 weken…. vind ik persoonlijk wel veel geld. Vanwege de prijsverhoging kan ik evt ook nog per 1 juli onder mn abonnement uit. Dat is nog een optie, waarbij ik niet op 2 adressen verbinding heb maar wel kan rondkijken voor een eventuele ander aanbod. 
 

ik ga me hier nog even over beraden. Jammer dat het voor bestaande klanten zo lastig wordt gemaakt. 
 

Ik vind het ook bijzonder dat het in deze tijden nog niet mogelijk is om op 1 abo 2 adressen te hebben, maargoed. Dat is ook niet eens mn vraag. 
 

Kijk. Ik kan per 1 juli gewoon weg. Dan is er 0 euro meer voor kpn… ik wil prima juli dubbel betalen en mn oude adres per 1 augustus laten aflopen en een nieuw abo afsluiten. 
 

dan heb je nog een jaar inkomsten tegoed van me, 13 maanden zelfs! Persoonlijk vind ik dat een no brainer… jammer dat er voor bestaande klanten weinig flexibiliteit is. Ben blij met kpn, maar dit kan ik echt niet waarderen.

 

Vriendelijke groet.

 

Zojuist contact gehad met klantenservice van KPN. Deze vriendelijke meneer vertelde me dat bij het opzeggen ivm de prijsverhoging, er nog altijd een maand opzegtermijn geldt. Dus als ik vandaag opzeg, dan loopt mijn contract op 6 juli af. 

Ik kan tot een gewenste constructie komen mbt mijn verhuizing door mijn huidige abonnement dan per 21 juni op te zeggen en voor mijn nieuwe adres een nieuw KPN abonnement af te sluiten. 

 

Na wat zoeken op internet heb ik persoonlijk het idee dat opzeggen binnen je contract voor 1 juli ivm de prijsverhoging ervoor zorgt dat je contract per 1 juli eindigt, de dag van de prijsverhoging. De KPN medewerker geeft aan dat er altijd 1 maand opzegtermijn is, ook als ik nu opzeg ivm de prijsverhoging

 

Mijn vraag hier: Wat is waar mbt opzeggen ivm prijsverhoging. Heeft de KPN medewerker gelijk en kan ik per 21 juni opzeggen zodat mijn contract 21 juli afloopt. Of loopt mijn contract op 1 juli af als ik nu opzeg?

 

Ik zie jullie antwoord graag tegemoet.

 

Vriendelijke groet.

 

EDIT. KPN medewerker (Martin) via de chat gesproken en die geeft aan dat er geen opzegtermijn is. Dat ik per 1 juli of 21 juli mijn abo kan opzeggen ivm prijswijziging. Martin gaat de beëindiging van mijn huidige abo regelen en ik ga zo voor het nieuwe adres een nieuwe KPN aansluiting regelen. Credits voor Martin :-)

Reputatie 7
Badge +20

Op onze site lees ik het volgende:

In verband met deze wijzigingen heb je het recht om je abonnement tot en met 30 juni 2020 kosteloos te beëindigen. 

Voor zover ik weet zou er een maand opzegtermijn gelden. Als je nu 06-06 opzegt zou dit per 06-07 dus in moeten gaan.
Mijn collega's van de afdeling opzeggingen hebben hier echter altijd het laatste woord in en kunnen daar uitzonderingen  in maken. Zo lees ik in je edit dat je het geregeld hebt met Martin!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! 

Hoi Thomas, 

Dank voor je snelle reactie. Martin heeft me blij gemaakt vandaag. Dit is hoe ik KPN graag zie, meedenken met de klant, helemaal top! Ik ga nu met veel plezier een nieuw abonnement op mijn nieuwe adres afsluiten. 

Vriendelijke groet.