Beantwoord

TP-Link powerline homeplug icm DVS1200 van KPN?

  • 23 July 2020
  • 2 reacties
  • 571 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Onlangs KPN. TV boven draait op een KPN powerline adpater DVS1200. Alleen nu wil ik graag de adapter boven vervangen door een TP-Link homeplug met ingebouwde switch en 3 UTP aansluitingen.

Lijkt helaas niet te werken, alhoewel ik dacht dat die homeplug dingen allemaal compatibel waren. Heb ook geprobeerd om de TP-Link als extra plug met switch te verbinden, maar dan in slaapkamer boven heen internet, alhoewel het wel lijkt dat ze goed pairen met elkaar. Alle lampjes branden.

Zal binnenkort ook een sbij mijn moeder gaan proberen of het daar werkt.

 

Iemand enig idee?

 

icon

Beste antwoord door henkor 24 July 2020, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Badge +19

Je moet je afvragen of dit nou wel echt een oplossing is. Elektriciteitskabels zijn gemaakt om elektriciteit te transporteren en geen data. Het is dus echt een houtje touwtje oplossing. Je gaat nooit de snelheid krijgen die je op je modem binnenkrijgt. Daarbij zijn ze zeer gevoelig voor ruis op het elektriciteitsnetwerk dus een goedkope ledlamp of een slechte dimmer of een telefoonoplader kan al voor problemen zorgen. En als je dan ook nog wifi via een draadloos verbindingsset wil dan ben je qua snelheid toch een 50% kwijt minimaal. Wees verstandig en trek een utp kabel naar boven. Veel werk maar succes gegarandeerd.

Reputatie 1
Badge

Dit is zeker een oplossing voor mij. Heb op meerdere slaapkamers gewoon getrokken kabels en aansluitpunten, alleen op 1 slaapkamer is de loze leiding gebruikt voor de coax (Ziggo) aansluiting. Deze wil ik niet opgeven (wil die flexibiliteit van internet provider houden), wat ertoe leidt dat ik dus powerlan als alternatief zie. Geen draadloze verbindingsset dus.

 

Heb inmiddels de KPN adapters vervangen voor de TP-Link adapters, en nu werkt het wel. Redelijk goede snelheid nu via powerlan (75 Mbit).